Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu - strona 69

Banki centralne na świecie - polityka pieniężna

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Pobrań: 56
Wyświetleń: 2009

wykład 3 3 Bankowość centralna na świecie Instrumenty polityki pieniężnej(na przykładzie NBP) Klasyfikacje instrumentów polityki pieniężnej Standardowe instrumenty polityki pieniężnej • Rezerwa obowiązkowa • Operacje depozytowo - kredytowe • Operacje otwartego rynku Niestandardowe instrument...

Cena rzeczywista

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • dr Zieli_ski
  • Marketing
Pobrań: 0
Wyświetleń: 504

Cena rzeczywista  Cena rzeczywista= postulowana-(rabaty, upusty, promocje itd.)  Dyskonto ilościowe-niekumulatywne (jednorazowy, duży zakup); kumulatywne (zakup odpowiedniej partii towaru w określonym czasie) Cena rzeczywista Dyskonto czasowe-sezonowa obniżka ceny, która ma stymulować popyt ...

Identyfikacja celów firm konkurencyjnych

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • dr Zieli_ski
  • Marketing
Pobrań: 0
Wyświetleń: 406

Identyfikacja celów firm konkurencyjnych 1. max zysku, 2. satysfakcjonujący poziom zysku, 3. wzrost udziału w rynku, 4. minimalizacja kosztów produkcji, 5. przypływ gotówki Ocena silnych i słabych stron konkurentów 1. czy wszyscy są w stanie zrealizować swoje strategie i cele? 2. Pojęcie b...

Efekt Forrestera - opis

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • dr Mirosław Ciesielski
  • Logistyka
Pobrań: 126
Wyświetleń: 3857

Efekt Forrestera. Efekt wzmocnienia zmiany w charakterystyce zapotrzebowania klienta, w miarę przekazywania informacji o popycie w górę łańcucha. Mała zmiana może mieć znaczący wpływ na dystrybucję, produkcję i zaopatrzenie. Wzmocnienie w sieci z etapu na etap następuje jako rezultat skumulowanego ...

Wyznaczanie progu rentowności

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • dr Nowak
  • Zarządzanie produkcją
Pobrań: 42
Wyświetleń: 469

Próg rentowności - jak się go wyznacza Próg rentowności - poziom intensywności działania (wielkości produkcji), przy którym całkowite przychody przekraczają koszty całkowite. Analiza wartości oczekiwanej Analiza wartości oczekiwanej to kalkulacja spodziewanych kosztów, przychodów lub zysków związan...

Władza w filozofii Heideggera

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • dr hab. Halina Zboroń
  • Filozofia
Pobrań: 7
Wyświetleń: 420

Władza `się' w filozofii Heideggera Reguły określające poprawne formy zachowań i stylu życia, pożądanych wartości wywierają wpływ na jednostki, ograniczają je w dokonywanych wyborach. Sprawiają, że żyjemy nieautentyczni - niezgodni z własnymi pragnieniami.

Podział celów marketingowych

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • dr inż. Czesław Leszczyński
  • Marketing
Pobrań: 0
Wyświetleń: 476

Cele marketingowe • wejścia na nowe rynki • nowe produkty • nowi dostawcy • nowi klienci • udziału w rynku • poziomu cen • wielkości sprzedaży • rentowności • poziomu utrzymania klientów • wizerunku firmy • stopnia znajomości firmy i jej oferty ...

Rodzaje strategii marketingowych

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • dr inż. Czesław Leszczyński
  • Marketing
Pobrań: 21
Wyświetleń: 658

Rodzaje strategii marketingowych • Strategie wynikające z pozycji strategicznej • Strategie zdobywania przewagi nad konkurentami • Strategia wynikające z pozycji konkurencyjnej • Strategie produkt/rynek • Strategia STP (segmentacja, target, pozycjonowanie) • Strategie „funkcjonalne” (4P) ...

Typowy proces badania marketingowego

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • dr Olejnik
  • Badania marketingowe
Pobrań: 14
Wyświetleń: 322

Notatka zawiera między innymi takie zagadnienia jak: proces realizacji badania marketingowego, faza realizacji badania, doświadczenia i wnioski następnych badań, metody projektowania, metody doboru prób....

Wynik na obrocie materiałami

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • dr Agnieszka Piechocka-Kałużna
  • Rachunkowość finansowa
Pobrań: 35
Wyświetleń: 630

Notatka zawiera między innymi takie zagadnienia jak: wynik na działalności gospodarczej, operacja gospodarcza, operacje wynikowe, wpływy operacji gospodarczej na sprawozdanie, kont...