Radia i TV,Internet miażdy prasę

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 567
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Radia i TV,Internet miażdy prasę - strona 1 Radia i TV,Internet miażdy prasę - strona 2 Radia i TV,Internet miażdy prasę - strona 3

Fragment notatki:

Internet miażdży prasę
Zaledwie 2 procent młodzieży poszukuje informacji w prasie, reszta woli newsy on-line. O ekspansji internetu na rynku medialnym czytaj w raporcie Money.pl.
Reklamodawcy wydają coraz więcej pieniędzy na kampanie w internecie. Media tradycyjne i sieć zaczynają się przenikać, jednak wkrótce te pierwsze zostaną wchłonięte przez sieć.
Tego trendu nie da się zatrzymać. Dlatego agencja prasowa Reuter ma swą siedzibę w grze Second Life, a telewizyjne programy można oglądać za pośrednictwem stron internetowych.
Gazety najpierw straciły czytelników, potem odsunęli się od nich reklamodawcy, następnie - inwestorzy. Teraz - jak pisze Bloomberg - szerokim łukiem omijają je również analitycy rynkowi i medioznawcy, uważając, że prasa to już przeżytek. Tak jest już w USA. Doradcy z Merrill Lynch & Co. przytakują. Tak małego zainteresowania akcjami spółek wydających gazety jeszcze dotąd nie było.
Sprzedaż polskich gazet rośnie coraz wolniej
Przychody ze sprzedaży gazet na świecie łącznie wzrosły w minionym roku o 4 proc., a wciągu pięciu ostatnich - o 15,6 proc. Rosnąca - jakkolwiek - sprzedaż dzienników nie jest jednak zbyt zadowalająca, jeśli porówna się powyższy wynik z dynamicznym rozwojem rynku internetowego.
Sprzedaż największych dzienników ogólnopolskich w kwietniu 2007:
Tytuł Sprzedane egzemplarze Zmiana w procentach
Gazeta Wyborcza 478 354 +0,5
Rzeczpospolita 161 930 -12,6
Dziennik 211 249 -16,6
Fakt 515 988 -2,5
Super Express 197 746 -5,3
Wyniki sprzedaży największych polskich tytułów tylko to potwierdzają. "Dziennik", "Rzeczpospolita" oraz "Fakt" - to niektóre z dzienników, które odnotowały spadek.
Liczba czytelników gazet na całym świecie w ciągu ostatnich pięciu lat wzrosła zaledwie o około 2,1 proc., z czego czytelnictwo prasy w grupie wiekowej 15-24 zwiększyło się o 6,9 proc., natomiast wśród starszych - powyżej 65. roku życia - o 3,7 procent.
Mimo, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy na światowym rynku prasowym pojawiło się najwięcej w historii nowych tytułów, rynek się kurczy.
Lekarstwem na kryzys na rynku gazet jest - jak twierdzą eksperci - orientacja prasy na lokalne rynki. Taki jest model amerykański i tam on się doskonale sprawdza; regionalne dzienniki wciąż świetnie się sprzedają.
Takie wnioski można też wysnuć z lektury 150-stronicowego raportu przygotowanego przez World Editors Forum. Okazuje się bowiem, że cztery na pięć dzienników, które mają ambicje konkurować z internetem, nie przynoszą już od jakiegoś czasu zysków.


(…)

…. w stosunku do roku poprzedniego. Wydatki na reklamę on-line stanowiły już 3,9 proc. wszystkich wydatków reklamowych. Dla porównania w Wielkiej Brytanii internet przyciąga ponad 11 proc. wszystkich nakładów na reklamę. Na całym świecie wydatki na marketing on-line stanowią już 5,8 proc. budżetów reklamowych.
Najwięcej dały zarobić: sektor finansowy, bankowy, sprzedaż detaliczna oraz motoryzacja i rozrywka…
… osób starszych, gdyż gazety drukowane czyta aż 41proc. osób w wieku powyżej 55 lat.
Obrońcy mediów tradycyjnych posiłkują się argumentem, iż grupa docelowa wydań drukowanych jest zupełnie inna niż serwisów internetowych.
To prawda, ale z drugiej strony, jak wytłumaczyć to, że gazety drukowane coraz częściej inwestują w przekształcanie swoich witryn w portale? Może tak, że od marca 2006 roku ruch…
telewizja cyfrowa (18,7 mld dolarów) oraz magazyny konsumenckie (12,9 mld dolarów).
Najmniej na reklamie zarobiły : magazyny biznesowe (7,8 mld dolarów), coraz mniejsza jest też wartość rynku reklamy zewnętrznej (6,2 mld dolarów). Niezwykłą zaletą reklam gazetowych jest to, że trafiają do masowego odbiorcy regularnie, ale jednocześnie w sposób uporządkowany i policzalny. Jednak to internet jest wciąż najbardziej perspektywicznym rynkiem advertisingu - rośnie najszybciej, bo daje ogromne możliwości dotarcia do sprecyzowanej grupy docelowej. Dlatego to rynek reklamy w internecie ma do 2010 roku wzrosnąć o 18,1 procent i osiągnąć wartość 52 mld dolarów.
Katarzyna Ogórek, Money.pl
Artykuł ukazał się 9 czerwca 2007 roku w portalu Money.pl
Publikuję go za zgodą kierownictwa redakcji.

... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz