Uniwersytet Łódzki - strona 207

Globalne koncerny muzyczne - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 28
Wyświetleń: 378

Globalne koncerny muzyczne Globalne koncerny muzyczne (majors): Universal Music Group; Sony Music Entertainment, EMI, Warner Music Group. Kontrolują ok. 75% światowego rynku nagrań. Cechą charakterystyczną dużych wytwórni muzycznych jest kontrola obszernych katalogów muzycznych, dominacja w zakresie...

Historia najbardziej rozpoznawalnego utworu na świecie - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 140
Wyświetleń: 518

Historia najbardziej rozpoznawalnego utworu na świecie W 1893 r. siostry Patty Hill i Mildred J. Hill napisały utwór „Good Morning to All” na potrzeby swojej pracy w przedszkolu . Po jakimś czasie (przed 1912 r.) słowa „Good Morning” zastąpiono słowami „Happy Birthday”. W 1935 firma The Summy

Historia telewizji jako historia zmian technologicznych - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 14
Wyświetleń: 441

Historia telewizji jako historia zmian technologicznych Telewizję upowszechniono jako komercyjne medium w latach 50. XX w. Od tego czasu funkcjonowanie stacji telewizyjnych było warunkowane wprowadzaniem nowych technologii: telewizji kolorowej, telewizji kablowej, odtwarzacza video, pilota, telewizj...

Historia wytwórni filmowych - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 35
Wyświetleń: 455

Columbia Pictures 1919-1924 niezależna jako CBC Film Sales 1924-1982 niezależna, notowana na giełdzie jako Columbia Pictures 1982-1987 kupiona przez firmę Coca-Cola 1987-1989 Coca-Cola pozbywa się udziałów, firma działa jako Columbia Pictures Ent...

I tunes i Apple - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 42
Wyświetleń: 455

2003: powstanie iTunes Pierwszy sklep z plikami muzycznymi (i filmowymi), który odniósł sukces został stworzony przez firmę komputerową (Apple) Wykorzystany przez Apple model biznesowy opierał się nie na czerpaniu zysków ze sprzedaży plików muzycznych, ale na produkcji i sprzedaży odtwarzaczy iPod. ...

Konwergencja i długi ogon - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 56
Wyświetleń: 854

Konwergencja Konwergencja to „zachodzący obecnie proces, którypolega na łączeniu się treści z branży audiowizualnej i wydawniczej, potencjalnie oddzielnych infrastruktur medialnych (takich jak infrastruktury wspierające usługi radiowo-telewizyjne i telekomunikacyjne), mogących przenosić podobne rodz...

Macierz BCG i korzyści - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 42
Wyświetleń: 763

Macierz BCG - narzędzie analizy portfelowej Fuzje i przejęcia Połączenia poziome Połączenia pionowe Połączenia boczne Korzyści skali Korzyści skali - korzyści płynące z produkcji ma...

Modele dystrybucji treści w sieci - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 35
Wyświetleń: 574

Modele dystrybucji treści w sieci Nowe modele biznesowe w sieci Apple i iPod-Phone-Pad Amazon i Kindle Tradycyjne media w sieci Telefonia mobilna Modele dystrybucji treści w sieci Model pośredni - sprzedaż tradycyjnych nośników za pomocąinternetu...