Prof. nadzw. Ewa Filipiak

note /search

Rola motywacji w procesie uczenia się - wykład

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 448
Wyświetleń: 3073

 rola motywacji w procesie uczenia się, motywacja do uczenia się jako cel nauczyciela, formowanie wspólnoty dydaktycznej, strategie wywołania motywacji do nauki, socjalizacja uczniów nie zainteresowanych i zniechęconych, cele motywacyjne w planowaniu i realizacji procesu dydaktycznego; 1. Wy...

Lekcja jako podstawowa forma pracy dydaktyczno-wychowawczej - wykład

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 700
Wyświetleń: 2506

Lekcja jako podstawowa forma pracy dydaktyczno – wychowawczej. Głównym elementem klasowo – lekcyjnego systemu pracy dydaktycznej jest lekcja. Jako podstawowa jednostka zinstytucjonalizowanej formy organizacyjnej procesu nauczania – uczenia się, określa ona nie tylko czas pracy nad tematami, na k...

Ocenianie wyników kształcenia - wykład

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 413
Wyświetleń: 1925

Ocenianie wyników kształcenia:  ustalenia definicyjne, przesłanki i zmiana praktyk oceniania, wartościowanie wysiłku edukacyjnego jednostki;sprawdzenie i pomiar osiągnięć, metody i narzędzia sprawdzania, konwencjonalne i niekonwencjonalne techniki oceniania Kto sprawdza wiedzę? - nauczyciel...

Organizacja pracy pozalekcyjnej - wykład

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 84
Wyświetleń: 770

 organizacja pracy pozalekcyjnej; Nazwa “zajęcia pozalekcyjne” jest umowna i może dotyczyć zajęć pozaszkolnych. Zajęcia te są drugą istotną formą organizacyjną procesu nauczania-uczenia się i uzupełniają działalność dydaktyczno-w...

Organizacja pracy uczniów na lekcji - wykład

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 182
Wyświetleń: 1589

 organizacja pracy uczniów na lekcji: praca jednostkowa (indywidualna), zbiorowa, grupowa (grupa dwuosobowa, mała, duża grupa) 1. Zdefiniuj pojęcia: ład, dyscyplina, kierowanie klasą. ŁAD – fragment kierowniczy roli nauczyciela. Utrzymanie ładu to zespół czynników umożliwiających uczenie się...

Teoretyczne podstawy kształcenia, Modele uczenia się i nauczania

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 1694
Wyświetleń: 5684

Modele uczenia się i nauczania, metody i strategie;  ustalenie definicyjne: model – metoda – strategia – technika; Uporządkowanie terminologii- metoda, technika, strategia Metoda daje odpowiedź na pytanie „jak”? Zasada odpowiada na pytanie „ dlaczego”? Metoda kształcenia- to wypróbowany i sy...

Motywacja a uczenie się

  • Techniki prac umysłowych
Pobrań: 56
Wyświetleń: 917

Wykład III Motywacja a uczenie się Czynniki indywidualne wpływające na motywację: a) Komponent wartości – dlaczego wykonuję to zdanie b) Komponent oczekiwań – czy jestem wstanie wykonać to zadanie c) Komponent afektywny – jakie uczucie wzbudza we mnie to zadanie Komponent wartości: a) Teoria...

Procesy uczenia się - omówienie

  • Techniki prac umysłowych
Pobrań: 91
Wyświetleń: 987

Wykład I Studiowanie jest to : a) przyswajanie nowej wiedzy b) odkrywanie nowej wiedzy c) zdobywanie nowych umiejętności Uczenie się jest: a) aktywnością b) zmianą c) rekonstrukcją wydarzeń Uczymy się poprzez działanie Czego się uczymy: a) wiedzy b) umiejętności c) określonych postaw ...

Techniki uczenia się i zapamiętywania

  • Techniki prac umysłowych
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1393

Wykład II Techniki uczenia się zapamiętywania. Pamięć to zdolność do gromadzenia wiedzy. Mózg składa się z: a) Dwóch półkuli (lewa jest dominująca):  Lewej odpowiedzialna jest za:  Logikę  Hierarchię  Linearność  Analizę  Prawa odpowiedzialna jest za:  Kolory  Całość  Marzenia...

Czynniki determinujące uczenie się - omówienie

  • Techniki Pracy Umysłowej
Pobrań: 63
Wyświetleń: 728

Wykład IV Komponent afektywny: a) Teorie poczucia własnej wartości Couington b) Lęk przed wszystkim co jest związane ze szkołą, dla kogoś innego jest to lęk przed jednym elementem związanym ze szkołą np. nauczycielem c) Lęk egzaminacyjny – jeden z najważniejszych elementów negatywnej motywacji...