Dr Olejnik

note /search

Kwestionariusz ankietowy lub wywiadu

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 168
Wyświetleń: 1036

Kwestionariusz ankietowy lub wywiadu w zależności od zastosowanej formy pomiaru - instrument pomiarowy składający się ze zbioru pytań zapisanych w określony sposób na papierze lub w innej formie w celu wywołania pożądanych odpowiedzi. Etapy budowy kwestionariusza: Określenie celu i problemy badawcz...

Marketingowy system informacyjny

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 21
Wyświetleń: 770

Marketingowy system informacyjny - struktura, w ramach, której w interakcje wchodzą ludzie, urządzenia i procedury, a w efekcie powstaje uporządkowany przepływ odpowiednich informacji werw. i zew. pochodzących z badań marketingowych, pomagający w podejmowaniu decyzji marketingowych. Badania marketi...

Metody i zasady prezentacji wyników badań marektingowych

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 77
Wyświetleń: 756

METODY I ZASADY PREZENTACJI WYNIKÓW BADAŃ Zazwyczaj stosuje się jednocześnie metodę pisemną i ustną prezentacji wyników badań. Forma prezentacji wyników powinna być przejrzysta, ciekawa i ściśle na temat. Dobry raport koncentruje się na decyzji i pomaga w jej podjęciu. Należy unikać szczegółów m...

Obserwacja i rodzaje obserwacji

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 406
Wyświetleń: 1736

Obserwacja - polega na rejestracji i analizie zachowań ludzkich i skutków ich działań, umożliwia opis preferencji i atrakcyjności towarów dla klientów. Jest to uniwersalna metoda badań, lecz niesamodzielna. Od obserwacji wszystko się zaczyna i na niej kończy, pełni ona rolę pomocniczą towarzysząc i...

Ocena wyników badań

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 7
Wyświetleń: 693

OCENA WYNIKÓW BADAŃ Trafność - odnosi się do pomiaru, a zwłaszcza do zastosowanego instrumentu pomiarowego; można też mówić o trafności całego badania opartego na danym, pomiarze. Ocena trafności badania musi upewnić badacza, że użytkownicy zinterpretują wyniki poprawnie i w związku z tym nie popeł...

Organizacja badań w terenie

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 7
Wyświetleń: 763

ORGANIZACJA BADAŃ W TERENIE ORGANIZACJA BADAŃ W TERENIE • Listy „zapowiednie” • Instrukcja dla ankietera • Schemat doboru próby • Formularz sprawozdania z badań • Upoważnienie imienne an...

Proces doboru próby

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1141

Proces doboru próby Ustalenie populacji badanej: Populacja badana (generalna) - skończona zbiorowość, której wszystkie elementy mają wspólne cechy istotne z punktu widzenia celu badań i, o której badacz chce uzyskać informacje w celu rozwiązan...

Projektowanie badania marketingowego

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 182
Wyświetleń: 1239

Projektowanie badania marketingowego: Określenie celu badań Analiza sytuacji Zdefiniowanie problemu decyzyjnego i badawczego Dobór próby (metody doboru próby, próba minimalna i jej skład) Wybór metody badawczej Wybór instrumentu pomiarowego...

Redakcja pomiaru danych

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 21
Wyświetleń: 889

Redakcja pomiaru - polega na sprawdzeniu otrzymanych danych z punktu widzenia ich czytelności i dokładności. Zadaniem redaktora jest również naniesienie odpowiednich poprawek i uzupełnień w miejscach, gdzie jest to konieczne i możliwe. Redakcja jest również określana mianem weryfikacji formalnej i ...

Redukcja danych do analizy

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Badania marketingowe
Pobrań: 63
Wyświetleń: 980

Redukcja danych - jest procesem przystosowywania surowych danych do ich analizy. Dane surowe mają postać wypełnionych kwestionariuszy, często mogą występować w nadmiarze. W procesie redukcji danych surowych są one kontrolowane, redagowane, wprowadzane do komputera, kodowane, klasyfikowane, zliczane...