Edukacja zdrowotna - pożądane kompetencje nauczycieli

Nasza ocena:

3
Pobrań: 203
Wyświetleń: 1316
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Edukacja zdrowotna - pożądane kompetencje nauczycieli - strona 1 Edukacja zdrowotna - pożądane kompetencje nauczycieli - strona 2

Fragment notatki:

NAUCZAJ Ą CY: jest przewodnikiem (doradcą, liderem, animatorem) uczących się nie wchodzi w rolę "eksperta" ("mistrza"), który "musi wszystko wiedzieć"; ogranicza ocenianie, komentarze, narzucanie własnego zdania, ma odwagę powiedzieć: "nie wiem, ale sprawdzę i odpowiem" lub "nie wiem, sprawdźmy wspólnie", czyli ma prawo do niewiedzy oraz uczenia się od uczestników i razem z nimi organizuje uczenie się- stawia zadania, pytania, motywuje do pracy, kontroluje czas jej trwania posiada (i doskonali) umiejętności komunikowania się z ludźmi, tworzenia atmosfery bezpieczeństwa i zaufania umie zachować równowagę między ustalonym programem, a potrzebami uczących się (grupy lub poszczególnych jej członków) PO ŻĄ DANE KOMPETENCJE NAUCZYCIELI DO REALIZACJI EDUKACJI ZDR OWOTNEJ: Wiedza o: - zdrowiu i czynnikach je warunkujących - profilaktyce najczęstszych problemów zdrowotnych i społecznych dzieci i młodzieży
- procesie edukacji zdrowotnej w szkole i przedszkolu - promocji zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem szkoły promującej zdrowie Umiejętności: - diagnozowania potrzeb uczniów w zakresie edukacji zdrowotnej i planowania na tej podstawie jej programu, z wykorzystaniem wiarygodnych źródeł informacji (prog­ramy autorskie lub wybór istniejących programów) - współdziałania w realizacji szkolnego programu edukacji zdrowotnej i programu profilaktyki
- stosowania metod wspierających aktywność i uczestnictwo uczniów oraz tworzenia atmosfery sprzyjającej uczeniu się i dobremu samopoczuciu - motywowania uczniów do troski o zdrowie i wspierania ich w tych działaniach - ewaluacji procesu i wyników prowadzonej przez siebie edukacji zdrowotnej Postawa, k tórą charakteryzuje: Przekonanie, że zdrowie jest wartością dla człowieka i zasobem dla społeczeństwa
Gotowość do tworzenia wzorców zachowań zdrowotnych dla uczniów
Otwartość na potrzeby innych empatia autentyczność
Gotowość do doskonalenie własnego zdrowia i umiejętności życiowych
Gotowość do działania na rzecz tworzenia zdrowego środowiska pracy i nauki
PODSTAWOWE CECHY U Ł ATWIAJ Ą CE KOMUNIKOWANIE I UCZENIE SI Ę : Szacunek - "bezwarunkowy, pozytywny stosunek" do każdej osoby, traktowanie jej, jako człowieka, niezależnie od jej poglądów i zachowania. Okazujesz komuś szacunek, gdy: Poświęciwszy mu swój czas i uwagę
Przedstawiasz się mu i zapamiętasz jego imię
Aktywnie go słuchasz
Unikasz przerywania lub równoczesnego rozmawiania z inną osobą
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz