Prof. nadzw. Ewa Filipiak - strona 2

note /search

Planowanie i strategie zarządzania czasem i przestrzenią

  • Techniki Pracy Umysłowej
Pobrań: 70
Wyświetleń: 686

Wykład IV Planowanie i strategie zarządzania czasem i przestrzenią. Planowanie korzystam z niego często w życiu codziennym, planujemy np. imieniny, przebudowę domu. Im lepszy plan tym w większym stopniu prowadzi do lepszego efektu. Planowe ro...

Zasady kształcenia

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 875
Wyświetleń: 2961

Zasady kształcenia/zasady projektowania dydaktycznego:  Pojęcie zasada kształcenia/zasada dydaktyczna/zasada projektowania dydaktycznego/zasada nauczania (stanowisko Hessena, Sośnickiego); Zasady nauczania- to ogólne normy postępowania dydaktycznego, ogólne wytyczne dotyczące planowania, real...

Cele współczesnej edukacji - omówienie

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 399
Wyświetleń: 1988

 cele współczesnej edukacji – wskazania z Raportu J. Delorsa; Cele społeczne wyrażają ogólną misję danego społeczeństwa w danym czasie, miejscu, epoce. Cele te zmieniają się na przestrzeni dziejów. Cele te są zawarte w raporcie J. Delorsa „Edukacja jest w niej ukryty skarb”. Jest to najnowszy...

Dydaktyka jako nauka - omówienie

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 728
Wyświetleń: 3241

Dydaktyka jako nauka:  miejsce dydaktyki w systemie nauk pedagogicznych; Dydaktyka - jest jedną z podstawowych nauk pedagogicznych, a przedmiot jej zainteresowań stanowi analiza czynności nauczania i uczenia się, niezależnie czy odbywają się one w szkole, czy poza nią np w rodzinie, zakładzie...

Implikacje dla nauczania wynikające z modeli poznawczo-rozwjowych

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 595
Wyświetleń: 2912

 implikacje dla nauczania wynikające z modeli poznawczo – rozwojowych J. P. Piageta, L. S. Wygotskiego, J. Brunera, D. Wooda i R. H. Schaffera; kultura Kultura szkoły Edukacja Narzędzia intelektualne Nauczyciel Uczeń Narzędzia intelektualne Intymna natura procesu nauczania – uczenia si...

Myślenie a przebieg procesu uczenia się

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 56
Wyświetleń: 945

Myślenie a przebieg procesu uczenia się:  myślenie krytyczne; Inaczej myślenie analityczne. Umiejętność rozpatrywania zjawisk i doświadczeń z wielu punktów widzenia, ocenianiu zdobytej wiedzy, rozważaniu argumentów za i przeciw, wyciąganiu na ich podstawie wniosków oraz uporczywym dążeniu do ...

Pojęcie rodzaj i hierarchia wartości

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 28
Wyświetleń: 833

 pojęcie, rodzaj i hierarchia wartości; Edukacja jest podstawowym prawem człowieka oraz uniwersalną wartością. [...] powinna organizować się wokół czterech aspektów kształcenia, [...] uczyć się, aby wiedzieć, tzn. aby zdobyć narzędzia rozumienia; uczyć się, aby działać, [...] uczyć się, aby ży...

Porównanie szkoły tradycyjnej i progresywistycznej

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 7546
Wyświetleń: 15582

systemy dydaktyki tradycyjnej (J. F. Herbart), system dydaktyki progresywistycznej (J. Dewey), modele szkoły współczesnej (założenia); KRYTERIA HERBART DEWEY WSPÓŁCZESNOŚĆ Sposoby poznania Poznanie werbalne Poprzez działanie zmysłowe ...

Style nauczania - omówienie

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 1092
Wyświetleń: 3360

Style nauczania: Do podstawowych stylów nauczania zalicza się: 1. Styl zamknięty(frontalny, formalny) polega na: a) Wyraźnym określeniu bliższych i dalszych celów nauczania z naciskiem na cele operacyjne, b) Formułowaniu przez nauczyciela konkretnych zadań ukierunkowujących aktywność ucznia, ...

Szkoła jako organizacja ucząca się

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1302

tendencje edukacyjne w dydaktyce – szkoła jako organizacja ucząca się; Co to jest organizacja ucząca się Pasuje tu określenie zaproponowane przez T. Kotarbińskiego i J. Zieleniewskiego, którzy filozoficznie nazywają organizacją "system, ...