Dr Michał Cygan

note /search

Kompetencje językowe

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 371
Wyświetleń: 2149

Kompetencje językowe. Kompetencja językowa to wiedza o języku dana każdemu człowiekowi, która pozwala mu rozumieć i tworzyć nieskończenie wiele poprawnych zdań w określonym języku (Noam Chomsky). Wiedza ta dotyczy: Składni, tj. reguł pozwalających wytwarzać/rozumieć zdania Fonologii, która poz...

Metoda dobrego startu

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 203
Wyświetleń: 1253

Metoda Dobrego Startu. Nazwa pochodzi z francuskiego Bon Depart - dobry odjazd, start Autorka - Thea Bugnet Najpierw ta metoda skierowana była do osób dorosłych; ma charakter leczniczo- usprawniający; następnie dostosowana do pracy z dziećmi - rozwijanie motoryki, kształcenie percepcji. Stosowan...

Metody nauki czytania.

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 364
Wyświetleń: 1435

Metody nauki czytania. Metoda czytania globalnego wg Glena Domana - proces nauki czytania przebiega z użyciem tzw. bitów informacji, którymi są białe kartoniki z wypisanymi na czerwono słowami Metoda nauki pisania i czytania wg Bronisława Rocławskiego „W dzieciństwie niewiele zależy od nas, wie...

Mówienie-sprawność wymowy u dzieci

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 28
Wyświetleń: 609

Mówienie. Rozwijanie poprawności wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym - etap swoistej mowy dziecięcej - przedszkole gwałtowny rozwój mowy czynnej kosztem mowy biernej dziecko zaczyna prowadzić swobodne rozmowy, występuje mowa dialogowa i ...

Proces czytania

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 301
Wyświetleń: 2296

Proces czytania. Wąskie i szerokie ujęcie umiejętności czytania: Podejście lingwistyczne odzwierciedla wąskie ujęcie umiejętności czytania. Elkonin - czytanie to tworzenie dźwiękowej formy słowa na podstawie obrazu graficznego; nacisk na technikę czytania; umiejętność przekładania obrazu graficz...

Proces pisania

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1281

Proces pisania. Etapy: Wyrabianie gotowości Właściwa nauka pisania Dziecko dojrzałe i gotowe do podjęcia nauki pisania. Wystąpienie i dziecka powyższych umiejętności będzie zależne od: Prawidłowej wymowy Określonej lateralizacji i pr...

Słuchanie

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 154
Wyświetleń: 2051

Słuchanie. Efektywne słuchanie: Słuchanie jako umiejętność wzmacniająca u osoby słuchanej poczucie własnej wartości Słuchanie jako trudna sztuka wymagająca czynienia świadomego wysiłku, uruchamiająca rożne rodzaje myślenia, wymaga koncentracji, która zawiera w sobie zaangażowanie, zainteresowan...

ADHD

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 413
Wyświetleń: 1596

ADHD. ADHD I ZAHAMOWANIE PSYCHORUCHOWE TO NIE SĄ ZABURZENIA EMOCJONALNE! ONE (ZABURZENIA POZNAWCZE) MOGĄ POWODOWAĆ ZABURZENIA EMOCJONALNE. W DRUGĄ STRONĘ - ZABURZENIA EMOCJONALNE MOGĄ TEŻ WPŁYWAĆ NA ZABURZENIA POZNAWCZE. ZABURZENIA POZNAWCZE ZABURZENIA EMOCJONALNE Zaburzenia rozwojowe określane m...

Dyskalkulia-opracowanie tematu

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 133
Wyświetleń: 952

Dyskalkulia. Dyskalkulia - dys - nie / calculo - liczę - trudności w liczeniu Określenia - deficyty matematyczne, trudności matematyczne; specyficzne trudności w matematyce, niemożność uczenia się arytmetyki, specyficzne trudności w uczeniu s...

Dysleksja-omówienie problemu

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia rozwojowa
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1092

Dysleksja. Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu obejmujące przetwarzanie danych w obszarze leksykalnym i fonologicznym. Dysleksja - zaburzenia przetwarzania informacji docierającej do mózgu w zakresie jej: Odbioru Analizowania Zapamiętywania, tworzenia planów działania (upor...