Badania marketingowe wykład V- metody ilościowe i jakościowe

Nasza ocena:

5
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1071
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badania marketingowe wykład V- metody ilościowe i jakościowe - strona 1 Badania marketingowe wykład V- metody ilościowe i jakościowe - strona 2

Fragment notatki:


V. METODY ILOŚCIOWE I JAKOŚCIOWE W BADANIACH MARKETINGOWYCH 1. Metody ilościowe a metody jakościowe Metody ilościowe Metody jakościowe odpowiada na pytanie „ile”
odpowiada na pytanie „co”, „jak”, „dlaczego”
narzędzie pomiaru kwestionariusz (pytania o ustalonej formie, przewaga pytań zamkniętych)
swobodny sposób pozyskiwania informacji (scenariusz i pytania jako zarys wywiadu, pytania otwarte)
koncentrują się na pytaniach rozstrzygających
koncentrują się na pytaniach eksploracyjnych „dlaczego”
dobór próby losowy , kwotowy (= proporcjonalny)
dobór próby celowy
większe próby 200 - 1000 osób
mniejsze próby 20 - 50 osób
mniejszy wpływ osoby prowadzącej (ankietera) na przebieg badania
większy wpływ osoby prowadzącej (moderatora) na przebieg badania
możliwość ilościowej generalizacji wyników na całą populację (reprezentatywne)
brak możliwości ilościowej generalizacji wyników na całą populację (niereprezentatywne)
metoda interpretacji - z wykorzystaniem analiz statystycznych - bardziej obiektywna
metoda interpretacji - bez wykorzystania analiz statystycznych - bardziej swobodne i subiektywne 2. Przykłady najczęściej stosowanych w badaniach marketingowych wskaźników Wyszczególnienie Źródła informacji Konsumenci (nabywcy)
Dystrybutorzy
Komórki (działy) wewnętrzne przedsiębiorstwa
Konkurenci Stany obiektywne Wskaźniki ilościowe
Konsumenci indywidualni (wiek, stan posiadania, dochody)
Nabywcy zbiorowi (liczba zatrudnionych, obroty, wielkość, sprzedaży)
Liczba zatrudnionych
Obroty
Wielkość sprzedaży
Liczba pracowników zatrudnionych dziale sprzedaży
Wielkość produkcji
Zdolności produkcyjne
Liczba sprzedawców i dystrybutorów
Zdolności produkcyjne
Wielkość produkcji
Obroty
Wyszczególnienie Źródła informacji Konsumenci (nabywcy)
Dystrybutorzy
Komórki (działy) wewnętrzne przedsiębiorstwa
Konkurenci Stany obiektywne Wskaźniki jakościowe
Osobowość
Klasa społeczna
System wartości
Style życia
Podział kompetencji w zakresie podejmowania decyzji
Struktury organizacyjne
Style zarządzania
Poziom jakości produktów
Styl zarządzania
Poziom jakości produktów
Efektywność reklamy
Wyszczególnienie Źródła informacji Konsumenci (nabywcy)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz