Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu - strona 55

note /search

Proces integracji europejskiej

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Integracja europejska
Pobrań: 434
Wyświetleń: 1827

1.05.2004- Przystąpienie do Unii 16.04.2003 (Ateny)- Traktat akcesyjny * Kryteria Kopenhaskie: * polityczne (państwo prawa, poszanowanie praw człowieka itp) * ekonomiczne (ustrój kapitalistyczny, gosp. wolnorynkowa, liberalizm) * przyjęcie dorobku prawnego (trzeba przyjąc cały dorobek prawny U...

Gałąź prawa i elementy stosunku prawnego

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Prawa
Pobrań: 84
Wyświetleń: 553

GAŁĄŹ PRAWA – zespół norm, który reguluje jednolite stosunki społeczne:  Prawo konstytucyjne jest to system norm zawartych w konstytucji i innych ustawach, które regulują zasady ustroju państwa, podstawowe prawa i obowiązki obywatelskie oraz system i wzajemne stosunki pomiędzy organami władzy,...

Odpowiedzialność, wina

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Prawa
Pobrań: 21
Wyświetleń: 476

ODPOWIEDZIALNOŚĆ ODSZKODOWAWCZA to obowiązek ponoszenia tej odpowiedzialności przez sprawce szkody. Podstawami odpowiedzialności odszkodowawczej są:  Wina sprawcy (najczęściej)  Ryzyko - odpowiedzialność na zasadzie ryzyka obciąża odszkodowawczo sprawcę, nawet wówczas gdy nie można mu przypis...

Podstawowe pojęcia

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Prawa
Pobrań: 77
Wyświetleń: 637

PRAWO jest to zespół norm postępowania wydanych przez państwo, których wykonanie jest gwarantowane . przymusem państwowym. Normy prawne w przeciwieństwie do norm moralnych, wyznaniowych i zwyczajowych są zawsze spisane i tylko za nimi...

Posiadanie, Zobowiązania

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Prawa
Pobrań: 42
Wyświetleń: 686

POSIADANIE Posiadanie nie jest prawem. Jest to stan faktyczny, gdzie ktoś sprawuje władztwo nad rzeczą i ma wole właściciela. Konstrukcja posiadania zakłada określone konsekwencje w sferze prawa np. przy zasiedzeniu, znalezieniu bądź też w sytuacji ochrony posiadania. Są dwa rodzaje posiadania: ...

Przedawnienie roszczeń, prawo rzeczowe

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Prawa
Pobrań: 42
Wyświetleń: 973

PRZEDAWNIENIE ROSZCZEŃ (roszczenie – możliwość skutecznego domagania się określonego działania)  Z zastrzeżeniem prawa własności oraz dóbr osobistych, roszczenia z nimi związane ulegają przedawnieniu. Przedawnienie oznacza, ze osoba zobowiązana może wobec uprawnionego uchylić się od spełnienia...

Własność

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Prawa
Pobrań: 91
Wyświetleń: 812

WŁASNOŚĆ jest to najszersze prawo do rzeczy, w ramach którego właściciel może z wyłączeniem innych osób z rzeczy korzystać, pobierać z niej pożytki oraz rozporządzać rzeczą. ROZPORZĄDZANIE – przenoszenie bądź obciążanie własności POŻYTKI Z RZECZY są to odłączane od niej części składowe, w tym pl...

Zobowiązania, Kary

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Prawa
Pobrań: 70
Wyświetleń: 714

WYKONANIE ZOBOWIĄZAŃ Zobowiązania winny być wykonane zgodnie z ich treścią, a prawidłowe wykonanie powoduje zgaśnięcie zobowiązania. Wierzyciel nie może odmówić przyjęcia świadczenia częściowego, jeżeli nie narusza to jego interesów. Jeżeli dłużnik ma wobec wierzyciela kilka długów tego samego...

Segmentacja i zachowania nabywców - wykład

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 98
Wyświetleń: 630

SEGMENTACJA I ZACHOWANIA NABYWCÓW NABYWCA W STRATEGII MARKETINGOWEJ - inicjator - doradca - decydent - nabywcy - użytkownik (za każdym razem może być to ktoś inny; jeden użytkownik łączy w sobie kilka funkcji, ale zdarza się, że każda osoba może mieć jedną.) NABYWCA kto kupuje? co kupuje...

Strategia produktu - wykład

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 266
Wyświetleń: 1428

STRATEGIA PRODUKTU PRODUCT DEFINITION – wszystko to co można zaoferować nabywcom do zakupu, użycia lub konsumpcji dla zaspokojenia pragnień lub potrzeb. POZIOMY PRODUKTU – analiza dla przedsiębiorstw RDZEŃ (podstawowy pożytek, istota produktu)– określa użyteczność – odpowiedź na potrzebę klie...