Konkursy, przetargi

Nasza ocena:

4
Pobrań: 21
Wyświetleń: 518
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Konkursy, przetargi - strona 1

Fragment notatki:

POLITYKA MEDIALNA W UNII EUROPEJSKIEJ
09.05.2013
PROCEDURA KONKURSOWA, PROCEDURA PRZETARGOWA, ZASADY PRZYZNAWANIA KONCESJI W POLSCE
POLITYKA KONCESYJNA
Media wykonujące usługę programu publicznego - beneficjent
Sejm przyjmuje ustawę określającą oczekiwania wobec nadawcy publicznego - tryb przyznawania koncesji
Media prywatne - beneficjent
Koncesje przydziela Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. W postępowaniu o udzielenie koncesji ocenia się możliwości finansowe, techniczne nadawcy oraz ofertę programową. Koncesja jest udzielana na 10 lat. Za jej udzielenie pobiera się opłatę, niezależnie od opłat za używanie urządzeń radiokomunikacyjnych i częstotliwości przewidzianych w ustawie o łączności. O koncesje radiowe, czy telewizyjne mogą ubiegać się osoby fizyczne obywatelstwa polskiego i prawne z siedzibą na terenie RP. Koncesji nie udziela się , jeśli rozpowszechnianie programów przez wnioskodawcę mogłyby spowodować: zagrożenie bezpieczeństwa i obronności państwa, oraz naruszenie tajemnicy państwowej, a także w przypadku osiągnięcia przez wnioskodawcę pozycji dominującej w dziedzinie środków masowego przekazu na danym terenie. Koncesje na rozpowszechnianie satelitarne są wyłaniane w drodze konkursu. Media społeczne/środowiskowe - beneficjent
Koncesje przydziela Przewodniczący KRRiT. Ubiegać się o nie mogą stowarzyszenia i fundacje w ramach realizacji celów statutowych, organizacje religijne, uczelniane i studenckie. Decyduje zapotrzebowanie i interes społeczny. Nadawca społeczny jest zwolniony z opłat za udzielenie lub zmianę koncesji.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz