Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu - strona 58

note /search

Oszczędności, akumulacja kapitału i produkcja - wykład

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Makroekonomia
Pobrań: 84
Wyświetleń: 665

OSZCZĘDNOŚCI, AKUMULACJA KAPITAŁU I PRODUKCJA (6) Dla kształtowania się produkcji w długim okresie ważne są związki: * Ilości kapitału przesądza o wielkości wytworzonej produkcji * Wielkość wytworzonej produkcji przesądza o ilości oszczędności i z kolei o ilości kapitału akumulowanego z upływem...

Pieniądz i polityka pieniężna - wykład

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Makroekonomia
Pobrań: 175
Wyświetleń: 959

PIENIĄDZ I POLITYKA PIENIĘŻNA (10) Pieniądz Jest dowolnym aktywem, które może być łatwo wykorzystywane do zakupu dóbr i usług. Przez pieniądz rozumie się gotówkę, jak również inne aktywa charakteryzujące się wysoką płynnością. Funkcja pieniądza Środek wymiany – pieniądz jest dobrem, które łat...

Polityka fiskalna - wykład

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Makroekonomia
Pobrań: 315
Wyświetleń: 1414

POLITYKA FISKALNA (9) Wydatki rządowe i przychody podatkowe jako % PKB w 2006 r. 60 50 40 wydatki rządowe 30 przychody podatkowe 20 10 0 USA Japonia Kanada Francja Szwecja * Szwecja posiada szczególnie duży sektor publiczny, który stanowi prawie 60 % PKB. Amerykański sektor publiczny,...

Długookresowy wzrost gospodarczy - wykład

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Makroekonomia
Pobrań: 98
Wyświetleń: 595

DŁUGOOKRESOWY WZROST GOSPODARCZY (5) PKB w Polsce wg cen z 1990 r. PKB, 1990 Int. GK$ 1900 1904 1908 1912 1916 1920 1924 1928 1932 1936 1940 1944 1948 1952 1956 1960 1964 1968 1972 1976 1980 1984 1988 1991 1995 1998 2002 2006 450 000 400 000 350 000 300 000 250 00...

Zagregowany popyt, zagregowana podaż - wykład

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Makroekonomia
Pobrań: 1624
Wyświetleń: 4802

ZAGREGOWANY POPYT I ZAGREGOWANA PODAŻ (8) Zagregowany popyt Krzywa zagregowanego popytu przedstawia zależność między ogólnym poziomem cen a wielkością produkcji zagregowanej na jaką jest popyt. Krzywa zagregowanego popytu Model dochodów i wydatków oraz krzywa zagregowanego popytu Jeśli ogólny...

Istota i zakres marketingu - wykład

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1421

ISTOTA I ZAKRES MARKETINGU Definicja marketingu * uogólniona praktyka * ciągłe zmiany * klasyczne oraz nowoczesne * zaczyna się długo przed pojawieniem się towaru i nie kończy się na sprzedaży * Powszechnie akceptowana filozofia prowadzenia biznesu i funkcjonowania przedsiębiorstwa, oparta n...

Komunikacja marketingowa - wykład

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 476
Wyświetleń: 1288

KOMUNIKACJA MARKETINGOWA Komunikacja marketingowa a promocja * często stosowane jako synonimy * promocja – jednokierunkowa * komunikacja marketingowa – dwustronna (następuje opóźnione sprzężenie zwrotne) Narzędzia komunikacji...

Specyfikacja marketingu na rynku przedsiębiorstw - wykład

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 84
Wyświetleń: 1078

SPECYFIKA MARKETINGU NA RYNKU PRZEDSIĘBIORSTW B2B – Rynek zindywidualizowany * obejmuje wszystkie organizacje, które nabywają towary i usługi, które są następnie sprzedawane, wynajmowane lub dostarczane innym. B2C – Rynek masowy Różnice pomiędzy B2B – B2C * mniejsza liczba; więksi nabywcy * ...

Strategia cen - wykład

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 287
Wyświetleń: 1596

STRATEGIA CEN Istota i znacznie * tworzenie przychodów (pozostałe elementy marketingu-mix bezpośrednio to koszty) * spełnianie swojej funkcji poprzez przekazywanie informacji na temat relacji popyt-podaż * nierozłącznie związana z toware...

Strategia dystrybucji - wykład

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 378
Wyświetleń: 1337

STRATEGIA DYSTRYBUCJI Definicja dystrybucji * Zbiór decyzji, czynności i instrumentów związanych z przemieszczaniem produktów od wytwórcy do ostatecznego nabywcy. Cechy dystrybucji * zwiększa atrakcyjność oferty (poprzez zapewnienie jej obecności) * zapewnienie szerokiej gamy produktów * gen...