To tylko jedna z 15 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PROJEKT:
Badanie potrzeb konsumentów i preferencji nabywców przestrzegających zasad zdrowego stylu życia na przykładzie Sklepu „Zdrowa Żywność” w Lubinie- projekt badania marketingowego.
Wstęp
Zaoferowano nam możliwość przejęcia Sklepu „Zdrowa Żywność” znajdującego się w Lubinie na ulicy Mieszka I 10 od właścicielki, w związku z tym musimy przeprowadzić badanie rynku, aby dowiedzieć się jakie są szanse rozwoju rynku zdrowej żywności w Lubinie, popyt na tego typu artykuły oraz potrzeby i preferencje konsumentów. Chcemy dowiedzieć się jaką strategię obrać, jakie wprowadzić zmiany i na jakim segmencie konsumentów się skupić.
1.1Czym jest rynek zdrowej żywności
Powstanie rynku zdrowej żywności w Polsce wiąże się ze zmianami systemowymi jakie zaistniały po 1989 roku. Zainteresowanie zdrową żywnością przyszło, wraz z modą na bycie „fitness”, z Zachodu. Wiązało się to z powstawaniem klubów „fitness”, siłowni, a także specjalistycznych gabinetów dietetycznych. Zapotrzebowanie na produkty zdrowej żywności wzięło się także ze zwiększonego zainteresowania społeczeństwa ochroną przyrody, a przede wszystkim z szeroko rozumianej ochrony zwierząt, w związku z czym coraz więcej osób zaczęło przechodzić na dietę wegetariańską i potrzebowało produktów oraz półproduktów roślinnych, które mogłyby zastąpić białko zwierzęce. Jednocześnie pojawił się problem coraz częstszych chorób cywilizacyjnych, w tym alergii, także pokarmowych i konieczność stosowania specjalistycznych preparatów i produktów żywnościowych wspomagających powrót do zdrowia. Również wiele osób, które bądź zawiodły się na medycynie konwencjonalnej lub też chciały ją wspomóc, zaczęło interesować się alternatywnymi sposobami leczenia, jak ziołolecznictwo, aromoterapia, leczenie miodem i wiele innych.
Najczęściej produkty zaliczane do zdrowej żywności można znaleźć w aptekach, na wydzielonych półkach w supermarketach czy w ogólnospożywczych sklepach. Brakuje jednak w nich odpowiednio wyszkolonego personelu, który byłby w stanie pomóc w wyborze produktów zaspokajających potrzeby danego klienta. Niektórzy uważają, że produkty zdrowej żywności może sprzedawać każdy, w rzeczywistości jednak sprzedawcy powinni być zorientowani zarówno w tematyce zdrowego żywienia, jak i stosowania tzw. para leków tak, aby nikomu nie zaszkodzić, ani nie wprowadzać klientów w błąd. Często także niezbędne jest odbycie odpowiedniego kursu dające uprawnienia do sprzedawania niektórych produktów.
(…)
… wybór ankietera. Jedynym kryterium jest przedział wiekowy. Nasza ankieta dotyczy osób powyżej 17- go roku życia. Do badania pilotażowego wybierzemy losowo 50 osób, co pozwoli nam na ustalenie minimalnej liczebności próby empirycznej.
Tab.1Ludność w wieku produkcyjnym i nieprodukcyjnym na obszarze byłego woj. legnickiego w 2001r.
Ludność w wieku przedprodukcyjnym (0-17 lat)
Ludność w wieku produkcyjnym…
… instrukcji dla ankieterów, lecz ograniczono się do ustnego przeszkolenia. Badanie zostanie przeprowadzone na terenie Sklepu :Zdrowa Żywność” oraz na ulicach, w centrum miasta Lubina. Weryfikacja wypełnionych kwestionariuszy ankiety:
weryfikacja wstępna, czyli kontrola formalna zapisów
weryfikacja merytoryczna, czyli logiczna kontrola rzetelności danych
Obliczenie wyników- metoda ręczna.
Wyniki obliczane…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)