Uniwersytet Łódzki - strona 133

Kierowanie - omówienie - Frencz i Raven

  • Uniwersytet Łódzki
  • Zarządzanie
Pobrań: 21
Wyświetleń: 553

Kierowanie w znaczeniu ogólnym, którego celem jest spowodowanie cudzego działania zgodnego z zamierzeniem kierującego. Przez kierowanie z węższym znaczeniu, ściślej „kierowanie ludźmi”, rozumiemy zaś (w organizacji formalnej) działani...

Kontrola jakości - omówienie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Kontrola jakości
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1813

Kontrola jakości świadome działania przedsiębiorstwa wobec problemu jakości towarów i usług, w którym istotną część odpowiedzialności przejmuje naczelne kierownictwo organizacji. prof. rachunkowości polskiej -dr. Stanisław Skrzywan, „…wybór i wykorzystanie możliwości ludzkich, zasad organizacji i ...

Definicja zarządzania i jej cechy - omówienie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Logistyka
Pobrań: 70
Wyświetleń: 399

Definicja zarządzania Zarządzanie jest procesem koordynowania zbiorowych wysiłków dla osiągnięcia celów organizacyjnych przez ludzi, przy wykorzystaniu techniki, w zorganizowanych strukturach, w oparciu o wyznaczone zadania". „Zarządzanie to zestaw działań (obejmujący planowanie i podejmowanie...

Współczesne wyzwania zarządzania - omówienie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Logistyka
Pobrań: 21
Wyświetleń: 511

Współczesne wyzwania zarządzania Zmniejszenie ilości zatrudnienia (downsizing) Różnorodność - różnice między ludźmi, wielokulturowość firm, różnice celów indywidualnych pracowników Zmiana Technika i technologia Wybór sposobów organizo...

Macierze - omówienie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Matematyka
Pobrań: 98
Wyświetleń: 819

Macierz prostokątna: Niech m i n będą ustalonymi liczbami naturalnymi. Macierzą prostokątną wymiaru m × n nazywamy układ „mn” liczb zapisanych w postaci tablicy o m wierszach i n kolumnach Macierz kwadratowa: Macierzą kwadratową stopnia...

Metoda ABC - omówienie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Materiały budowlane
Pobrań: 49
Wyświetleń: 742

Metoda ABC Oparta na przyporządkowaniu pozycji zapasów do trzech klas znaczenia. klasa A - reprezentuje około 20% pozycji o wartości 80% całkowitej wartości zapasów klasa B - około 30% pozycji o wartości 15% klasa C - około 50% pozycji o wartości 5% Należy się skoncentrować na klasie A. Tu wsz...

ćwiczenia - samogłoski nosowe

  • Uniwersytet Łódzki
  • mgr Katarzyna Sitkowska
  • Kultura żywego słowa z elementami ortofonii polskiej
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1974

Samogłoski nosowe Ą i Ę w śródgłosie: przed półotwartymi l, ł, li utrata nosowości wziął, wzięła, wzięli przed szczelinowymi twardymi - pełna nosowość wąsy, kęs, wąż, męża, wąwóz, więzy, węszyć, dążyć, stęchły, wąchać. przed szczelinową miękką - tak jak przed twardą lub e/o + rezonans nosowy miękki...

ćwiczenia - spółgłoski

  • Uniwersytet Łódzki
  • mgr Katarzyna Sitkowska
  • Kultura żywego słowa z elementami ortofonii polskiej
Pobrań: 35
Wyświetleń: 861

Łamanie języka r-r-r-r; re-re-re-re; ru-ru-ru-ru; ri-ri-ri-ri ; l-l-l-l; lu-lu-lu-lu; li-li-li-li; le-le-le-le, d-d-d-d; cz-cz-cz-cz; ż-ż-ż-ż; ń-ń-ń-ń; ć-ć-ć-ć ti-tu; ki-ke-ka-ko-ku Żółta żyrafa żegna żłób. Garbnik Karczma Utarczka Warchlak Gardlany Gardło gardłować twardszy garncarstwo ...

Ćwiczenia oddechowe

  • Uniwersytet Łódzki
  • mgr Katarzyna Sitkowska
  • Kultura żywego słowa z elementami ortofonii polskiej
Pobrań: 28
Wyświetleń: 833

Ćwiczenia oddechowe Nie mamy wciągać powietrza, ale powiększyć klatkę piersiową tak, by zgodnie z zasadą wyrównania ciśnień powietrze do płuc było zassane z zewnątrz. Bez „specjalnego” pobierania powietrza (w płucach powinna być „normalna” zawartość powietrza) liczymy kolejno: jeden, dwa... aż do p...