Uniwersytet Warszawski - strona 674

note /search

Antropologia współczesności - powszechne zjawisko - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Antropologia współczesności
Pobrań: 28
Wyświetleń: 707

Powszechne zjawisko - ucieczka w społeczność lokalną - oaza dla ludzi zmęczonych szybkim tempem życia Cechy społeczności lokalnej: - nie jest anonimowa - brak prywatności - bezpośrednia odpowiedzialność - „siły ludzkie” H. Radlińskiej (możliwość działania, dynamika zmiany rzeczywistości) - samo...

Sytuacja kulturalna polaków - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Antropologia współczesności
Pobrań: 7
Wyświetleń: 441

SYTUACJA KULTURALNA POLAKÓW 2 perspektywy uczestn w kulturze: analiza zjawisk uczestn w kulturze 2 aspekty: warunki uczestn treść uczestn proces komunikow się przekazywany w d kręgu kulturowym - tworzy wspólny język ,stwarza więc możliwość porozumiewania się KONTAKTY KULTURALNE - każde zetkni...

Tożsamość - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Antropologia współczesności
Pobrań: 91
Wyświetleń: 658

TOŻSAMOŚĆ Jako „my”, w kt umieszczamy własne „ja” Sztompka- autodef własnego miejsca w przestrzeni moralnej Tożsamość: indywid czy zbiorowa? Czy może istnieć Ja bez My? Erickson- tożs jako świadome poczucie siebie Jaworska - tożs jest proces...

Tradycja - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Antropologia współczesności
Pobrań: 259
Wyświetleń: 784

TRADYCJA Jak współczesna kultura kształtuje człowieka? - renesans zainteresowania tym zagadnieniem A z drugiej strony: zainteresowanie człowieka współczesnego swoją przeszłością. Dwie perspektywy: pozytywistyczny stosunek do faktów historycznych, muszą one być oparte na dokumentach, faktografii ...

Interakcjonizm symboliczny - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Antropologia współczesności
Pobrań: 329
Wyświetleń: 1239

INTERAKCJONIZM SYMBOLICZNY Twórca tego nurtu - J.R. Mead (to facet, nie ta Mead) Jest zw z koncepcja badań jakościowych (znaniecki - metoda biograficzna) Podstawą jest przekonanie, że jednostka jest AKTYWNA w stosunku do środow społecznego Drugie podst zał: jedn postepuje wobec siebie tak, jakb...

Środowisko fizyczne i społeczne szkoły

  • Uniwersytet Warszawski
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Pobrań: 196
Wyświetleń: 840

Środowisko fizyczne i społeczne szkoły, a zdrowie uczniów i nauczycieli Środowisko fizyczne szkoły, jego składowe i wpływ na samopoczucie społeczności szkolnej Na środowisko fizyczne szkoły składa się: Budynek i jego zawartość: Dobry stan techniczny Odpowiednia do powierzchni szkoły liczba uczni...

Rozwój fizyczny i motoryczny - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1078

Rozwój fizyczny i motoryczny Hierarchia potrzeb Maslowa i znaczenie zaspokojenia potrzeb biologicznych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu Hierarchia potrzeb Maslowa: Potrzeby fizjologiczne: jedzenie, woda, sen, odpoczynek Potrzeby bezpieczeństwa: posiadanie domu, wolność od lęku i przemoc...

Rozwój seksualny - omówienie - Budowa układu rozrodczego

  • Uniwersytet Warszawski
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Pobrań: 105
Wyświetleń: 721

Rozwój seksualny Budowa układu rozrodczego Układ rozrodczy kobiety: Jajniki - parzyste narządy wewnętrzne położone po obu stronach macicy w sąsiedztwie jajowodów, znajdują się w nich komórki jajowe, które są uwalniane w czasie owulacji Jajowody ...

Wybrane układy - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Pobrań: 98
Wyświetleń: 721

Wybrane układy, funkcje i reakcje fizjologiczne organizmu Elementy składowe układu nerwowego i ich funkcje Budowa: Ośrodkowy (centralny) układ nerwowy → mózg (kresomózgowie, międzymózgowie (wzgórze i podwzgórze itd.), pień mózgu (