Analiza Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo-usługowego

Nasza ocena:

3
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1015
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza  Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo-usługowego - strona 1 Analiza  Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo-usługowego - strona 2 Analiza  Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo-usługowego - strona 3

Fragment notatki:

I. Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo usługowe (PPHU) Palarnia Kawy „Mag” jest spółką cywilną zarejestrowaną w marcu 1992 r. z siedzibą w Bochni. Jego obecnymi właścicielami są bracia Kazimierz i Bogusław Budek. Analizowana firma jest przedsiębiorstwem średnim, bowiem zatrudnia obecnie 190 pracowników.
Przedmiotem działalności jest proces palenia kawy, jej sprzedaż, a także niezbędnych, dodatkowych artykułów spożywczych i przemysłowych.
Firma działa od 8 lat, w początkowej fazie istnienia jako firma „Budex” , zajmowała się produkcją sztucznej biżuterii, odzieży, a następnie handlem artykułami spożywczymi. W wyniku obserwacji rynku rozpoczęła działalność tj. sprzedaż kawy, która miała przynosić większe korzyści.
Misją firmy jest poszerzanie grona swoich klientów oferując im produkt w wysokiej jakości po niższych cenach na terenie całego kraju oraz utrzymanie swojej pozycji na rynku regionalnym.
II . Strategia sprzedaży produktów „Mag” 1. Struktura sprzedaży Sprzedaż firmy obejmuje szeroką paletę asortymentu:
- kawy smakowe do określonego klienta
- kawy gastronomiczne
Asortyment stanowią gatunki począwszy od ekskluzywnych, starannie dobranych kaw dla gastronomii poprzez mocne i popularne mieszanki dla gospodarstw domowych, po łagodne i aromatyzowane kawy smakowe. Oprócz oferty własnej, firmy posiada także produkty zagraniczne.
Obok kawy do sprzedaży włączono: herbatę, mleko gastr., cukier i śmietankę w saszetkach, a także ekspresy ciśnieniowe, kostkarki do lodu, młynki do kawy, klimatyzatory, itp.
Dystrybucja
firma rozwija sieć dystrybutorów kawy naturalnej;
sieć autoryzowanych dealerów prowadzących sprzedaż i obsługę serwisową urządzeń do parzenia kawy i napojów gorących
prowadzona jest przez hurtownie, supermarkety, duże sklepy spożywcze, małe sklepy detaliczne i kioski
obsługuje ok. 1000 barów kawowych w gastronomii
Wspomaganie
Przedstawiciele handlowi - merchandiserzy opiekują się punktami sprzedaży: zajmują się ekspozycją towaru w miejscach sprzedaży, degustacjami, akcjami promocyjnymi skierowanymi do klientów. Wraz z dystrybucją dealerzy prowadzą także autoryzowany serwis techniczny i sanitarny zainstalowanych urządzeń.
Reklama
firma współpracuje z różnymi agencjami reklamowymi, wykonującymi materiały reklamowe, kasetony do lokali gastronomicznych, organizuje ważne przedsięwzięcia;
firma zmieniła swoje logo, które jest lepiej widoczne na reklamach czy banerach;


(…)

… konkurencyjnej oraz obszarów jej koncentracji. Większe możliwości w tej dziedzinie daje analiza grup strategicznych. Badając otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa, M. E. Porter zauważył, że niektóre przedsiębiorstwa tego samego sektora są podobne do siebie ze względu na tożsamość kanałów dystrybucji, segmentów rynku, jakości produktu, mają podobne metody obsługi klientów oraz zbliżoną politykę marketingową…
… widać na : samochodach rajdowych, na krakowskich tramwajach, sklepach spożywczych, balach np. charytatywnych;
reklamuje się w telewizji publicznej - POLSAT i TVN, radiu RMF-FM i radiu Kraków;
sponsoruje: program „Idź na całość” , Mistrza Polski Janusza Kulika, kilka drużyn sportowych oraz Scenę Plastyczną KUL, a także zdjęcia do filmu „Ogniem i Mieczem”
Promocja prowadzi system promocji bezpośredniej…
… wynikającego z deklaracji podatkowej VAT-7. Dla wielu firm jest to poważne zagrożenie wynikające ze struktury zatrudnienia. W wielu wypadkach pracodawca zatrudnia pracownika niepełnosprawnego tylko pro-forma, teraz należy wykazać celowość tego zatrudnienia jak również wykazać, że inwalida może wykonywać konkretną pracę a nie tylko być zatrudnionym. Struktura zatrudnienia osób niepełnosprawnych ma wpływ…
… sprzedaży w rynku lokalnym firmy „Mag” spadł z 15% z 1994 r do 8%.
II . Analiza makrootoczenia Tylko pozornie może się wydawać, że makrootoczenie jest jednakowe dla wszystkich przedsiębiorstw działających w tym samym czasie i na tym samym terenie (regionie, kraju). Gdyby to było prawdą, zbyteczne byłoby prowadzenie takiej analizy na poziomie przedsiębiorstwa. Wystarczyłoby opracować jedną wspólną dla całej…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz