Socjologia edukacji - strona 9

note /search

Czym jest kultura - omówienie

  • Socjologia edukacji
Pobrań: 21
Wyświetleń: 476

Czym jest kultura? Kulturę można określić jako ogół wytworów ludzi, zarówno materialnych, jak i niematerialnych: duchowych, symbolicznych (takich jak wzory myślenia i zachowania). Najczęściej rozumiana jest jako całokształt duchowego i materialnego dorobku społeczeństwa. Również charakterystycz...

Czym jest szkoła - omówienie

  • Socjologia edukacji
Pobrań: 14
Wyświetleń: 917

Czym jest szkoła?  -instytucja oświatowo-wychowawcza  -twór kultury  -główny łącznik społeczności lokalnej ze światem i ogólnoludzką kulturą  -element świata człowieka  -zaspokaja nasze cele  -podstawowy system intencjonalnej edukacji, wychowania i opieki  -zjawisko historyczn...

Portret dzisiejszej młodzieży - omówienie

  • Socjologia edukacji
Pobrań: 14
Wyświetleń: 238

Portret dzisiejszej młodzieży Wartości nadrzędne:  sukces materialny, dostatnie życie  udane życie zawodowe i rodzinne  poszukiwanie miłości i ciepła , lecz - najpierw kariera, później rodzina  konsumpcyjne nastawienie do życia  Indywidualizm i rywalizacja  Wzorce młodych generu...

W jakim zakresie rodzina determinuje edukacyjne zachowania konsumpcyjn...

  • Socjologia edukacji
Pobrań: 7
Wyświetleń: 182

W jakim zakresie rodzina determinuje edukacyjne zachowania konsumpcyjne dzieci i młodzieży     Wykształcenie rodziców ma wpływ na nasze dalsze wykształcenie Uczniowie z rodzin wielkomiejskich trafiają do szkół renomowanych o wysokim statusie edukacji Czynnik finansowy ( zarobki rodzicó...

Wady i zalety e-gazety - omówienie

  • Socjologia edukacji
Pobrań: 0
Wyświetleń: 532

wady i zalety e-gazety Wady i zalety e-gazet oraz tradycyjnych publikacji publikacje papierowe e-wydania Dostawa do domu tylko w prenumeracie Łatwość wyszukiwania niewielka Archiwizacja zajmują za dużo miejsca Przenoszenie łatwe Wygoda czytania wysoka Miejsce korzystania wszędzie Ce...

Jaki powinien być charakter wychowania - omówienie

  • Socjologia edukacji
Pobrań: 21
Wyświetleń: 476

Jaki powinien być charakter wychowania?     Powinno się dążyć do łączności wychowanka z innymi grupami Powinno się rozbudzić, rozwinąć i utrwalić w każdej jednostce zarodek twórczych uzdolnień Powinno się nauczyć jednostkę, by dążności twórcze wyrażała w solidarnej współpracy z innymi,...

Co nauczyciele uważają za niezbędne, aby uczyć innych - omówienie ...

  • Socjologia edukacji
Pobrań: 28
Wyświetleń: 210

Co nauczyciele uważają za niezbędne, aby uczyć innych       Wiedza Łatwy kontakt z uczniami Otwartość na zmiany, propozycje Przyjacielskość, serdeczność, życzliwość Konsekwencja, stanowczość, cierpliwość (wiedza, kwalifikacje zawodowe - wysokość zarobków - fakt wykonywania zawodu...

Formy organizacyjne - omówienie

  • Socjologia edukacji
Pobrań: 14
Wyświetleń: 399

Formy organizacyjne, które mogą zapewnić wpływ społeczeństwa na szkołę    Wewnątrzszkolne i wokółszkolne mieszane ciała-rozwiązywanie wewnętrznych problemów szkół Międzyszkolne ciała-rozwiązywanie problemów wspólnych dla wszystkich lub większości szkół z określonego terenu Regionalne/og...