Uniwersytet Łódzki - strona 208

note /search

Napster - krótka historia - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 28
Wyświetleń: 560

Napster - krótka historia Napster został udostępniony w internecie w sierpniu 1999 r., szybko zyskując dużą popularność. W grudniu tego samego roku organizacja reprezentująca globalne koncerny muzyczne (RIAA - Recording Industry Association of America) skierowała do sądu sprawę przeciwko serwisowi, ...

Od przemysłu kultury do przemysłów kreatywnych - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 231
Wyświetleń: 945

Od przemysłu kultury do przemysłów kreatywnych Termin „przemysł kultury” został po raz pierwszy użyty przez Theodora Adorno i Maxa Horkheimera w napisanej w 1944 r. a wydanej trzy lata później pracy „Dialektyka Oświecenia”. Autorzy użyli terminu „przemysł kultury” ponieważ uznali, że

Oligopol na tradycyjnym rynku fonograficznym - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 56
Wyświetleń: 350

Oligopol na tradycyjnym rynku fonograficznym (Bishop, 2005, s. 446) Standardowy kontrakt nagraniowy Standardowe kontrakty nagraniowe są zawierane z reguły, na nagranie kilku albumów w określonym czasie, z licznymi zastrzeżeniami chroniącymi wytwór...

Powszechne licencje - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 42
Wyświetleń: 672

Powszechna Licencja Publiczna GNU (GNU General Public License) Użytkownikom programów wydanych na licencji GNU GPL przysługują cztery podstawowe wolności: „Wolność do uruchamiania programu, w dowolnym celu (wolność 0). Wolność do...

Pozyskiwanie treści - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 28
Wyświetleń: 777

Pozyskiwanie treści We wczesnych latach 2000 koncerny medialno rozrywkowe próbowały samemu stworzyć serwisy internetowe oferujące dostęp do treści (zob. temat 7) i niechętnie udzielały licencji firmom zewnętrznym W późnych latach 2000 zmieniły strategię i obniżyły ceny za dostęp do treści, co ułatwi...

Prasa i książki w internecie - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 28
Wyświetleń: 616

Prasa w internecie Pierwszym etapem rozwoju prasy w internecie jest zamieszczanie materiałów prasowych online. Źródłem przychodów wydawców są reklamy oraz sprzedaż dostępu do wybranych materiałów (archiwum lub pełne wersje tekstów). „The New York Times” oferuje dostęp do pełnych elektronicznych wyda...

Prawo Autorskie w USA i w Polsce - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 119
Wyświetleń: 623

Statut Anny 1709 Przyznawał wydawcom książek w Wielkiej Brytanii ochronę o długości 14 lat Okres ochrony mógł być wydłużony po upływie pierwszych 14 lat o kolejne 14 lat Taki sam czas trwania ochrony obowiązywał w prawie autorskim przyjętym w USA w 1790 r. Długość ochrony w USA W USA w 1831 r. począ...

Radio jako secondary medium, dobór repertuaru w stacjach radiowych - w...

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 42
Wyświetleń: 532

Radio jako “secondary medium” Nadawcy nie interesuje czy w istocie słuchasz radia, ważne jest by było ono włączone i odbierało jego stację Z jednej strony radio towarzyszy słuchaczom podczas wykonywania innych czynności, więc nie powinno ich zbytnio rozpraszać Z drugiej strony, dla nadawcy najlepiej...

Reakcja branży medialno-rozrywkowej na pojawienie się Internetu - wykł...

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 35
Wyświetleń: 448

Reakcja branży medialno-rozrywkowej na pojawienie się internetu i cyfryzacji Działania o charakterze prawnym: Nacisk na ustawodawców celem zmiany (zaostrzenia) prawa autorskiego Pozywanie do sądu twórców sieci P2P oraz indywidualnych internautów z nich korzystających Działania o charakterze technolo...

Rodzaje dóbr - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 357
Wyświetleń: 1687

Rodzaje dóbr Dobra prywatne (private goods) Dobra publiczne (public goods) Dobra klubowe (club goods) Dobra wspólne (commons) Dobra publiczne definiujemy jako dobra, w przypadku których niemożliwe jest wyłączenie z konsumpcji a przy tym brak jest konkurencyjności w konsumpcji (Jakubowski, 2005, s. 1...