Prof. dr hab. Marcin Fabiański - strona 5

Malarstwo weneckie w. XVII główne cechy i twórcy.

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
  • Historia nowożytna
Pobrań: 322
Wyświetleń: 2114

MALARSTWO WENECKIE W. XVIII: GŁÓWNE CECHY I TWÓRCY. Weneckie malarstwo późnego baroku Giambattista Tiepolo (1696-1770)   włoski  malarz,  freskant , rysownik, grafik i rytownik okresu  rokoka , ostatni z wielkich mistrzów weneckiego malarstwa dekoracyjnego, malarstwo plafonowe, wpływ Veronesa (k...

Malarstwo xviii w. We francji (przedklasycystyczne).

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
  • Historia nowożytna
Pobrań: 203
Wyświetleń: 1246

MALARSTWO XVIII W. WE FRANCJI (PRZEDKLASYCYSTYCZNE). Antoine Watteau (1684-1721) Lekkość rysunku, wdzięk, wytworność, muzyczność, rytmiczność, wpływ Rubensa, Tycjana Veronese, brak wielkiego tematu dzieła sztuki, sceny parkowe, pasterskie, przyciszony koloryt, barwy załamane, delikatne, powściąg...

Manieryzm w malarstwie włoskim

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
  • Historia nowożytna
Pobrań: 329
Wyświetleń: 1365

MANIERYZM W MALARSTWIE WŁOSKIM Wśród ważniejszych cech specyficznych dla malarstwa manieryzmu, można wymienić brak realistycznego naśladowania natury, naginanie reguł anatomii i praw fizyki, stosowanie wydłużonych proporcji ludzkiego ciała, re...

Masaccio a Fra Angelico

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
  • Historia nowożytna
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1638

MASACCIO A FRA ANGELICO Fra Angelico da Fiesole (1387-1455) Dominikanin, błogosławiony, konserwatywny, pobożny, malarz wyłącznie religijny, malarz wiecznej szczęśliwości zbawionych w niebie, wśród aniołów - stąd przezwisko Fra Angelico (bra...

Michał Anioł Buonarroti jako malarz

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1498

MICHAŁ ANIOŁ BUONARROTI JAKO MALARZ Michał Anioł Buonarroti (1475-1564) Malarz, rzeźbiarz, architekt, poeta, uczeń Dominika Ghirlandaja (malarstwo), Bertolda di Giovanni (rzeźba), działał w Bolonii, Florencji i Rzymie pod mecenatem papieskim, wykonywał

Michał Anioł jako rzeźbiarz

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
Pobrań: 161
Wyświetleń: 966

MICHAŁ ANIOŁ JAKO RZEŹBIARZ Michał Anioł Buo narroti (1475-1564) Malarz, rzeźbiarz, architekt, poeta, uczeń Dominika Ghirlandaja (malarstwo), Bertolda di Giovanni (rzeźba), działał w Bolonii, Florencji i Rzymie pod mecenatem papieskim, wykonywał

Nowożytne malarstwo hiszpańskie

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
Pobrań: 224
Wyświetleń: 2079

NOWOŻYTNE MALARSTWO HISZPAŃSKIE Wzrost potęgi państwa, budowa kościołów, pałaców, ratuszy, szpitali, szkół Gł. sztuka importowana: Budownictwo pałacowe - wzory arabsko-mauretańskie Budownictwo kościelne - wzory francuskie, niderlandzkie, niemieckie (gotyk ze zmianami lokalnymi) XV w tzw. esti...

Rembrandt A Vermeer

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
Pobrań: 203
Wyświetleń: 1274

REMBRANDT A VERMEER. Rembrandt van Rijn z Lejdy (1606-1669) Malarz, rysownik grafik, obrazy, portrety, akwaforty, silne skontrastowanie światła i cieni, studia nad światłem, wpływ Caravaggia, realizm przedstawień, liczne sceny z ST, twórca pej...

Renesans i manieryzm w architekturze francuskiej

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
Pobrań: 357
Wyświetleń: 1785

RENESANS I MANIERYZM W ARCHITEKTURZE FRANCUSKIEJ Królowie francuscy poznają renesans podczas swych wypraw wojennych do Włoch. W latach 1495-1525 wytworzyła się oryginalna mieszanina miejscowych form gotyckich z importowanymi renesansowymi (gotycka konstrukcja, elementy zdobnicze renesansowe) Wło...

Renesans, manieryzm, barok: definicje i stosunek do antyk

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
  • Nowożytność
Pobrań: 574
Wyświetleń: 4312

RENESANS, MANIERYZM, BAROK: DEFINICJE I STOSUNEK DO ANTYKU RENESANS Nazwa wprowadzona w XIX w franc. la renaissance- odrodzenie; termin zastosowany przez   Jules'a Micheleta   i   Jakoba Burckhardta . wł. rinascimiento - p rawdopodobnie pierwszy użył go   Giorgio Vasari   w swoich   Le vite de' p...