Marketing usług - Kategorie produktów

Nasza ocena:

5
Pobrań: 42
Wyświetleń: 651
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing usług - Kategorie produktów - strona 1 Marketing usług - Kategorie produktów - strona 2 Marketing usług - Kategorie produktów - strona 3

Fragment notatki:

Marketing usług Orientacje: produkcyjna - gosp.nakazowo-rozdzielcza, normy, masowe wytwarzanie, ilość nie jakość, marketing w wąskim zakresie dystrybucyjna - firmy odczuwają konkurencję, wpływ popytu, ukierunkowanie na sztukę sprzedaży, szkolenia sprzedawców, promocja
marketingowa (rynkowa) - motorem działań jest konsument, szerokie działania marketingowe
Usługa - odrębna działalność nie mająca charakteru materialnego dostarczająca określonych korzyści . Realne dobro niematerialne.
Marketing usług - skierowany na określony cel system udostępniania, kierowania i kształtowania wszystkich czynności proponowanych przez podmioty gospodarcze w strefie usług. Cechy usług : niematerialność, nie rozdzielczość, różnorodność, nietrwałość, brak standaryzacji, niemożność nabycia praw własności, brak możliwości magazynowania, komplementarność lub substytucja
Kategorie produktów :
czyste usługi - przedmiot, efekt niematerialny (doradztwo, oświata)
usługi wspierane dobrami lub innymi usługami (transport samochodowy)
dobra wspierane usługami (sprzedaż i naprawa samochodów)
czyste dobra (przedmioty, artykuły)
Instrumenty marketingowe w usługach :
produkt (usługa) - skierowana na przedmiot lub człowieka, gwarancja, informacja
cena - jako zachęta, upusty, rabaty, różne ceny dla różnych grup nabywców dla tej samej usługi. Kryterium różnicowania: termin wykonania, sezonowość popytu, miejsce świadczenia, rodzaj nabywcy. dystrybucja - sprzedaż bezpośrednia, lokalizacja placówki, jej wygląd, godziny otwarcia, wyposażenie, poziom obsługi, nowe formy sprzedaży: bankomaty, karty, internet, telefon
promocja - sprzedaż osobista, reklama, kontakt bezpośredni z klientem, public relation
personel - liczba, kwalifikacje, cechy indywidualne, kontakt z klientem
świadectwo materialne - wystrój, budynek, logo, marka, certyfikaty, licencje, ubiór pracowników
proces świadczenia usług - sprawność, dostępność, informacja, godziny świadczenia usługi, sezonowość
Wizerunek przedsiębiorstwa - zespół wyobrażeń o przedsiębiorstwie wśród usługobiorców, dostawców, instytucji administracyjnych, finansowych na podstawie obserwacji i wzajemnych relacji. Tworzą go: kultura i styl firmowy - system przyjętych w firmie wartości, symboli i norm zachowań stanowiących o jej rynkowej tożsamości i przyczyniający się do tworzenia wizerunku firmy.
komunikacja marketingowa - proces przenoszenia tożsamości firmy do otoczenia za pomocą informacji (komunikatów formalnych i nieformalnych)
Komunikaty formalne: reklama ATL - prasowa, telewizyjna, radiowa, internetowa


(…)

… tytułowa
trzcionka 12
estetyczna oprawa , logo
Rozdziały planu:
streszczenie menagerskie - (0,5 do 5 stron), pisze się na końcu, syntetyczne podsumowanie całości, jasne, zwięzłe
opis firmy - bieżąca historia, tło tego co się dzieje teraz, bieżące sukcesy, opis asortymentu, informacje na temat sprzedaży, atuty firmy, informacje czego dotyczy plan
koncentracja i plan strategiczny
misja, wizja firmy, cele…
…, umiejętność niestandardowa
analiza sytuacyjna:
analiza SWOT - słabe, mocne strony, szanse i zagrożenia
analiza branży - tendencje, tło do analizy konkurencji, przyzwyczajenie konsumentów, konsumpcje, % nabywców, analiza rynku produktów, analiza konkurencji - główni konkurenci ich strategie marketingowe, jakie ceny, produkty, wady, słabości, testy produktów konkurencji, analiza prawdopodobieństwa wejścia…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz