Psychologia rozwojowa - strona 4

note /search

ADHD

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 413
Wyświetleń: 1596

ADHD. ADHD I ZAHAMOWANIE PSYCHORUCHOWE TO NIE SĄ ZABURZENIA EMOCJONALNE! ONE (ZABURZENIA POZNAWCZE) MOGĄ POWODOWAĆ ZABURZENIA EMOCJONALNE. W DRUGĄ STRONĘ - ZABURZENIA EMOCJONALNE MOGĄ TEŻ WPŁYWAĆ NA ZABURZENIA POZNAWCZE. ZABURZENIA POZNAWCZE ZABURZENIA EMOCJONALNE Zaburzenia rozwojowe określane m...

Dyskalkulia-opracowanie tematu

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 133
Wyświetleń: 952

Dyskalkulia. Dyskalkulia - dys - nie / calculo - liczę - trudności w liczeniu Określenia - deficyty matematyczne, trudności matematyczne; specyficzne trudności w matematyce, niemożność uczenia się arytmetyki, specyficzne trudności w uczeniu s...

Dysleksja-omówienie problemu

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1092

Dysleksja. Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu obejmujące przetwarzanie danych w obszarze leksykalnym i fonologicznym. Dysleksja - zaburzenia przetwarzania informacji docierającej do mózgu w zakresie jej: Odbioru Analizowania Zapamiętywania, tworzenia planów działania (upor...

Dzieci z zaburzeniami w rozwoju

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 483
Wyświetleń: 2051

Dzieci z zaburzeniami w rozwoju. Zaburzenia rozwoju to wszelkie niekorzystne odchylenia zarówno w budowie, jak i funkcjonowaniu organizmu niezależnie od stopnia, zakresu i przyczyn, które je wywołały. Zaburzenia funkcjonowania OUN mogą być przyczyną makro i mikrodefektów: Mogą całkowicie uniemoż...

Egzogenne- determinanty społeczne

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 28
Wyświetleń: 476

EGZOGENNE - determinanty społeczne Rodzina Sytuacja materialna Zróżnicowanie kulturowe Dysfunkcjonalność lub dezorganizacja środowiska rodzinnego [rozbicie struktur rodziny, niewydolność opiekuńcza i wychowawcza, patologiczne zachowań rodzica/ rodziców np. funkcjonowanie typu: matki patologicz...

Zaburzenia rozwoju i zachowania dziecka - podstawowe pojęcia

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 154
Wyświetleń: 980

Zaburzenia rozwoju i zachowania dziecka - podstawowe pojęcia. Każdy człowiek wyposażony jest w naturalną tendencję do odkrywania, badania i poznawania świata, choć u każdego zakres tego poznania będzie inny, bo wyznaczony jego możliwościami, potrzebami, oczekiwaniami. Wczesne i średnie dziecińst...

Syndrom FAS

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 182
Wyświetleń: 1771

Syndrom FAS - Alkoholowy Syndrom Płodowy/ Poalkoholowe Uszkodzenie Płodu. FAS może się objawić w sytuacji, gdy pije matka, ale też gdy pije ojciec (ma to wpływ na funkcjonowanie plemników). Badania nie wykazały jeszcze, czy w takiej sytuacji może zaistnieć pełnoobjawowy FAS. Klasyfikacje: Pełno...

Zaburzenia osobowości

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1267

Zaburzenia osobowości . Symptomy: Cechy osobowości wyostrzone, wyolbrzymione, znacznie odbiegające od normy - utrudniają współżycie z innymi, narażają jednostkę i jej otoczenie na cierpienie Zaburzeniom towarzyszą: Niezadowolenie z siebie Hipochondria Gwałtowne zachowania Agresja i autoagre...

Zahamowanie psychoruchowe

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 63
Wyświetleń: 924

Zahamowanie psychoruchowe (hipoaktywność). ADHD I ZAHAMOWANIE PSYCHORUCHOWE TO NIE SĄ ZABURZENIA EMOCJONALNE! ONE (ZABURZENIA POZNAWCZE) MOGĄ POWODOWAĆ ZABURZENIA EMOCJONALNE. W DRUGĄ STRONĘ - ZABURZENIA EMOCJONALNE MOGĄ TEŻ WPŁYWAĆ NA ZABURZENIA POZNAWCZE. ZABURZENIA POZNAWCZE ZABURZENIA EMOCJON...

Zespół Aspergera

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 238
Wyświetleń: 1113

Zespół Aspergera . Zaburzenie kwalifikowane do spektrum autyzmu. Ograniczenia w elastycznym myśleniu i działaniu (wyobraźnia), komunikacji, kontaktach międzyludzkich Specyfika funkcjonowania: Przeciętny lub wysoki poziom inteligencji ...