Uniwersytet Szczeciński - strona 56

note /search

Działy kwalitologii-opracowanie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1225

Działy kwalitologii : Systematyka jakości- kwalitosystematyka jej zadaniem jest porządkowanie różnych zagadnień dotyczących jakości m.in. klasyfikacja czynników ja kościotwórczych i metod analizy jakości, systematyzuje i ujednolica terminologię wiedzy o jakości Historia jakości- kwalitogeneza zajmu...

Inżyniera jakości- kwalitologia stosowana

  • Uniwersytet Szczeciński
  • ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1232

Inżyniera jakości zaliczana jest do kwalitologi stosowanej. Wykorzystuje się ją do czynnego kształtowania w systemach gospodarczych najkorzystniejszej i ekonomicznie uzasadnionej ilości z zastosowaniem własnych elementów metodologicznych konkretyzowanie informacji o jakości. Stanowi ona systemowo z...

Metody zarządzania jakością MZJ-opracowanie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1050

Metody zarządzania jakością MZJ - charakteryzują się planowym, powtarzalnym i opartym na naukowych podstawach sposobem postępowania przy realizacji zadań związanych z zarządzaniem jakością Do metod zarządzania jakością MZJ zalicza się: QFD Quality...

Narzędzia zarządzania jakością NZJ-opracowanie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1078

Narzędzia zarządzania jakością NZJ - służą do zbierania i przetwarzania danych związanych z różnymi aspektami zarządzania jakością Do NZJ zalicza się : Tradycyjne narzędzia jakości Nowe narzędzia jakości Tradycyjne to: Schemat blokowy Diagram przyczyn i skutków nazywany diagramem Ishikawy- wykre...

Normy ISO-opracowanie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM
Pobrań: 98
Wyświetleń: 917

Normy ISO p rzyjęte zostały przez CEN w 1991 r. i ustanowione przez PKNMiJ jako obowiązujące od dnia 1 października 1993r. Wymienione PN są identyczne z EN i są publikowane za zgodą CEN (siedziba Bruksela). Przedruk norm jest dozwolony tylko za zgodą PKNMiJ. W polskim przemyśle zespół międzynarodow...

Różnice między ISO 9001 2000 a ISO 9001 2008-opracowanie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM
Pobrań: 70
Wyświetleń: 875

Różnice między ISO 9001:2000 a ISO 9001:2008 01Zalecanie by wdrażać SZJ uwzględniając otoczenie biznesowe, zachodzące w nim zmiany oraz związane z nim ryzyko. Wyjaśnienie gdzie i dla kogo norma ma zastosowanie. Dodanie do kryteriów oceny przedsiębiorstwa, zdolności do spełnienia wymagań ustawowych...

Typy i rodzaje auditów-opracowanie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1414

Typy i rodzaje auditów Audit wewnętrzny Audit zewnętrzny Audit drugiej strony Audit trzeciej strony Audit pierwszej strony przeprowadzany jest przez auditorów wewnętrznych samego przedsiębiorstwa. Zmierza on do ustalenia czy systemy i procedury zapewniają konsekwentne doskonalenie wyrobów i usł...

Wybór modelu zapewnienia jakości-normy ISO 9001, 9002, 9003-opracowani...

  • Uniwersytet Szczeciński
  • ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1400

WYBÓR MODELU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI- NORMY ISO 9001, 9002, 9003 Wybór modelu zapewnienia jakości jest zależy od zakresu i charakteru działania danej jednostki gospodarczej. Można więc wyróżnić trzy modele: Model 1 zgodny z Normą ISO 9001 (PN-EN 29001) gdy zachodzi konieczność udokumentowania przez j...

Zasada „ciągłego doskonalenia”- Kaizen-opracowanie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1085

Zasada „ciągłego doskonalenia”- Kaizen Jest ona rozwinięciem 5 punktu Deminga(ciągle należy szukać przyczyn powstających problemów, tak aby wszystkie elementy systemu produkcyjnego oraz związane z nimi działania stawały się coraz lepsze). Ogólnie każdy proces wykazuje dwojakiego rodzaju odchylenia ...

Zasady zarządzania jakością ZZJ-opracowanie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM
Pobrań: 98
Wyświetleń: 735

Zasady zarządzania jakością ZZJ - określają stosunek przedsiębiorstwa i jego pracowników do ogólnie zrozumianych problemów jakości Do zadań zarządzania jakością ZZJ zalicza się : Zasady Deminga Zasada „ciągłego doskonalenia procesów” (Kaizena) Zasada „zera defektów” Zasada pracy zespołowej ZZJ...