Podstawy organizacji i zarządzania - strona 11

note /search

Etapy planowania strategicznego - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 42
Wyświetleń: 756

Etapy planowania strategicznego sformułowanie misji firmy opracowanie strategii firmy program zadania Ad. 1 Szczególny powód istnienia naszej firmy, dokąd idziemy, jak chcemy być postrzegani na rynku, po co istniejemy, czym chcemy się na rynku wyróżnić. Ad. 2 Sposoby opracowywania strategii ...

Decyzje kierownicze - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 84
Wyświetleń: 854

Decyzje kierownicze Decyzja - 2 szkoły teorii decyzji: matematyczna i psychologiczna Teoria decyzji - nauka młoda 1944r. „teoria gier” - książka, teorii wojennej Matematyczna teoria ...

Podstawy organizacji i zarządzania - diagnostyka - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 483

diagnostyczna - składa się z 3 podstawowych faz: faza wstępna - polega na wyborze przedmiotu badania kryteria wyboru 1 - technologiczne - przestarzałe urządzenia zmieniamy na nowe 2 - ekonomiczne - zbyt wysokie koszty - wariant oszczędnościowy - wydajność pracy mała - szukamy bardziej wydajnych...

Działanie zorganizowane - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1589

Działanie zorganizowane Główne etapy (fazy) działania zorganizowanego I preparacja II realizacja III kontrola H.le Chatelier I preparacja działania 1. postawienie sobie jasnego i ściśle określonego celu działania 2. zbadanie warunków i środków działania które trzeba zastosować aby osiągnąć ce...

Elementy organizacji podlegające formalizacji - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 21
Wyświetleń: 462

Elementy organizacji podlegające formalizacji : 1. cel organizacji (policja, administracja, urzędy - bardzo sformalizowane) organizacje społeczne - nie muszą tak bardzo 2.powiązania wewnątrz organizacyjne więzi hierarchiczne więzi funkcjonalne powiązania informacyjne 3.sposób wykonywania wła...

Fayol - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 812

Fayol -- po raz pierwszy zdefiniował treści pracy kierowniczej: funkcja przewidywania funkcja organizowania funkcja rozkazywania funkcja koordynowania funkcja kontrolowania Współczesne funkcje: planowania organizowania motywacji, pobudzania, przewodnictwa kontrolowania - efektu pracy albo ...

Funkcje kierownicze - omówienie - Rodzaje zadań

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1414

Funkcje kierownicze: planowanie organizowanie motywowanie kontrolowanie (wyniku pracy, przebiegu pracy) Szczeblowy podział rzeczowy funkcji kierowniczych Rodzaje zadań w zależności od szczebla hierarchicznego: funkcja\stanowisko naczelne kierownictwo szczeble średnie szczeble najniższe (nadz...

Struktura funkcjonalna- omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 91
Wyświetleń: 952

FUNKCJONALNA STRUKTURA Kierownik naczelny Kierownik Kierownik Kierownik Kierownik (mistrz) (mistrz) (mistrz) (mistrz) produkcji remontów kontroli wysyłki W Y K O N A W C Y Kierowanie eksperckie - kierowanie w określonej dobrze znanej dziedzinie Zalety: podział pracy kierowniczej zarządzani...

Stosunki współdziałania - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 707

II stosunków współdziałania - McGregor ludzie chcą czuć się użyteczni i ważni pragną przynależności i uznania, że są indywidualnymi jednostkami te potrzeby mają większe znaczenie niż pieniądze w motywacji do pracy Kierownik powinien: każdemu pracownikowi zapewnić poczucie użyteczności i znaczen...

Współczesne zasoby ludzkie - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 462

III współczesnych tzw zasobów ludzkich ludzie pragną przyczyniać się do realizacji ważnych celów, które współustalali większość ludzi stać na więcej twórczości, samokierowania i samokontroli niż tego od nich wymaga obecna praca Kierownik powinien: spożytkować nie wykorzystane zasoby ludzkie two...