Ekonomika mediów - strona 9

note /search

Definicje-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 511
Wyświetleń: 2758

Definicja wg R.G. Picarda: Ekonomika mediów analizuje sposoby jakimi podmioty (dziennikarze, politycy, właściciele i twórcy mediów) posługujące się mediami zaspokajają informacyjne i rozrywkowe potrzeby oraz oczekiwania audytoriów, reklamodawcó...

Dobro medialne-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 308
Wyświetleń: 1967

Dobro medialne Teoria wartości (1) dobro materialne czy usługa? Media - efekt pracy wielu cząstkowych wykonawców Media jako połączenie - wzajemnie się warunkujących - działań fizycznych i umysłowych Podstawa wartości to praca wykonawców (praca przynosząca dochód to praca materialna powiększając...

Ekonomika polityczna-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 28
Wyświetleń: 707

Ekonomika polityczna Zmiany społeczne i historyczne Siły i mechanizmy przekształceń Społeczeństwo informacyjne Restrukturyzacja społeczna Przykłady: władza, wplywy i znaczenie wielkich korporacji korporacji medialnych, digital-divide, media w interpretacji pronowoczesnej Filozofia wartości Sy...

Koncepcja angażowania środków finansowych-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 28
Wyświetleń: 826

Koncepcja angażowania środków finansowych Model klasyczny Weryfikacje: Konkurencja to wzrost zatrudnienia reporterów Konkurencja to wzrost powierzchni informacyjnej Konkurencja to więcej zamawianych serwisów informacyjnych Konkurencja to zainteresowanie problematyką lokalną Wzrost dziennikars...

Konkurencja mediów-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 126
Wyświetleń: 1029

Konkurencja mediów Przesłanki konkurencji Wolny rynek idei Gwarancja jakości Czynnik innowacji i pluralizmu społecznego Prawo do komunikowania i możliwość uczestnictwa osób zindywidualizowanych, grup, itp. Różnorodność refleksyjna Poziom, w jakim istniejące w społeczeństwie preferencje są pro...

Strategie mediów-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 77
Wyświetleń: 707

Strategie mediów Strategie firm medialnych MAINSTREAM - nie wiemy, czy to, co robimy jest potrzebne, wiemy jednak, ze nie możemy z tego zrezygnować, bo inni też to robią UPSTREAM - posiadania lub kontrola kluczowych zasobów dla działalności firmy DOWNSTREAM - zwiększenie wpływu na rynek i stopni...

Ekonomika mediów-wprowadzenie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 385
Wyświetleń: 1561

Wprowadzenie Przesłanki rozwoju początki lat 60 XX wieku, przejście od społeczeństwa przemysłowego do społeczeństwa wiedzy, globalizacja, konwergencja, restrukturyzacja, globalizacja - cały świat traktowany jest jako jeden ry...

Media społecznościowe i produkcja partnerska-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 77
Wyświetleń: 602

Internet - media społecznościowe i produkcja partnerska Produkcja partnerska: nowa ekonomia mediów? Do końca XX w. uważano, że działalność gospodarcza w wolnorynkowej gospodarce może być zorganizowana w ramach dwóch podstawowych modeli: rynku i firmy (hierarchii) Rozróżnienie pomiędzy rynkiem a firm...

Cloud Computing - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 84
Wyświetleń: 539

Cloud Computing Jednym z możliwych kierunków rozwoju mediów jest tzw. cloud computing („przetwarzanie w chmurze”) Polega on na przeniesieniu usług medialnych i informatycznych w całości na zewnętrzne serwery Prostymi przykładami zastosowani...

Consumer, Producer, Prosumer - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 56
Wyświetleń: 301

Consumer + Producer = Prosumer Z jednej strony zachodzi więc proces konwergencji Z drugiej natomiast postępuje proces multiplikacji nisz Jednocześnie technologie, które dawniej były dostępne jedynie dla bogatych korporacji, dziś są w zasięgu ręki przeciętnie zamożnego człowieka (np.