Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu - strona 34

note /search

Pojęcie wymiaru sprawiedliwości

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Prawo dla ekonomistów
Pobrań: 21
Wyświetleń: 742

POJĘCIE WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI Wymiar sprawiedliwości jest obok działalności ustawodawczej i wykonaw- czej trzecim podstawowym kierunkiem działalności państwa. Jego zadaniem jest rozstrzyganie sporów i konfliktów prawnych. W życiu społeczeństwa nieuchronnie dochodzi do sporów. Są on (…) …

Zasada trójpodziału władz

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Prawo dla ekonomistów
Pobrań: 245
Wyświetleń: 1799

. ZASADA TRÓJPODZIAŁU WŁADZ Większość państw opiera strukturę swych organów na tzw. zasadzie trójpodziału władz, której głosicielem był w XVIII wieku francuski prawnik i filozof Charles Louis Montesquieu (1689 -1755) znany pod zlatynizo- wanym nazwiskiem

Strategia marketingowa - definicja

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Marketing
Pobrań: 42
Wyświetleń: 924

Strategia marketingowa Strategia marketingowa skierowana jest zasadniczo na osiąganie celów, które pozwalają maksymalizować korzyści dla klienta przy odpowiednim poziomie zysku dla przedsiębiorstwa w dłuższej perspektywie czasowej. Proces tworzenia strategii marketingowej Etap I Analiza sytua...

Strategie wynikające z pozycji konkurencyjnej

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Marketing
Pobrań: 0
Wyświetleń: 805

Strategie wynikające z pozycji konkurencyjnej 1. Lider - punkt odniesienia dla konkurencji • być pierwszym w świadomości, w wybranej kategorii • jeżeli w kategorii jest już lider ustal nową, własną kategorię • koncentracja na dziedzinie, w której jesteś pierwszy Strategie wynikające z pozycji k...

Analiza sytuacji: konkurencja i popyt

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 49
Wyświetleń: 567

Analiza sytuacji Analiza popytu: Cechy i zachowania nabywcze konsumentów: co kupują?, kto kupuje?, gdzie kupuje?, jak kupuje?, kiedy kupuje?, jakie cechy i zachowania nabywcze zmienią się w przyszłości?, czym się kierują przy zakupie? Cechy rynku: wielkość rynku?, segmenty rynku?, trendy rynkowe w...

Błędy popełniane w trakcie badań

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 98
Wyświetleń: 980

Błędy popełniane w trakcie badań: błędy doboru próby - błędy wytypowania niewłaściwej populacji generalnej, wytypowania niewłaściwego wykazu populacji badanej, losowego doboru próby, nielosowego doboru próby, niewłaściwego stosowania próby; p...

Badania instrumentów oddziaływania firmy na rynek

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 14
Wyświetleń: 623

Badania instrumentów oddziaływania firmy na rynek (Marketing-mix). Produkt: Jakie cechy produktu są ważne dla nabywcy? W jaki sposób produkt może być różnicowany? Które segmenty konsumentów będą (są) nim zainteresowane? Jak ważny jest serwis, usługi gwarancyjne, itp.? Czy istnieje potrzeba zmia...

Badania marketingowe - ryzyko - definicja

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 0
Wyświetleń: 917

Badania marketingowe - systematyczni i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania oraz prezentacji informacji na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych. W gospodarce wolnorynkowej większość decyzji jest podejmowana w sytuacji niepewności , w której trudno jest przewidywać przyszłe zdarzeni...

Podział i rodzaje badań marketingowych

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1050

badania wtórne - badania pośrednie opierające się na wykorzystaniu i analizie istniejących, dostępnych informacji wew. i zew.; źródłem danych wtórnych w tych badaniach są źródła wew. firmy tj.: informacje o produkcji, sprzedaży, zapasach, kosztach, cenach, itp. oraz zew. opublikowane informacje poc...

Budowa instrumentu pomiarowego

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 28
Wyświetleń: 966

Budowa instrumentu pomiarowego: Większość zjawisk ekonomicznych, psychologicznych i społecznych nie posiada jednostki miary umożliwiającej dokonanie pomiaru. Pomiar - przyporządkowanie liczb mierzonym cechom badanych zjawisk jakościowych, ...