Politechnika Warszawska - strona 306

Wykład - mechanizmy zniszczenia zmęczeniowego

  • Politechnika Warszawska
  • prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski
  • Podstawy Budowy Maszyn
Pobrań: 105
Wyświetleń: 665

Omówić mechanizmy zniszczenia zmęczeniowego Omówić mechanizmy zniszczenia zmęczeniowego. I. Istnieje wiele modeli pękania zmęczeniowego. Większość oparta jest na obserwacji struktury materiału poddanego obciążeniom zmiennym. W materiale początkowo zachodzą o charakterze

Osie i wały - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski
  • Podstawy Budowy Maszyn
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1554

OSIE I WAŁY - OKREŚLENIA. RODZAJE WAŁÓW I OSI. MATERIAŁY STOSOWANE NA WAŁY. Oś- obciążona jest głównie momentem gnącym niekiedy też siłami ściskającymi i rozciągającymi. Jeśli kierunek głównego obciążenia (zginania) jest stały względem osi to mówimy o osi stałej, jeśli jest ruchomy - o ruchomej. Wa...

Połączenia nitowe - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski
  • Podstawy Budowy Maszyn
Pobrań: 420
Wyświetleń: 2128

POŁĄCZENIA NITOWE Zakłada się, że istotne znaczenie mają następujące obciążenia złącza nitowego:1-3 obciążenia Scinanie nitów. (lub ) Dlatego maksymalna siła jaką mogą przenieść nity nie powinna przekroczyć wartości (lub ) n- liczba nitów , m - liczba przekrojów ścinanych nitów 2. Naciski powier...

Połączenie wciskowe - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski
  • Podstawy Budowy Maszyn
Pobrań: 175
Wyświetleń: 1176

POŁĄCZENIA WCISKOWE Jest montażem części o większym wymiarze zewnętrznym Dz1 z częścią obejmującą o mniejszym wymiarze wewnętrznym Dz2 czyli Dz1 Dz2 Jest to więc połączenie spoczynkowe i sprężyste, gdyż utworzone jest przez siły sprężyste, które powstają przy odkształceniu elementów łączonych. Wy...

Połączenia gwintowe - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski
  • Podstawy Budowy Maszyn
Pobrań: 217
Wyświetleń: 1498

POŁACZENIA GWINTOWE To kształtowe połaczenia rozłaczne. Podstawowymi czesciami sa sruba ( lub wkret) i nakretka. Dzieki swoim ksztaltom łacza się przenoszac obciazenia, a wystepujace siły tarcia spelniaja role uboczna ( zabezpieczaja niekiedy przed poluznieniem). Wspolpraca sruby i nakretki odbywa ...

Wykład - połączenia spawane - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski
  • Podstawy Budowy Maszyn
Pobrań: 133
Wyświetleń: 1183

POLACZENIA SPAWANE, PODZIAL SPOIN, NAZWA SPOIN(SZKICE) 1 podzial spoin ze wzg na ich pracę -nosne, które przenosza obciążenia i powinny być obliczane wytrzymałościowo -szczelne, dodatkowomusza zapewnic szczelność polaczenia -szczepne, sluza je...

Przekładnie zębate proste - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski
  • Podstawy Budowy Maszyn
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1078

PRZEKLADNIE ZEBATE PROSTE (POJEDYNCZE) I ZLOZONE Ruch przekazywany jest dzieki wzajemnemu zazebianiu sie zebow kola czynnego i biernego . Jezeli w przekladni wystepuje jedna para kol wspolpracujacych to nazywana jest ona pojedyncza . Jezeli wystepuja dwie lub wiecej par kol to nazywamy je zlozonym...

Rodzaje podpór - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski
  • Podstawy Budowy Maszyn
Pobrań: 49
Wyświetleń: 763

RODZAJE PODPÓR (ŁOŻYSKOWAŃ): 1 o kontakcie suchym w warunkach atmosferycznych lub próżni 2 o kontakcie przez graniczne warstwy smaru związane chemicznie z podłożem samosmarujące nazywane też samosmarowymi 3 smarowana smarami stałymi o budowie płytkowej np. grafitem i plastycznymi 4 smarowana-łoż...

Wytrzymałość gwintu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski
  • Podstawy Budowy Maszyn
Pobrań: 35
Wyświetleń: 1225

WYTRZYMAŁOŚĆ GWINTU Przy przeciążaniu gwintu pochodzącym od obciążenia siłą osiową Q i momentem skręcającym Ms gwint może zostać zgnieciony nadmiernym naciskiem na powierzchnię roboczą, jego półka może zostać zgięta a nawet scięta w prze...

Infrastruktura transportu - test

  • Politechnika Warszawska
  • prof. dr hab. inż. Kazimierz Towpik
  • Infrastruktura transportu
Pobrań: 231
Wyświetleń: 1120

Aby port lotniczy mógł być zaliczony do klasy I, jego droga startowa musi mieć długość co najmniej: a) 3250 +b) 2600 c) 1800 d) 1300 e) 900 Aby port lotniczy zaliczyć do klasy S, długość drogi startowej musi wynosić co najmniej: a) 4...