Uniwersytet Warszawski - strona 597

note /search

Pamięć - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Procesy poznawcze
Pobrań: 1036
Wyświetleń: 2800

PAMIĘĆ Pamięć - zdolność do przechowywania informacji i późniejszego wykorzystania. LUB zespół procesów poznawczych, zaangażowanych w nabywanie, przechowywanie i późniejsze odtwarzanie informacji. 1. RODZAJE PAMIĘCI Pamięć prze...

Percepcja - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Procesy poznawcze
Pobrań: 1610
Wyświetleń: 3941

Percepcja (spostrzeganie) - proces aktywnej interpretacji (odzwierciedlenia w systemie poznawczym) danych zmysłowych z wykorzystaniem wskazówek kontekstualnych, nastawienia i wcześniej zdobytej wiedzy. W wyniku percepcji dochodzi do rozpoznania obiektu. Wymaga aktywności podmiotu. Recepcja sensoryc...

Pojęcia i schematy - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Procesy poznawcze
Pobrań: 903
Wyświetleń: 1372

POJĘCIA I SCHEMATY (ROZDZ 3) Pojęcie - poznawcza reprezentacja zbioru obiektów, np. kategorii naturalnych (owoce), sztucznych (liczby rzeczywiste) lub hipotetycznych (UFO). Schemat poznawczy - złożona forma reprezentacji umysłowej, obe...

Definicje-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 511
Wyświetleń: 2758

Definicja wg R.G. Picarda: Ekonomika mediów analizuje sposoby jakimi podmioty (dziennikarze, politycy, właściciele i twórcy mediów) posługujące się mediami zaspokajają informacyjne i rozrywkowe potrzeby oraz oczekiwania audytoriów, reklamodawcó...

Dobro medialne-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 308
Wyświetleń: 1967

Dobro medialne Teoria wartości (1) dobro materialne czy usługa? Media - efekt pracy wielu cząstkowych wykonawców Media jako połączenie - wzajemnie się warunkujących - działań fizycznych i umysłowych Podstawa wartości to praca wykonawców (praca przynosząca dochód to praca materialna powiększając...

Ekonomika polityczna-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 28
Wyświetleń: 707

Ekonomika polityczna Zmiany społeczne i historyczne Siły i mechanizmy przekształceń Społeczeństwo informacyjne Restrukturyzacja społeczna Przykłady: władza, wplywy i znaczenie wielkich korporacji korporacji medialnych, digital-divide, media w interpretacji pronowoczesnej Filozofia wartości Sy...

Koncepcja angażowania środków finansowych-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 28
Wyświetleń: 826

Koncepcja angażowania środków finansowych Model klasyczny Weryfikacje: Konkurencja to wzrost zatrudnienia reporterów Konkurencja to wzrost powierzchni informacyjnej Konkurencja to więcej zamawianych serwisów informacyjnych Konkurencja to zainteresowanie problematyką lokalną Wzrost dziennikars...

Konkurencja mediów-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 126
Wyświetleń: 1029

Konkurencja mediów Przesłanki konkurencji Wolny rynek idei Gwarancja jakości Czynnik innowacji i pluralizmu społecznego Prawo do komunikowania i możliwość uczestnictwa osób zindywidualizowanych, grup, itp. Różnorodność refleksyjna Poziom, w jakim istniejące w społeczeństwie preferencje są pro...

Strategie mediów-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 77
Wyświetleń: 707

Strategie mediów Strategie firm medialnych MAINSTREAM - nie wiemy, czy to, co robimy jest potrzebne, wiemy jednak, ze nie możemy z tego zrezygnować, bo inni też to robią UPSTREAM - posiadania lub kontrola kluczowych zasobów dla działalności firmy DOWNSTREAM - zwiększenie wpływu na rynek i stopni...

Ekonomika mediów-wprowadzenie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 385
Wyświetleń: 1561

Wprowadzenie Przesłanki rozwoju początki lat 60 XX wieku, przejście od społeczeństwa przemysłowego do społeczeństwa wiedzy, globalizacja, konwergencja, restrukturyzacja, globalizacja - cały świat traktowany jest jako jeden ry...