Ważne! Ta strona wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności i Regulaminie.

Analiza strategiczna zakładu fryzjerskiego

Nasza ocena:

Pobrań: 42
Wyświetleń: 833

Pobierz ten dokument

przeglądaj dokument na swoim komputerze

lub wydrukuj i korzystaj w dowolnym miejscu

Podgląd dokumentu

Fragment notatki:

ANALIZA STRATEGICZNA ZAKŁADU FRYZJERSKIEGO „SŁOWIK” SPIS TREŚCI strona WSTĘP 2 CHARAKTERYSTYKA SALONU FRYZJERSKIEGO SŁOWIK 2 ANALIZA MAKROOTOCZENIA SALONU SŁOWIK METODĄ SCENARIUSZOWĄ 2 ANALIZA OTOCZENIA KONKURENCYJNEGO SALONU SŁOWIK METODĄ SCENARIUSZOWĄ 2 ANALIZA POTENCJAŁU STRATEGICZNEGO SALONU FRYZJERSKIEGO SŁOWIK 2 ANALIZA POZYCJI KONKURENCYJNEJ SALONU FRYZJERSKIEGO SŁOWIK 2 PODSUMOWANIE 2 BIBLIOGRAFIA 2 WSTĘP Każde przedsiębiorstwo funkcjonuje w określonych warunkach: politycznych, ekonomicznych, prawnych, technicznych oraz kulturowych. Wymienione czynniki stanowią otoczenie ogólne przedsiębiorstwa, wobec których nie pozostaje ono obojętne. Otoczenie szczegółowe przedsiębiorstwa tworzą inne organizacje wywierające wpływ na jego działalność. Są to dostawcy, odbiorcy, konkurenci. Między otoczeniem a przedsiębiorstwem zachodzi wzajemna interakcja polegająca na tym, że przedsiębiorstwo czerpie z otoczenia i przetwarza dla niego najróżniejsze zasoby. Otoczenie nie tylko stwarza organizacji możliwości przetrwania i szanse na rozwój; w nim tkwią również główne zagrożenia. Szanse i zagrożenia nie są stałe, niektóre z nich znikają z biegiem czasu, inne pojawiają się. Zmieniają się również potrzeby otoczenia i reguły wymiany organizacji z otoczeniem. Organizacje, zwłaszcza małe, nie zawsze posiadają możliwości kontroli stanów otoczenia, najczęściej muszą się do zmian w nim zachodzących dostosować. Przedsiębiorstwo będące w fazie przedsiębiorczości dostosowuje się do warunków otoczenia poprzez jego bieżącą analizę. Poszukuje stałych dostawców, stara się dotrzeć do odbiorców, określić warunki konkurowania. W fazie wzrostu widoczna jest ekspansywność przedsiębiorstwa w relacjac

ANALIZA STRATEGICZNA ZAKŁADU FRYZJERSKIEGO „SŁOWIK” SPIS TREŚCI strona
WSTĘP WSTĘP
Każde przedsiębiorstwo funkcjonuje w określonych warunkach: politycznych, ekonomicznych, prawnych, technicznych oraz kulturowych. Wymienione czynniki stanowią otoczenie ogólne przedsiębiorstwa, wobec których nie pozostaje ono obojętne. Otoczenie szczegółowe przedsiębiorstwa tworzą inne organizacje wywierające wpływ na jego działalność. Są to dostawcy, odbiorcy, konkurenci. Między otoczeniem a przedsiębiorstwem zachodzi wzajemna interakcja polegająca na tym, że przedsiębiorstwo czerpie z otoczeniai przetwarza dla niego najróżniejsze zasoby. Otoczenie nie tylko stwarza organizacji możliwości przetrwania i szanse na rozwój; w nim tkwią również główne zagrożenia. Szanse i zagrożenia nie są stałe, niektóre z nich znikają z biegiem czasu, inne pojawiają się. Zmieniają się również potrzeby otoczenia i reguły wymiany organizacji z otoczeniem. Organizacje, zwłaszcza małe, nie zawsze posiadają możliwości kontroli stanów otoczenia, najczęściej muszą się do zmian w nim zachodzących dostosować. Przedsiębiorstwo będącew fazie przedsiębiorczości dostosowuje się do warunków otoczenia poprzez jego bieżącą analizę. Poszukuje stałych dostawców, stara się dotrzeć do odbiorców, określić warunki konkurowania. W fazie wzrostu widoczna jest ekspansywność przedsiębiorstwa w relacjachz otoczeniem. Wzrasta liczba stałych dostawców i odbiorców. Analiza strategiczna definiowana jest jako: systematyczne przestudiowanie złożonych alternatyw strategicznych w celu wsparcia decydentów w wyborze preferowanego toku działań w sektorze publicznym w niepewnych warunkach. Koncentruje się ona na określeniu pozycji strategicznych przedsiębiorstwa i składa się z następujących kroków:
analizy problemu

(…)

… oraz określenie tych zmian na obecną i przyszłą sytuację organizacji (wykorzystuje się tu metody scenariuszowe, mapy grup strategicznych, metody punktowe, analizę pięciu sił Portera),
zasobów organizacji- określenie potencjału wewnętrznego organizacji działającej pod wpływem otoczenia. W analizie potencjału wewnętrznego można wykorzystać metody portfelowe (np. macierz BCG), analizę łańcucha wartości firmy, oczekiwań grup interesu- identyfikacja celów podmiotów zainteresowanych działalnością organizacji.
W niniejszej pracy przeprowadzono analizę strategiczną salonu fryzjerskiego „Słowik” w ………. Posłużono się metodami scenariuszowymi przy badaniu makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego zakładu. Macierz BCG posłużyła do przeprowadzenia analizy jego potencjału strategicznego. CHARAKTERYSTYKA SALONU…
… niewielkie pomieszczenie przeznaczone na salon (wysoki czynsz) oraz brak w pobliżu parkingu na którym klienci z okolic oddalonych od centrum miasta mogliby pozostawić swoje samochody- najdogodniej jest do Salonu dojechać tramwajami, ale niestety są one często bardzo zatłoczone. Kosmetyki do pielęgnacji włosów właścicielka kupuje w hurtowniach dlatego sporo czasu spędza poza zakładem (nie dysponuje…
… samochodem). Pomimo, że SŁOWIK nie posiada autoryzacji żadnej ze znanych firm kosmetycznych stosuje środki do pielęgnacji włosów taki renomowanych firm jak: AVON, Maybelline, Margaret Astor, Wella, Schwarckopf, Ziaja i in. Narzędzia i akcesoria fryzjerskie pochodzą od znanych producentów i są wysokiej klasy. Wszystkie inwestycje realizowane są z wypracowanego zysku- decydują o tym wysokie koszty kredytów…

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz