Politechnika Warszawska - strona 541

note /search

Kierowalność i stateczność - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 91
Wyświetleń: 805

KIEROWALNOŚĆ I STATECZ-NOŚĆ RUCHU SAMOCHODU Dla ruchu krzywoliniowego rozróżnia się cechy samochodu: -zwrotność-zdolność do wykonywania skrętów o małym promieniu -kierowalność i stateczność ruchu-więc łatowśc manewrowania i utrzymania pojazdu na danym torze

Sprawność mechaniczna samochodu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 133
Wyświetleń: 1365

SPRAWNOŚĆ MECHANICZNA SAMOCHODU Moc na kołach napędzanych Pk=Ps*ηm ηm- sprawność mech. układu przeniesienia napędu ηm = ηsp ηb ηw ηg sprawność ( sprzęgła / skrzyni biegów / wału napędowego / ) Do obliczeń trakcyjnych ogólną sprawność mec...

Wyznaczanie środka masy - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 98
Wyświetleń: 448

WYZNACZANIE ŚRODKA MASY Wyznaczanie ŚM odbywa się metodą ważenia poszczególnych osi pojazdu w momencie gdy samochód stoi poziomo „na równi pochyłej”. Dokonujemy pomiaru na jednej osi, a następnie drugiej. W ten sposób wyznaczamy wysokość h....

Teoria ruchu pojazdów samochodowych - ćwiczenia

  • Politechnika Warszawska
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 77
Wyświetleń: 329

ZADANIE 8 Określ wymagany kąt obrotu kierownicy tak, aby pojazd poruszał się ruchem prostoliniowym przy bocznym wietrze o sile naporu FA wiejącym z prawej jego strony. Podać jaką cechą sterowności charakteryzuje się ten pojazd w tych warunkach. Przyjąć, że środek naporu wiatru znajduje się w odległ...

Wykład - pełna klasyfikacja sygnałów

  • Politechnika Warszawska
  • Systemy łączności w transporcie
Pobrań: 35
Wyświetleń: 490

Podaj pełną klasyfikację (podział) sygnałów? W ujęciu telekomunikacyjnym wielkości te moŜemy traktować jak sygnały, które są niczym innym jak fizyczną reprezentacją określonej informacji - np. o natęŜeniu dźwięku. Z grubsza i ze słyszenia wiemy, Ŝe sygnały dzielimy na analogowe i cyfrowe. Tak nap...

Zintegrowane systemy automatyki budynku - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Systemy łączności w transporcie
Pobrań: 35
Wyświetleń: 427

Zintegrowane systemy automatyki budynku.Zintegrowane systemy automatyki budynków opierają swoja budowę o sieci teletechniczne. Mogą one integrować wiele podsystemów i urządzeń w jeden system nadzoru i sterowania. Wybór stopnia integracji określają koszty połączenia systemów oraz korzyści dla użytkow...

Połączenia na awizo - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Telematyka transportu
Pobrań: 7
Wyświetleń: 476

Jak odebrać połączenie na awizo nie używając klawiszy programowalnych? Odebranie bądź przekazanie połączenia bez używania żadnego z przeznaczonych do tego przycisków jest możliwe poprzez przycisk zmiany zestawu głośnomówiącego na mikrotelefon lub...

Funkcje centrali INTEGRA - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Telematyka transportu
Pobrań: 0
Wyświetleń: 413

Funkcje centrali INTEGRA: - sygnalizowanie alarmów włamaniowych, napadowych, pożarowych, technicznych, - monitorowanie- komunikacja ze stacjami monitorującymi, - powiadamianie telefonicznie o alarmie- komunikatem słownym lub komunikatem do systemu przywoławczego, - odbieranie telefonów, które um...

Sieć X.25 - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Telematyka transportu
Pobrań: 14
Wyświetleń: 602

Sieć X.25 Jest to najstarsza technologia tworzenia rozległych sieci pakietowych. X.25 jest, zalecanym przez komitet CCITT (ITU), protokołem definiującym połączenia terminali oraz komputerów z siecią opartą na komutacji pakietów. W sieciach z 

System PMR - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Telematyka transportu
Pobrań: 0
Wyświetleń: 756

System PMR to urządzenia nadawczo-odbiorcze wykorzystujące do łączności 8 kanałów częstotliwościowych w paśmie 446 MHz i pracujące z mocą nie przekraczającą 500mW. Do łączności wykorzystywany jest kanał częstotliwościowy o szerokości 12,5 kHz, w celu zmniejszenia zakłóceń międzykanałowych i zapewnie...