Małgorzata Madrak-Grochowska

note /search

Koszty przedsiębiorstwa - wykład 2 semestr

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Mikroekonomia
Pobrań: 357
Wyświetleń: 1603

Koszty przedsiębiorstwa Cel przedsiębiorstwa: Zgodnie z teorią neoklasyczna zakłada się, że cele każdego przedsiębiorstwa prywatnego jest maksymalizacja zysku ekonomicznego. Zysk ekonomiczny (TP) to różnica między całkowitym przychodem ze sprzedaży określonej ilości danego dobra (TR) a całkowitym...

Podaż i Elastyczność popytu - wykład 2 semestr

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Mikroekonomia
Pobrań: 329
Wyświetleń: 1351

Podaż i Elastyczność popytu. Podaż to ilość danego dobra oferowanego na sprzedaż w danym czasie, po danej cenie, ceteris paribus. Prawo podaży: w miarę wzrostu ceny ilość danego dobra oferowanego na sprzedaż podaż rośnie i odwrotnie: ...

Proces gospodarowania - wykład 2 semestr

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Mikroekonomia
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1344

Proces gospodarowania. Potrzeba - subiektywne odczucie braku, niezaspokojenia lub pożądania określonych warunków lub rzeczy, które człowiekowi są niezbędne do utrzymania się przy życiu. Cechami potrzeb ludzi są indywidualizm i subiektywizm. POTRZEBY Samorealizacji Uznania Kontaktów społecznych...

Teoria wyboru konsumenta cz. 2 - wykład 2 semestr

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Mikroekonomia
Pobrań: 679
Wyświetleń: 2569

Teoria wyboru konsumenta cz2. Krzywa obojętności konsumenta (krzywa jednakowej użyteczności) obrazuje różne kombinacje dwóch dóbr, daje konsumentowi ten sam poziom uży...

Teoria wyboru konsumenta cz.1 - wykład 2 semestr

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Mikroekonomia
Pobrań: 392
Wyświetleń: 1603

Teoria wyporu konsumenta cz.1 Prawa Gossena: Pierwsze prawo Gossena (prawo malejącej użyteczności marginalnej): W miarę wzrostu konsumpcji danego dobra użyteczność krańcowa każdej kolejnej jednostki maleje. Drugie prawo Gossena ( prawo wyrównywania się użyteczności marginalnych): Konsument osiąg...

Elastyczności podaży, cel konsumenta - wykład 2 semestr

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Mikroekonomia
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1155

Elastyczności podaży, cel konsumenta. Elastyczność cenowa podaży to miara relatywnej zmiany ilości danego dobra oferowanej na sprzedaż względem relatywnej zmiany ceny tego dobra, ceteris paribus. Miara symboliczna EQSA,PA = delta Q/Q : delta P/P (wzór używany gdy w zadaniu podana jest wartość pr...

Monopol - notatki 2 semestr

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Mikroekonomia
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1701

Monopol. Cechy monopolu: Cechy monopolu popytu - monopson - tylko jeden nabywca - monopol bilateralny (1 nabywca - 1 sprzedawca) - nie ma preferencji od kogo kupić - niedyskryminujący - zna podaż, na które jest zapotrzebowanie - rynek jest ...

Optimum przedsiębiorstwa - notatki 2 semestr

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Mikroekonomia
Pobrań: 350
Wyświetleń: 1904

Optimum przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji doskonałej. Założenia modelu konkurencji doskonałej: Rozproszenie po stronie popytu i podaży Pełne kształtowanie ceny przez mechanizm rynkowy (w warunkach konkurencji doskonałej prod...

Rynek i popyt - wykład 2 semestr

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Mikroekonomia
Pobrań: 98
Wyświetleń: 651

Rynek i popyt Rynek w ekonomicznym znaczeniu to forma nawiązywania kontaktów między kupującymi i sprzedającymi w celu ustalenia warunków transakcji Klasyfikacja rynku za względu na rodzaj towaru: Klasyfikacja rynku ze względu na zakres przestrzenny transakcji: Rynek lokalny - zintegrowany proces ...