Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - strona 65

note /search

Zadania rozwojowe na każdym etapie rozwojowym

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Teoria wychowania
Pobrań: 49
Wyświetleń: 784

Temat: Zadania rozwojowe na każdym etapie rozwojowym. 1) Charakter kompetencji przyswajanych w danym okresie rozwoju nazywamy zadaniem rozwojowym. 2) Pomyślnie zrealizowane zadanie rozwojowe przyczynia się do odczuwania przez jednostkę zadowolenia i jest podstawą prawidłowej realizacji kolejnyc...

Dziedziny wychowania

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Wychowanie fizyczne
Pobrań: 2541
Wyświetleń: 7035

Ideał wychowawczy a jego realizacja Ideał wychowawczy : zestaw harmonijnie zintegrowanych ze sobą takich celów, dający opis dojrzałej osobowości człowieka. Z tym pojęciem związany jest wzór osobowy , który rozumiemy jako opis konkretnego człowieka, jego osobowości, postępowania i dokonań (nie musi ...

Istota enkulturacji, socjalizacji, socjalizacja

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Wychowanie fizyczne
Pobrań: 315
Wyświetleń: 1715

Socjalizacja: jest to proces internalizacji, czyli nabywania bądź przyjmowania przez jednostkę wartości obowiązujących w danej grupie społecznej w pewnej kulturze zachowań oraz norm wynikających z tych wartości, a następnie proces uczenia się i tworzenia wzorów zachowań, wśród nich także wzorów ról...

Uczenie się przez kary i nagrody

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Wychowanie fizyczne
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1253

Uczenie się przez kary i nagrody Uczenie się przez kary i nagrody - nazwy zamienne : mechanizm uczenia się przez warunkowanie instrumentalne, mechanizm warunkowania sprawczego, mechanizm uczenia się przez następstwo zdarzeń....

Koncepcje wychowania i jej cechy

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Wychowanie fizyczne
Pobrań: 1799
Wyświetleń: 5019

Interakcja wychowania i jej cechy Wychowanie to oddziaływanie o charakterze interakcyjnym mającym na celu kształtowanie dyspozycji osobowościowych na osobę w każdym wieku przez osobę do tego przygotowaną. W wychowaniu można mówić o interakcji wychowawczej. Charakteryzuje się ona niesymetrycznością ...

Metody wychowania

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Wychowanie fizyczne
Pobrań: 2513
Wyświetleń: 5565

Metody wychowania Metoda wychowania to wyodrębniony sposób postępowania wychowawcy polegający na wywieraniu określonego wpływu na aktywność wychowanka, związany zawsze z dokonywaniem zmian w obrębie układu nagród i kar w danej sytuacji wychowawczej. Wyróżniamy metody: indywidualne : metoda nagra...

Pozycja nauczyciela w klasie

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Wychowanie fizyczne
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1596

Pozycja nauczyciela w klasie: jej uwarunkowania i skutki Ważna jest pozycja nauczyciela w klasie. Może on być jednym z członków grupy lub też być poza nią. Nauczyciel musi kierować klasą, zostaje w relacji z zespołem i ma możliwość oddziaływania na jednostkę poprzez grupę. Utrzymanie dyscypliny to ...

Style wychowania

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Wychowanie fizyczne
Pobrań: 350
Wyświetleń: 1904

Style wychowania → sposób pełnienia roli wychowawcy Podział stylów wychowania: styl autokratyczny - [z netu] można określić przy pomocy charakterystycznych zachowań nauczyciela wobec uczniów. Są one następujące: Nauczyciel stopniowo informuje uczniów o każdym kroku, jaki mają uczynić. Takie zacho...

Definicja prawdy przez spełnianie

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Semantyka logiczna
Pobrań: 14
Wyświetleń: 812

Definicja prawdy przez spełnianie : Formalnie poprawną definicję pewnego wyrażenia oznaczającego pewien zbiór zdań języka przedmiotowego J, sformułowaną w jego metajęzyku MJ można uważać za merytorycznie trafną definicję pojęcia prawdy, jeśli pozwala ona udowodnić w MJ wszystkie równoważności powst...

Metalogika: teorie pierwszego rzędu

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Semantyka logiczna
Pobrań: 28
Wyświetleń: 805

Metalogika: Teorie pierwszego rzędu. Teorie: w znaczeniu intuicyjnym; w znaczeniu logicznym (sformalizowane) Na terenie logiki teorią lub systemem dedukcyjnym nazywamy dowolny zbiór formuł X spełniający warunek: X=Cn(X) Elemenety zbioru X nazywamy tezami lub Z przyjętego określenia oraz definicji...