Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - strona 41

note /search

Poznanie społeczne - Schemat poznawczy

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 490
Wyświetleń: 2562

. Poznanie społeczne, czyli w jaki sposób myślimy o świecie społecznym Wprowadzenie Poznanie społeczne - analiza tego, w jaki sposób ludzie myślą o sobie i innych, czyli jak selekcjonują, interpretują, zapamiętują i wykorzystują informa...

Spostrzeganie społeczne

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1393

4. Spostrzeganie społeczne, czyli jak dochodzimy do zrozumienia innych Spostrzeganie społeczne - wiedza o tym, w jaki sposób tworzymy wyobrażenia o innych i formułujemy o nich sądy 1. Komunikowanie niewerbalne 1.1. Kanały komunikowania niewerbalnego • dźwiękowy (wokalny) - komunikowanie paralin...

Rozumienie siebie-psychologia społeczna

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 420
Wyświetleń: 1890

5. Rozumienie siebie, czyli w jaki sposób poznajemy samego siebie 5.1. Postrzeganie siebie - natura Ja Ludzie doświadczają swego Ja, chociaż jednocześnie nie są w stanie jasno wyartykułować, czym ono jest Trzy podstawowe sposoby postrzegania własnego Ja (R. Baumeister): 1. Ja-

Autoprezentacja-jak wywierać wrażenie

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 252
Wyświetleń: 1225

6. Autoprezentacja, czyli jak wywierać wrażenie Wprowadzenie - człowiek często troszczą się o to, jak postrzegają go inni - człowiek często zastanawia się, jakie wywarł wrażenie, a niektórzy myślą o tym bez przerwy - w pewnych sytuacjach...

Wpływ społeczny

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 238
Wyświetleń: 1813

7. Konformizm i wpływ społeczny 7.1. Pojęcie konformizmu o konformizm jako proces o konformizm jako konkretny etap procesu o konformizm jako dyspozycyjna cecha człowieka o konformizm jako absolutna własność grupy o konformizm jako zmiana o konformizm jest zawsze określany względem konkretnej...

Postawy i zmiany postaw

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 364
Wyświetleń: 1876

8. Postawy i zmiana postaw, czyli jak wpływać na innych 1. Postawa. Definicja Postawa - trwała ocena, pozytywna lub negatywna, ludzi, obiektów i pojęć Postawa - względnie trwała struktura (lub dyspozycja do pojawienia się takiej struktury) procesów poznawczych, emocjonalnych i tendencji do zacho...

Atrakcyjność interpersonalna - Relacje interpersonalne

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 308
Wyświetleń: 1624

9. Atrakcyjność interpersonalna: od pierwszego wrażenia do związków uczuciowych 1. Atrakcyjność wzajemna, czyli kogo lubimy najbardziej 1.1. Osoba z sąsiedztwa: efekt częstości kontaktów Efekt czystej ekspozycji - zjawisko polegające na tym, że im częściej jesteśmy wystawiani na ekspozycję bodźca, ...

Jednostka w grupie

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 168
Wyświetleń: 1169

10. Jednostka w grupie, czyli jak uczestnictwo w grupie wpływa na człowieka 1. Grupa niespołeczna a społeczna • grupa niespołeczna - grupa, w której dwie osoby lub więcej znajduje się w tym samym miejscu, w tym samym czasie, lecz nie współdziała ze sobą (np. kibice sportowi) • grupa społeczna - g...

Stereotypy i uprzedzenia

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 763
Wyświetleń: 2702

11. Stereotypy i uprzedzenia, jak się tworzą i jak z nimi walczyć 1. Stereotypy: komponent poznawczy Stereotyp (stereotype) - jest swoistym „chodzeniem na skróty” przy poznawaniu osób - nasz system poznawczy nie jest w stanie ogarnąć całej rzeczywistości, wszystkich zawartych w niej informacji, ...

Zachowania agresywne, czyli dlaczego ranimy innych

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 175
Wyświetleń: 1064

12. Zachowania agresywne, czyli dlaczego ranimy innych 1. Agresja: zakres pojęcia agresja - zachowanie, którego celem jest spowodowanie psychicznej lub fizycznej szkody Typy agresji: • agresja wroga - cierpienie ofiary jest głównym bądź jedynym celem sprawcy, nawet jeśli jest to cel nie w pełni ...