Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie - strona 57

note /search

Racjonalne podejmowanie decyzji

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 756

DECYZJA NIE ZAPROGRAMOWANA - DECYZJA O NIEZBYT WYGRANEJ STRUKTURZE, PODEJMOWANA ZNACZNE RZADZIEJ NIŻ DECYZJA ZAPROGRAMOWANA. Warunki podejmowania decyzji - Osoba podejmująca decyzję działa w warunkach pewności, ryzyka niepewności. Podejmowanie decyzji w warunkach pewności - sytuacja, w której podejm...

14 zasad Deminga - zasady kompletnego zarządzania jakością

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Zarządzanie jakością
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1897

Temat: Czternaście zasad Deminga. Zasady kompletnego zarządzania jakością. W. Edwards Deming był pierwszym amerykańskim specjalistą, który w sposób metodyczny przekazywał japońskim menedżerom wiedzęna temat jakości. Po raz pierwszy przybył do Japonii w 1947 roku, gdzie jako statystyk miał pomóc wła...

Zarządzanie jakością - ogólne

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Zarządzanie jakością
Pobrań: 161
Wyświetleń: 665

1.        ANALIZA SYTUACJI  -gdzie się znajdujemy  -które z produktów sąnajbardziej rentowne  -czego potrzebują klienci  -jakie sąoczekiwania klienta  -czy mój wyrób spełnia oczekiwania klienta  -kim są nasi główni konkurenci  2.PROGNOZOWANIA  -jaka jest przyszłośćgospodarki danej gałęzi prz...

MOTYW I MOTYWOWANIE

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Psychologia organizacji i zarzdzania
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1211

    1.MOTYW I MOTYWOWANIE.   Problem motywowania do pracy należy do podstawowych problemów teorii organizacji. W przeszłości motywowanie do pracy opierało się na założeniu, że tylko przymus może powodować wykonywanie pracy, ponieważ uważano, że praca jest obca naturze człowieka.   Pojęcia mot...

POTRZEBY PRACOWNIKÓW A ICH MOTYWOWANIE

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Psychologia organizacji i zarzdzania
Pobrań: 42
Wyświetleń: 574

POTRZEBY PRACOWNIKÓW A ICH MOTYWOWANIE     Psychologowie pracy stwierdzili, że pracownik lepiej pracuje, gdy traktuje swoją pracę jako środek dzięki ,któremu może zaspokoić swoje potrzeby.   Wyróżnia się 6 źródeł potrzeb: 1) dziedziczenie 2) nawyki 3) wpływ autorytetów 4) ślepe naśladownict...

Sposoby zarządzania

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Psychologia organizacji i zarzdzania
Pobrań: 63
Wyświetleń: 623

Zarządzanie Przez Cele (ZPC) - menedżer musi zajmować się tylko 10% przedsiębiorstwa, które dadzą mu 90% efektu pracy kierowniczej. Wartość menedżera polega na tym, by umiał wybrać te 10%. -         jasne określenie celów -         aktywne uczestnictwo kierowników niższych szczebli -         elas...

Szkoły organizacji i zarządzania

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Psychologia organizacji i zarzdzania
Pobrań: 56
Wyświetleń: 721

Szkoły organizacji i zarządzania: -         naukowa (współpraca pracodawca - robotnik, każdy robi to co umie najlepiej, doskonalenie umiejętności pracownika) -         klasyczna (podział pracy, menedżer wydaje polecenia, dyscyplina) -         behawioralna (samorealizacja ludzi) -         ilościo...

ZASADY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Psychologia organizacji i zarzdzania
Pobrań: 112
Wyświetleń: 728

ZASADY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW.   Motywowanie jest skuteczne, gdy jest oparte na odpowiednich zasadach. Wyróżniamy osiem zasad motywowania pracowników.   1. ZASADA ZGODNOŚCI CELÓW MOTYWACJI Z ICH ŚRODKAMI Cele pb muszą być zgodne z celami pracowników ( pracownicy są nastawieni na cele pb ).  ...

Główne cele firmy

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Zarządzanie projektami
Pobrań: 42
Wyświetleń: 756

 Główne cele firmy to otrzymanie zysku oraz przetrwanie na rynku.   W początkowym stadium działalności firmy każdy jej pracownik stara się dzielić pracą i obowiązkami ze swoimi współpracownikami - występuje mała specjalizacja miejsca pracy. Po pewnym czasie może jednak zapanowaćchaos organizacyjny...

Zarządzanie jako proces

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Zarządzanie projektami
Pobrań: 133
Wyświetleń: 770

Zarządzanie to proces podejmowania działań z wykorzystanie zasobów ludzkich, technicznych, finansowych i informacyjnych do osiągnięcia określonych celów.   Zarządzanie projektami to zastosowanie wiedzy, umiejętności, narzędzi i technik (metod) do działalności projektowej w celu osiągnięcia oczekiw...