Uniwersytet Szczeciński - strona 21

note /search

Utwardzanie wydzieleniowe

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Nauka o materiałach
Pobrań: 182
Wyświetleń: 1281

Połączone procesy przesycania i starzenia określa się wspólną nazwą utwardzanie wydzieleniowe . Utwardzaniu wydzieleniowemu poddawane są stopy charakteryzujące się zmienną r...

Hartowanie izotermiczne

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Nauka o materiałach
Pobrań: 168
Wyświetleń: 1358

Procesy wyżarzania bez przekrystalizowania. Procesy wyżarzania z przekrystalizowaniem. . Hartowanie izotermiczne (bainityczne) przebiega podobnie jak hartowanie stopniowe, tzn. po austenityzowaniu stal ochładza się w kąpieli o temperaturze wy...

Hartowanie stopniowe - wiadomości podstawowe

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Nauka o materiałach
Pobrań: 28
Wyświetleń: 609

Hartowanie stopniowe polega na chłodzeniu obrabianego elementu w kąpieli o temperaturze wyższej od temperatury początku przemiany martenzytycznej, wytrzymaniu w tej temperaturze przez okres konieczny do wyrównania temperatury na powierzchni i w...

Hartowanie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Nauka o materiałach
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1211

Hartowanie. Hartowanie polega na nagrzaniu stali do temperatury austenityzowania, krótkim wygrzaniu w tej temperaturze i oziębieniu z szybkością umożliwiającą uzyskanie struktury mart...

Parametry decydujące o przemianach fazowych

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Nauka o materiałach
Pobrań: 14
Wyświetleń: 665

Podstawowymi parametrami, które decydują o przemianach fazowych są: szybkość nagrzewania, temperatura wygrzewania, czas nagrzewania, wygrzewania i chłodzenia oraz szybkość chłodzenia w zależności od temperatury wygrzewania. Nagrzewanie i ...

Wyżarzanie izotermiczne

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Nauka o materiałach
Pobrań: 168
Wyświetleń: 1463

Wyżarzanie izotermiczne jest odmianą wyżarzania zupełnego i polega na nagrzaniu stali o 30-50°C powyżej temperatury A c3 , A cm , wygrzaniu w tej temperaturze, szybkim chłodzeniu do temperatury zawartej pomiędzy temperaturą A r1 , a temperaturą...

Identyfikacja konkurencji

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 7
Wyświetleń: 1218

IDENTYFIKACJA KONKURENCJI Konkurencja jest ściśle związana ze strukturą podmiotową i przedmiotową rynku. Występuje wówczas gdy - kontakty nawiązywane są przez niezależne i samodzielne podmioty gospodarcze -realizacja celów ekonomicznych przez określony podmiot (sprzedawcę) napotyka ograniczenia (np...

Konkurencja - wiadomości ogólne

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 21
Wyświetleń: 616

KONKURENCJA Konkurencja  (z łaciny  concurrentia -  współzawodnictwo) proces, w którym uczestnicy rynku dążą do realizacji swoich interesów poprzez przedstawienie jak najkorzystniejszej oferty, w skład której wchodzi nie tylko cena, ale także np. jakość wyrobu, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. K...

Strategie defensywne

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 28
Wyświetleń: 882

STRATEGIE DEFENSYWNE Strategie defensywne (konsolidacji, odwrotu) polegają na obronie zajmowanych już pozycji, umacnianiu tych pozycji i czynieniu ich pewniejszymi albo też na wycofaniu się z rynku i wykorzystaniu wszelkich szans rynkowych, jakie jeszcze istnieją w danej branży. M.E. Porter proponu...

Strategie ofensywne

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1456

STRATEGIE OFENSYWNE Są one przeznaczone przede wszystkim dla firm istniejących już na rynku od jakiegoś określonego czasu i mających już pewną pozycję na tym rynku. Zadaniem tej strategii jest uzyskanie przewagi wśród konkurencji dzięki przykładowo nowym technologiom, nowej generacji produktu, atra...