Podstawy zarzadzania i organizacji - strona 11

note /search

Alianse strategiczne organizacji

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 14
Wyświetleń: 959

Alianse strategiczne organizacji Alians strategiczny -jest to współdziałanie konkurujących ze sobą firm. Jest specyficzną formą sojuszu dwóch lub więcej firm w celu określonego celu strategicznego. Każdy z uczestników aliansu zachowuje...

Analiza SWOT - technika

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 42
Wyświetleń: 924

Analiza SWOT Analiza SWOT jest jedna z najpopularniejszych technik analizy strategicznej. Jest to badanie silnych i słabych stron organizacji oraz szans i zagrożeń działania. Punktem wyjścia w analizie SWOT jest odpowiedź na trzy podstawowe pytania: Czym jest organizacja? Jaką ma wizję na przysz...

Biznes plan jako narzędzie podejmowania decyzji strategicznych

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1022

Biznes plan jako narzędzie podejmowania decyzji strategicznych Ogólnym celem strategii na poziomie przedsiębiorstwa jest dostosowanie lud dopasowanie przedsiębiorstwa do jego środowiska w możliwie najkorzystniejszy sposób. Strategia mówi o tym, gdzie przedsiębiorstwo chce pełnić swe zamierzenia i z...

Cele i zakres analizy potencjału przedsiębiorstwa

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 35
Wyświetleń: 623

Cele i zakres analizy potencjału przedsiębiorstwa Analiza potencjału firmy- określa silne i słabe strony firmy w porównaniu z konkurentami z grupy strategicznej. Strategiczna analiza potencjału firmy pomaga określić jej silne i słabe strony, a dzięki temu ułatwia podejmowanie prawidłowych decyzji ...

Determinanty przewagi konkurencyjnej

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 42
Wyświetleń: 511

Determinanty przewagi konkurencyjnej , podstawowe elementy jej analizy. Elementy analizy przewagi konkurencyjnej (wg Portera): konkurencja, odbiorcy, dostawcy, potencjalni konkurenci, substytuty, oraz: regulatory, związki zawodowe, właściciele, sojusznicy strategiczni. Przedmiotem konkurencji jest ...

Dominacja rynkowa i przewaga w czasie jako źródła przewagi konkurencyj...

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 7
Wyświetleń: 567

Dominacja rynkowa i przewaga w czasie jako źródła przewagi konkurencyjnej . Pozycję dominującą w sektorze mają firmy których udział rynku sektora stanowi przynajmniej 250% udziału sektora następnego co do wielkości konkurenta bądź też udziału na podstawie udziału w rynku (40% wg Kotler'a lub 55% w...

Etyczny i społeczny kontekst zarządzania

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 469
Wyświetleń: 3479

Etyczny i społeczny kontekst zarządzania Na etyczny kontekst organizacji składa się etyka poszczególnych menedżerów oraz to, co wynika z praktyk organizacji. Etyka - osobiste przekonania jednostki dotyczące zachowania słusznego i niesłusznego. Etyka jest definiowana w kontekście jednostkowym (to l...

Hierarchia planów organizacji

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1246

HIERARCHIA PLANÓW ORGANIZACJI Organizacjami zarządza się zazwyczaj za pomocą dwóch rodzajów planów. Plany strategiczne są opracowywane przez menedżerów najwyższego szczebla i definiują ogólne cele organizacji. Plany operacyjne zawierają szczegółowe ustalenia dotyczące wdrożenia planów strategicznyc...

Istota i geneza strategii w zarządzaniu organizacjami

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 49
Wyświetleń: 875

Istota i geneza strategii w zarządzaniu organizacjami - Strategia (strategos) początkowo to słowo odnosiło się do działań militarnych a później stało się kluczową kategorią zarządzania i przeszło do ekonomii na podstawie dwóch czynników : teorii g...

Klasyfikacja strategii przedsiębiorstwa

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 112
Wyświetleń: 826

Klasyfikacja strategii przedsiębiorstwa . Bazują na poziomach zarządzania firmą: -strategie na poziomie korporacji (rozwoju, wzrostu), -strategie branży, -strategie pionów. Obszarami w których działają odrębne strategie są: marketing, finanse, produkcja, zasoby ludzkie, inwestycje, badania rozwojow...