Politechnika Warszawska - strona 588

Sprzęgło

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Witold Luty
  • Eksploatacja pojazdów samochodowych
Pobrań: 7
Wyświetleń: 462

Sprzęgło: -elementy napędzające-kolo zamachowe, tarcza dociskowa, obudowa sprzęgła - elementy napędzane- tarcze sprzęgłowe, Walek sprzęgłowy -elementy pomocnicze- sprężyny dociskowe, dźwigienki wyłączające, łożysko wyciskowe wraz z

Tarcie mieszane

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Witold Luty
  • Eksploatacja pojazdów samochodowych
Pobrań: 21
Wyświetleń: 658

tarcie mieszane (półpłynne) Tarciem mieszanym nazywamy sumę zjawisk wszystkich lub co najmniej dwóch rodzajów tarcia. Występuje ono wówczas, gdy część obszarów tarcia styka się ze sobą bezpośrednio (tarcie suche), a część jest rozdzielona

Tarcie suche

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Witold Luty
  • Eksploatacja pojazdów samochodowych
Pobrań: 28
Wyświetleń: 665

tarcie suche (technicznie) Tarcie suche występuje wtedy gdy między współpracującymi powierzchniami nie ma żadnych ciał obcych, np.: środka smarnego lub wody. Jest ono intensywne podczas śl...

Uzasadnienie stosowania systemu planowo- zapobiegawczego

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Witold Luty
  • Eksploatacja pojazdów samochodowych
Pobrań: 7
Wyświetleń: 301

Uzasadnienie stosowania systemu planowo- zapobiegawczego: gdy koszty remontu są nieznaczne w porównaniu ze stratami, które mogą wyniknąć z powodu nieprzewidzianej awarii pojazdu; gdy trwałości poszczególnych zespołów pojazdu są do siebie zbliżone, a określenie trwałości jest łatwe przy małym rozrz...

Wymienić czynności i kryteria oceny stanu technicznego układu jezdnego...

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Witold Luty
  • Eksploatacja pojazdów samochodowych
Pobrań: 14
Wyświetleń: 210

Wymienić czynności i kryteria oceny stanu technicznego układu jezdnego wykrywanie luzów w układzie jezdnym i kierowniczym pomiar luzów w łożyskach kół jezdnych badanie amortyzatorów badanie i wyważanie kół jezdnych Typowe miejsca w których należy kontrolować występowanie luzów w zawieszeniu kół ...

Wymienić i scharakteryzować kryteria zużycia granicznego pojazdów

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Witold Luty
  • Eksploatacja pojazdów samochodowych
Pobrań: 14
Wyświetleń: 140

Wymienić i scharakteryzować kryteria zużycia granicznego pojazdów Zużycie graniczne uszkodzenie części różni się od zużycia tym, że w przypadku uszkodzenia część całkowicie traci przydatność do dalszej eksploatacji uszkodzenie następuje raptownie, najczęściej w wyniku oddziaływania na część czynn...

Wymienić i scharakteryzować rodzaje napraw pojazdów

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Witold Luty
  • Eksploatacja pojazdów samochodowych
Pobrań: 28
Wyświetleń: 210

Wymienić i scharakteryzować rodzaje napraw pojazdów bieżąca, średnia, główna, konserwacyjna, powypadkowa, poawaryjną. Rodzaje napraw różnią się między sobą: miejscem dokonywania zabiegu; pracochłonnością wykonywanych prac; charakterem prac demontażowo-montażowych; sposobem usuwania skutkó...

Zasady wstępnej oceny stanu technicznego nadwozia

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Witold Luty
  • Eksploatacja pojazdów samochodowych
Pobrań: 42
Wyświetleń: 406

Zasady wstępnej oceny stanu technicznego nadwozia Typowe zewnętrzne elementy nadwozia o zwiększonej podatności na korozję: dolne części drzwi, dolne części słupków drzwiowych, miejsca przykryte listwami ozdobnymi, podłoga pod dywanikami, obr...

Zasady wstępnej oceny stanu technicznego silnika

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Witold Luty
  • Eksploatacja pojazdów samochodowych
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1232

Zasady wstępnej oceny stanu technicznego silnika Oględziny zewnętrzne: sprawdzenie czystości silnika i braku wycieków, osłuchanie silnika podczas pracy na biegu jałowym, sprawdzenie poziomu płynów eksploatacyjnych (układ smarowania i chłodzenia, sprawdzanie równomierności pracy silnika na biegu...

Zużycie adhezyjne

  • Politechnika Warszawska
  • dr inż. Witold Luty
  • Eksploatacja pojazdów samochodowych
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1162

Zużycie adhezyjne Zużycie adhezyjne może występować w mikroobszarach warstwy wierzchniej przy dużych naciskach jednostkowych i małych prędkościach względnych tam, gdzie w wyniku