Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie - strona 45

KLASYCZNE PODZIAŁY INSTRUMENTÓW POLITYKI PIENIĘŻNEJ

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Judyta Przyłuska
  • Finanse
Pobrań: 56
Wyświetleń: 504

KLASYCZNE PODZIAŁY INSTRUMENTÓW POLITYKI PIENIĘŻNEJ I. Instrumenty pośrednie ( np. kredyty refinansowe ) Operacja otwartego rynku Stopa dyskontowa Instrumenty bezpośrednie Rezerwy obowiązkowe Pułapy kredytowe Pozostałe II Narzędzia administracyjne Rezerwy obowiązkowe Pułapy kredytowe Nie...

Państwo - suweren w dziedzinie polityki pieniężnej

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Judyta Przyłuska
  • Finanse
Pobrań: 14
Wyświetleń: 441

Państwo jest suwerenem w dziedzinie polityki pieniężnej. Suwerenność wyraża się w nie podleganiu żadnym innym władzom zewnętrznym i wewnętrznym. Władztwo finansowe wyraża się w trzech atrybutach: Prawo do ustanawiania i emitowania pieniądza państwowego jako obowiązującego środka płatniczego Prawo...

Motywowanie - funkcje zarządzania

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Katarzyna Sołkowicz
  • Marketing personalny
Pobrań: 70
Wyświetleń: 672

MOTYWOWANIE JAKO JEDNA Z FUNKCJI ZARZĄDZANIA Nakłady z otoczenia: Planowanie Organizowa-nie * zasoby ludzkie Sprawnie i skutecznie * kapitał zrealizowane zadania * zasoby rzeczowe wynikające z celów * informacja Kontrolowa- Motywowanie nie Powyższy rysunek przedstawia schemat procesu za...

Konstrukcja przekazów reklamowych

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Katarzyna Sołkowicz
  • Promocja i reklama
Pobrań: 91
Wyświetleń: 924

Pewien dyrektor marketingu wyjawił mi kiedyś sekretny klucz, według którego wybiera reklamy spośród projektów prezentowanych mu przez współpracującą z nim agencję: "Na wstępie odrzucam wszystkie te przekazy, które naprawdę mi się podobają. Dopiero potem zastanawiam się nad pozostałymi". Te...

Marka, formy promocji

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Katarzyna Sołkowicz
  • Promocja i reklama
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1162

MARKA - kombinacja produktu fizycznego, nazwy marki, opakowania reklamy, działań z zakresu dystrybucji i ceny, dostarczająca konsumentowi wyróżniających korzyści funkcjonalnych i symbolicznych tworząc tym samym grono nabywców i umożliwia osiągnięcie wiodącej pozycji na rynku. 4 poziomy marki 1.poz...

Czynności prawne - Skutek prawny - Oświadczenie woli

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Kinga Machowicz
  • Prawo
Pobrań: 70
Wyświetleń: 322

Czynności prawne Żeby osiągnąć zamierzony cel, trzeba mieć odpowiednie środki. W stosunkach cywilno-prawnych czynności prawne są właśnie tymi środkami. Są one instrumentami, za pomocą których podmioty stosunków c-p kształtują swoje stosunki. Fundamentem, na którym oparta jest konstrukcja czynności ...

Funkcje i skład instytucji UE

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Kinga Machowicz
  • Prawo
Pobrań: 28
Wyświetleń: 497

Funkcje i skład instytucji UE. Instytucje dzielimy na: Główne: Rada Europ., Parlament Europ,. Rada UE, Komisja Europ., Europ. Trybunał Sprawiedliwości, Trybunał Obrachunkowy Pomocnicze: Komitet Ekonom. i Społ. Finansowe: Europ. Ba...

GWARANCJA

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Kinga Machowicz
  • Prawo
Pobrań: 42
Wyświetleń: 672

GWARANCJA Zdecydowana zmiana odpowiedzialności z tytułu gwarancjo od 1996 (597) - udzielona gwarancja co do jakości polega na zobowiązaniu gwaranta do spełnienia świadczenia. (a rękojmia ex-lege) - jest więc zależna od ważnej umowy sprzedaży. Gwarancja - gdy jest oświadczenie gwaranta - ważna kart...

Odpowiedzialność z tytułu rękojmii

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Kinga Machowicz
  • Prawo
Pobrań: 7
Wyświetleń: 448

Odpowiedzialność z tytułu rękojmii (dla kupującego) (wg 471 k.c. sprzedawca ponosi odpowiedzialność za elementy , za które odpowiada) Odpowiedzialność za rzeczy niebezpieczne - kupującego, ale i użytkownika 556-576 k.c. + tylko w zakresie konsumenckim rozporządzenie RM z 13.05.1995, wytyczne w spr...

Podział czynności prawnych - Uchwały

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Kinga Machowicz
  • Prawo
Pobrań: 14
Wyświetleń: 714

Podział czynności prawnych Podstawowy podział czynności prawnych (jego kryterium jest okoliczność, czy do dokonania czynności prawnej potrzeba oświadczenia woli jednej ze stron, dwóch, czy też więcej): jednostronne - wystarczy oświadczenie jednej osoby - tzw.