Politechnika Warszawska - strona 242

note /search

Efekt fantomowy - opis

  • Politechnika Warszawska
  • Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1400

Na czym polega efekt fantomowy w układzie optycznym sygnalizatora drogowego i jakie istnieją sposoby jego eliminowania . Efekt fantomowy - zakłócenie podawanego przez komorę sygnału spowodowane zew .

Struktury funkcjonalne systemów sterowania ruchem drogowym

  • Politechnika Warszawska
  • Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym
Pobrań: 49
Wyświetleń: 700

Podaj i scharakteryzuj typowe struktury funkcjonalne systemów sterowania ruchem drogowym, w których uwzględnia się poziom wyboru parametrów sterowania. Struktura funkcjonalna systemu jest rozumiana jako całokształt zadań realizowanych przez system oraz powiązania między tymi zadaniami. Przy danej st...

Charakterystyka rozkładu światłości

  • Politechnika Warszawska
  • Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym
Pobrań: 35
Wyświetleń: 672

Podaj i uzasadnij charakterystykę rozkładu światłości dla komory sygnalizatora Wymagana liczba barw w dowolnym sygnalizatorze powinna być możliwie najmniejsza .Należy unikać w sygnalizatorach barw które stanowią zmieszanie kolorów z trójkąta bar...

Wymagania konstrukcji obudowy sterowników

  • Politechnika Warszawska
  • Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 637

Podaj istniejące wymagania dotyczące konstrukcji obudowy sterowników Obudowa sterownika zanim zostanie dopuszczona do produkcji i montażu poddawana jest licznym próbom: -Badanie odporności na zmiany temperatury wilgoć i nasłonecznienie (badania wykonywane jest w komorze klimatycznej). -Badanie na ...

Środki oznakowania pionowego - wymagania użytkowe

  • Politechnika Warszawska
  • Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 329

Podaj wymagania użytkowe jakim powinny odpowiadać środki oznakowania pionowego. Przyciąganie uwagi kierowców Dobra czytelność znaku i rozpoznawalność Dobra widoczność w nocy oraz w warunkach ograniczonej widoczności Aby w/w wymagania były spełnione : właściwa forma znaku (wymiar znaku), są 4 kat...

Grubowarstwowe oznakowania poziome

  • Politechnika Warszawska
  • Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym
Pobrań: 14
Wyświetleń: 294

SCHARAKTERYZUJ ŚRODKI GRUBOWARSTWOWEGO OZNAKOWANIA POZIOMEGO. masy plastyczne: a)jednoskładnikowe układane na gorąco 180-200 C (termoplastik) , b) kaltplastik na zimno taśmy profilowane w swojej strukturze zawierają elementy zwiększające ich porowatość (z jednej strony powierzchnia profilowana z d...

Struktura sprzętowa sterowania ruchem - charakterystyka

  • Politechnika Warszawska
  • Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym
Pobrań: 28
Wyświetleń: 455

Scharakteryzuj typową strukturę sprzętową sys. sterowania ruchem Warstwy systemu : warstwa lokalna -funkcja sterujaca na poziomie jednego skrzyżowania muszą być ograniczenia które nakłada warstwa nadrzędna : dł cyklu , offset .Wyposażenie : sterowniki lokalne sygnalizatory i detektory warstwa nadr...

SU6 - parametry słownika

  • Politechnika Warszawska
  • Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 455

SU5 - jakie parametry wprowadzamy do sterownika 1. Dane o sterowniku: Podczas edycji bufora podawaliśmy następujące dane o sterowniku: - liczba wykorzystanych modułów sterujących - 2 - czas wyświetlania sygnału żółtego po uruchomieniu sterownika - 4 - czas wyświetlania sygnałów wstępnych przed w...

Synchronizacja sterowników na ciągu komunikacyjnym

  • Politechnika Warszawska
  • Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym
Pobrań: 7
Wyświetleń: 427

W jaki sposób mogą być synchronizowane sterowniki realizujące koordynację sygnalizacji na ciągu komunikacyjnym Mogą być wykorzystane dwie metody: met. programów pośrednich (lata'70); met. zgrywania offsetów. Ustalamy skrzyżowanie wiodące, będzie miało wspólną podstawę czasu w stosunku do sterowni...

Układ optyczny - cechy

  • Politechnika Warszawska
  • Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym
Pobrań: 42
Wyświetleń: 700

Wymiń parametry charakteryzujące cechy (wymagania) fotometryczne układu optycznego komory sygnalizatora drogowego. Liczba barw stosowana w dowolnym sygnalizatorze powinna być możliwie najmniejsza. Należy unikać w sygnalizacji barw które sta...