Drzewa decyzyjne - omówienie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1064
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Drzewa decyzyjne - omówienie - strona 1 Drzewa decyzyjne - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Drzewa decyzyjne - rozciągnięty w czasie ciąg decyzyjny , analizuje się prawdopodobieństwo sukcesu, pozwala to na całościowy pogląd i pomaga podjąć właściwe decyzje.
Obszar wyboru i przypadku - prawdopodobieństwo pojawienia się określonych skutków Decentr alizacja- „małe jest piękne” ( Szumacher )-postulat pochodził od dużych organizacji w celem zwiększenia
Efektywności
Krzywa uczenia się- badania wykazały, że człowiek najwięcej uczy się w okresie początkowym , ma to szczególne znaczenie przy przyjmowaniu nowych pracowników(uczenie pokory)
Lata 70-te- konglomeraty- pomysł aby na wiele sposobów połączyć firmy w jedną korporację
Zarządzanie portfelem przedsiębiorstwa- podstawą jest zasada kierowania się względami finansowymi ,co oznacza kontrolę wydatków i inwestycji.
Organizacja macierzowa - jest to organizacja, która ma dwóch szefów i obaj zajmują się czymś innym Zarządzanie przez obchód - styl zarządzania w którym kierownik chce być blisko swoich ludzi, ma bezpośredni kontakt z pracownikami ,nie spędza czasu za biurkiem
Lata 80-te- teoria Z- tworzona na bazie japońskiego stylu zarządzania w stosunku do amerykańskiego.
Dywersyfikacja- urozmaicenie, rozszerzenie działalności. Ciągłe wykonywanie tych samych czynności prowadzi do wypalenia zawodowego. Pracownicy powinni brać na siebie określone zadania- czuć się odpowiedzialni
Strategiczne punkty kontroli-kluczowe obszary efektywności- ocenia się krytyczne punkty firmy, dzięki temu można ocenić zebrane informacje. Pracownicy powinni zrozumieć potrzebę kontroli Szkoła jakości- grupy, kierownicy i podwładni, którzy spotykają się aby omówić problemy jakości
(dobrowolność w Japonii)
wspólne rozwiązywanie problemów, a uczestnicy kształcą się i doskonalą.
IAIZEN - ciągłe doskonalenie się
JUST IN TIME (Anban)-dokładnie na czas
zamawianie części na moment kiedy będą potrzebne (nie zamrażanie środków finansowych)
Kultura organizacji- tradycje historyczne, ceremoniały, normy, wspólne poglądy, wzory zachowań, nieformalne postawy.
Jednominutowy menadżer- sposób zarządzania określający wytyczenie określonych celów w sprzężeniu zwrotnym, wiara w podwładnych
-jednominutowe wyznaczanie celów
-jednominutowe pochwały
-jednominutowe reprymendy
Lata 90-te - Zarządzanie projektami- oderwanie od stwardziałej pionowej organizacji i oparcie jej na nowej koncepcji -projektach. Nowy kierownik do określonego projektu.
Zarządzanie przy pomocy konfliktów- Paccall- wcielił to w firmy- dyrektorów dobiera się tak aby byli w
ciągłym konflikcie. Może prowadzić do chaosu.


(…)

… to w firmy- dyrektorów dobiera się tak aby byli w
ciągłym konflikcie. Może prowadzić do chaosu.
Benchmarking- punkt odniesienia , metoda na porównywaniu się z lepszymi firmami i uczenia się od nich, podpatrywanie i twórcza adaptacja. Lean management- odchudzone zarządzanie jest ogólną ideą do rekonstrukcji i unikanie marnotrawstwa, ograniczenie do minimum tego co nie tworzy nowych wartości.
Reengineering…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz