Podstawy zarządzania - strona 11

note /search

Grupy formalne i nieformalne - Status społeczny

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 189
Wyświetleń: 3318

Jak wiadomo, uczestnicy organizacji nie poruszają się po własnych nie przecinających się orbitach. Są powiązani siecią wzajemnych zależności, tworzą grupy społeczne. Organizacja dzieli między nich różne zadania i funkcje, a jednocześnie dla realizowania tych zadań i funkcji łączy ich w mniejsze lub...

Innowacje

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1043

INNOWACJE Definicje podstawowe TWÓRCZOŚĆ - zdolność człowieka do tworzenia nowych idei czy pomysłów lub nowego spojrzenia na idee już znane. INNOWACJE - kierowanie wysiłkiem na rzecz opracowania nowych wyrobów i usług. Nowy produkt lub usługa, będące wynikiem tej działalności. POSTĘP TECHNICZNY...

Istota zarządzania projektami

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 84
Wyświetleń: 700

ISTOTA ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI Upowszechnienie się w ostatnich kilkudziesięciu latach podejścia do planowania prezentowanego przez znaczne grono amerykańskich teoretyków organizacji i zarządzania, w którym wyraźnie wyodrębnia się ...

Kontrolowanie - Kontrola wstępna

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 287
Wyświetleń: 2324

KONTROLOWANIE Formy kontroli operacji Kontrola operacji może przybrać jedną z trzech form: Kontroli wstępnej Kontroli równoległej Kontroli końcowej Są one nastawione na różne fazy procesów transformacji stosowanych przez organizację. Kontrola wstępna , inaczej kontrola zasilania lub sterująca...

Kultura organizacji - Joline Godfrey

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 623

KULTURA ORGANIZACJI W ciągu ostatnich piętnastu lat teoretycy organizacji wprowadzili pojęcie kultury organizacji, aby wyjaśnić znaczną część tego, co się dzieje w organizacjach. Dlaczego menadżerowie IBM noszą białe koszule? Dlaczego pracownicy Procter & Gamble piszą jedynie jednostronicowe no...

Kultura uczenia się

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 21
Wyświetleń: 679

Kultura uczenia się Wstęp Otoczenie współczesnych organizacji charakteryzuje się zmiennością, nieprzewidywalnością, coraz większą niepewnością rezultatu podejmowanych decyzji gospodarczych oraz rosnącą zależnością podmiotów gospodarczych od siebie nawzajem. Zacierają się granice między krajami,...

Menadżer - konflikt i komunikowanie

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 70
Wyświetleń: 742

1.Menadżer w organizacji Menadżer, czy to w organizacji społecznej, czy też w zakładzie pracy, ma na celu osiąganie lub branie udziału w osiąganiu celów wytyczonych przez organizację, do której należy. Główną funkcją każdej organizacji jest wdrażanie dóbr ( produktów lub usług) odpowiadającym okr...

Metoda ABC

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1162

Metoda ABC Wstęp Proces zarządzania zwykło się określać jako ciąg następujących po sobie działań, które w ostatecznym wyniku spowodować mają realizację wyznaczonego zadania przez obiekt będący przedmiotem zarządzania. Podstawowe rodzaje tych ...

Metody pracy menadżera - Role menedżerskie

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 623

Menedżer: kierownik, menedżer, lider Przywódca menedżerski (połączenie źródeł władzy menedżera i lidera; być może kierownika oraz efekt zespołu) Metoda - racjonalny sposób postępowania, stosowany ze świadomością możliwości osiągnięcia sukcesu. Technika - narzędzie i umiejętności posługiwania się...

Misja i sukces - potrzeby klientów

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 651

CZĘŚĆ A - FORMUŁOWANIE MISJI W oparciu o dowolnie wybraną jednostkę strategiczną biznesu (JSB) sformułować należy jego misję. W tym celu pomocnym będzie przedyskutowanie odpowiedzi na następujące pytania. Krok 1 Ustalenie wewnętrznych przyczyn istnienia podmiotu gospodarczego w branży. Jakie pods...