Badanie marketingowe produktów

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 581
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badanie marketingowe produktów - strona 1 Badanie marketingowe produktów - strona 2 Badanie marketingowe produktów - strona 3

Fragment notatki:

Spis treści 1. Wstęp W niniejszej pracy przedmiotem raportu jest próba określenia jakości wybranych produktów codziennego użytku, którymi są: ręcznik kąpielowy ÅFJÄRDEN, mleko 2,0% Mlekovita oraz lakier do paznokci AVON.
Każdy z wyżej wymienionych produktów został krótko zdefiniowany. W raporcie wyróżniono cechy decydujące o jakości danych wyrobów oraz dla każdej cechy została dopasowana odpowiednia forma testu. Następnie przy pomocy macierzy priorytetów wszystkim cechom nadano wagi, co było niezbędne do określenia Indeksu Satysfakcji Klienta - CSI. Ostatnim podjętym działaniem było zdefiniowanie, jakie czynniki i w jakim stopniu miały wpływ na dany wynik końcowy.
Głównym celem raportu było uzyskanie umiejętności badania produktów pod względem jakościowym, za pomocą wybranych form testu oraz określenie czynników mających wpływ na ich postrzeganie i ocenę.
2. O kreślenie jakości ręcznika kąpielowego Ręcznik kąpielowy to rzecz wchłaniająca wodę, wykorzystywana najczęściej do wysuszenia ludzkiego ciała, używana zazwyczaj po kąpieli. Ręczniki zwykle są wytwarzane z materiału zwanego frotte, mogą mieć różne kolory oraz wielkości.
Identyfikacja produktu objętego badaniem
Rysunek 1. Ręcznik kąpielowy. Opracowanie własne
ręcznik kąpielowy ÅFJÄRDEN
firma: IKEA
materiał: czesana bawełna
kolor: granatowy
rozmiar: 140cm x 70 cm
waga: 0,6 kg
ilość w opakowaniu: 1 szt.
cena: 45,99 zł
Określenie cech decydujących o jakości oraz formy ich stosowania
Tabela 1. Cechy określające jakość ręcznika kąpielowego i formy jego testowania. Lp. Cecha Formy testowania 1. kolor
Kolor określamy w oparciu o wizualną obserwację. Należy postanowić, czy dany kolor się nam podoba i czy pasuje do danego wnętrza.
2. chłonność
Sprawdzenie chłonności polega na wycieraniu ciała ręcznikiem. Przejawia się tym, w jakim stopniu ręcznik zamoknie, a nasze ciało wysuszy.
3. miękkość
Testem tej cechy jest wycieranie się ręcznikiem po kąpieli. Miękki ręcznik nie spowoduje podrażnień skóry spowodowanych jego użytkowaniem.


(…)

…% Mlekovita wytwarzane jest z najwyższej jakości mleka pochodzącego od polskich krów, bez dodatku sztucznych barwników i konserwantów. Ma wyjątkowy smak i jest bogatym źródłem białka oraz witamin z grupy B.
Identyfikacja produktu objętego badaniem
Rysunek 2. Mleko 2,0% Mlekovita. Opracowanie własne.
mleko 2,0%
firma: Mlekovita
kolor: biały
objętość: 1 l
typ opakowania: plastik
cena: 2,49 zł
nie zawiera…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz