Dr Piotr Gałuszka - strona 3

Benkler - produkcja partnerska commons - based peer production - wykł...

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 35
Wyświetleń: 574

Benkler: produkcja partnerska (commons-based peer production) 1. Przedmiot produkcji - informacja - ma charakter dobra publicznego 2. Możliwe jest podzielenie produkcji na moduły, które mogą być niezależnie wytwarzane przez różne osoby (tzw. modułowość) 3. Wielkość modułów jest zróżnicowana - istnie...

Blogi i dziennikarstwo obywatelskie - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 105
Wyświetleń: 518

Blogi i dziennikarstwo obywatelskie Treści tworzone przez internautów konkurują z treściami dostarczanymi przez tradycyjne media, a zarazem uzupełniają je Serwisy dziennikarstwa obywatelskiego mogą stanowić problem dla tradycyjn...

Branża muzyczna i jej podmioty - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 98
Wyświetleń: 476

Branża muzyczna i jej podmioty Historia branży muzycznej i jej struktura Branża fonograficzna Kontrakt nagraniowy Organizacje zbiorowego zarządzania Funkcjonowanie wytwórni muzycznych Klasyfikacja branży muzycznej Publishing - zarządzanie majątkowymi prawami autorskimi do tekstów i kompozycji; świat...

Crowdfunding - współfinansowanie - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 112
Wyświetleń: 350

Crowdfunding (współfinansowanie) Praktyka polegająca na współfinansowaniu procesu powstawania, promocji i dystrybucji tworów kultury przez ich konsumentów (słuchaczy, czytelników) Uogólniając, crowdfunding polega na odwróceniu procesu płacenia za

Cyfryzacja i internet - historia - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 42
Wyświetleń: 462

Cyfryzacja i internet - destrukcja starych modeli biznesowych Przyczyna: cyfryzacja + internet Efekt: Piractwo, konwergencja, odmasowienie i multiplikacja nisz Odpowiedź: DRM, procesy sądowe, próba budowy nowych modeli biznesowych Efekt dłu...

Zakres ekonomiki mediów - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 273
Wyświetleń: 651

Czym zajmuje się ekonomika mediów? Zastosowaniem metod ekonomicznych do analizy mediów „Badaniem, w jaki sposób przemysły medialne użytkują rzadkie zasoby, aby wytwarzać zawartość dystrybuowaną pomiędzy konsumentami w społeczeństwie dla zaspokojenia ich zróżnicowanych potrzeb i oczekiwań. W tym sens...

Deregulacja rynków finansowych - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1540

Deregulacja rynków finansowych i liberalizacja przepływu kapitału stworzyły podstawę nowego ich funkcjonowania. Ogromne przepływy kapitałowe i różnorodność transakcji finansowych oraz duża liczba pośredników przyczyniły się do powstania globaln...

Disney - struktura - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 56
Wyświetleń: 546

Disney - struktura 1. The Walt Disney Studios (film, wytwórnia muzyczna,sieć kin); 2. Media Networks (telewizja i firmy internetowe) 3. Disney Consumer Products (zabawki, ubrania, merchandising - wykorzystanie marek Disneya) 4. Parks and Resorts („Disneylandy”, sieć żeglugi, turystyka); 1. The Walt...

Dwie koncepcje prawa autorskiego - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 105
Wyświetleń: 427

Dwie koncepcje prawa autorskiego W świecie zachodnim funkcjonują dwie koncepcje prawa autorskiego: stosowany w krajach anglosaskich system copyright oraz dominujący w kontynentalnej Europie system droit d'auteur (Barta & Markiewicz, 2008, s. 19). System copyright Anglosaski system copyright „tra...

Ekonomiczna analiza formatów radiowych - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • dr Piotr Gałuszka
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 42
Wyświetleń: 441

Ekonomiczna analiza formatów radiowych Format stacji radiowej jest kategorią programową, opartą np. o rodzaj odtwarzanej muzyki, wybraną przez właściciela celem zainteresowania docelowej grupy słuchaczy Top 40 (znany też jako Contemporary hits radio) - pierwszy popularny muzyczny format radiowy wpro...