To tylko jedna z 11 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Dokument ma 13 stron i zawiera następujące elementy i zagadnienia: charakterystyka produktu, geneza działalności, Fireman, powstanie produktu, historia produktu, buty sportowe, sprzęt, strategia dywersyfikacji produktu, metoda SWOT, opis, definicja, strenghts, weaknesses, opportunities, threats, mocne strony, słabe strony, szanse, zagrożenia, dziedziny analizy, pozycja strategiczna.
Analiza SWOT przedsiębiorstwa Reebok International
Spis treści:
Wstęp
Charakterystyka produktu przedsiębiorstwa Reebok International.
Wybór i prezentacja metody strategicznej -metoda SWOT. Analiza SWOT firmy Reebok International.
Zakończenie
WSTĘP
Zarządzanie strategiczne wymaga przeprowadzenia szeregu różnego typu analiz, które pomagają przewidzieć istotne zdarzenia gospodarcze wraz z możliwością ich podejmowania i z konsekwencjami na przyszłość które wiążą się z wyborem najbardziej optymalnej strategii.
Miarą skuteczności funkcjonowania firmy nie jest planowanie, lecz zarządzanie strategiczne. Model zarządzania strategicznego jest modelem dynamicznym. W miarę realizacji zadań firma znajduje się w ciągle zmieniających warunkach. Stałe doskonalenie gotowości firmy do realizacji nowych zadań jest nieodłączną cechą zarządzania strategicznego.
Model zarządzania strategicznego wskazuje nie tylko na to, by doskonalić i usprawniać działanie, lecz także na to, aby robić rzeczy właściwe. Można wiec powiedzieć, ze wdrążając zarządzanie strategiczne, opowiadamy się za wybieraniem do realizacji najważniejszych (strategicznych) przedsięwzięć i gotowością do ich realizacji, osiągana dzięki stałemu doskonaleniu sprawności organizacyjnej firmy i jej zespołu.
Charakterystyka produktu przedsiębiorstwa Reebok International
Jak większość organizacji gospodarczych Reebok International poszukuje odpowiedniej strategii w celu lepszego dostosowania się do potrzeb poszczególnych grup potencjalnych nabywców i w ten sposób powiększenia sprzedaży i zysków przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo Reebok International jest jednym z największych ogólnoświatowych producentów obuwia sportowego. Produkuje od dawna wyroby wysokiej jakości i o ustalonej renomie. Geneza działalności.
W roku 1979 Paul Fireman przerwał studia, by zająć się prowadzeniem rodzinnego przedsiębiorstwa. Zwiedzając międzynarodową wystawę handlową, Fireman zwrócił uwagę na specjalistyczne buty do biegania Reebok International. Postanowił zakupić licencję od brytyjskiego producenta i w USA rozpocząć produkcję najwyższej jakości obuwia do biegania. Jednak wkrótce Fireman zorientował się, że moda na bieganie przemija i konieczne będzie znalezienie innego sposobu sprzedaży produkowanych butów.
(…)
…
*uprawiający aerobik
p
p
*tenisiści
p
p
*koszykarze
p
p *uprawiający marsze
w
2.
klienci zorientowani na modę
(niesporto-wcy)
*zainteresowani wygodą i stylem obuwia
w
w
w
w
w
w
p
*spacerowicze
w
w
w
w
p
p
*dzieci
p
legenda: p - rynek podstawowy w - rynek wtórny W niektórych przypadkach Reebok International uznał, że znaczna liczba klientów z innego segmentu niż początkowo wyznaczony dokonuje zakupu danego…
… błyskotliwie trafną decyzję marketingową. Śmiała kolorystyka butów stworzonych przez projektantów Reebok International szybko zwróciła na siebie uwagę zarówno instruktorów, jak i osób uprawiających aerobik. Drapieżna kolorystyka w dalszym ciągu skutecznie zapewnia butom Reebok International dobrą ekspozycję w punktach sprzedaży i przyciąga uwagę wielu klientów.
W 1984 roku przedsiębiorstwo Reebok…
… Reebok przeznaczone do treningu calanetics.
Do momentu podpisania umowy z Shaqem O'Neil najbardziej widocznym segmentem Reebok International był sprzęt dla kobiet uprawiających aerobik i tym podobne. Buty sportowe przeznaczone do tego segmentu mieściły się w przedziale cenowym zwykłego obuwia na co dzień. Wprowadzenie na rynek psychodelicznego modelu obuwia sportowego „Shaqnosis” stanowiło frontalny…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)