Dr Marek Guzek - strona 3

Wyznaczanie środka masy - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 77
Wyświetleń: 364

WYZNACZANIE ŚRODKA MASY Wyznaczanie ŚM odbywa się metodą ważenia poszczególnych osi pojazdu w momencie gdy samochód stoi poziomo „na równi pochyłej”. Dokonujemy pomiaru na jednej osi, a następnie drugiej. W ten sposób wyznaczamy wysokość h....

Teoria ruchu pojazdów samochodowych - ćwiczenia

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 7
Wyświetleń: 259

ZADANIE 8 Określ wymagany kąt obrotu kierownicy tak, aby pojazd poruszał się ruchem prostoliniowym przy bocznym wietrze o sile naporu FA wiejącym z prawej jego strony. Podać jaką cechą sterowności charakteryzuje się ten pojazd w tych warunkach. Przyjąć, że środek naporu wiatru znajduje się w odległ...

Aquaplanning - opracowanie

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 14
Wyświetleń: 308

AQUAPLANNING Zmniejszenie wartości współczynnika przyczepności w trakcie jazdy z wyższymi prędkościami po nawierzchni pokrytej warstwą wody. W trakcie ruchu pojazdu z prędkością v dla opony o szerokości śladu b i grubości warstwy wody hw koniecznym jest zapewnienie następującego wydatku wody odprow...

Drganai swobodne przyczepki - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 0
Wyświetleń: 308

DRGANIA SWOBODNE PRZYCZEPKI 1- OSIOWEJ równanie ruchu sztywność zastępcza k= mg/fst częstość drgań własnych częstość wn. -częstość zależy tylko od statycznej strzałki ugięcia -dla wiekszej wygody jazdy resor powinien mieć duzą strzałkę ...

Hamowanie samochodu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 91
Wyświetleń: 595

HAMOWANIE SAMOCHODU Intensywność hamowania jeśli jest stała, a silnik odłączony od układu napędowego to Droga hamowania droga ta nie obejmuje całej drogi hamowania trk -czas reakcji

Zużycie paliwa w funkcji prędkości jazdy - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 21
Wyświetleń: 154

ZUŻYCIE PALIWA W FUNKCJI PRĘDKOŚCI JAZDY ge- jednostkowe zużycie paliwa przez silnik γ-gęstość paliwa Zasady oszczędnej jazdy: 1.stosowanie rozpęd- wybieg 2.ograniczyć hamowanie 3.przy stałej prędkości jazda na najwyższym biegu 4.unikanie gwałtownych przyspieszeń 5.dbanie o sprawność mech sam...

Drgania swobodne samochodu - opracowanie

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 7
Wyświetleń: 231

DRGANIA SWOBODNE SAMOCHODU Równanie można wyprowadzić metoda energetyczną po uproszczeniach i założeniach że: l1k1=l2k2 ; k1/k2=l1/l2=m1/m2 gdzie m1 m2 to masy resorowane niezależne od siebie drgania kątowe wokół środka masy mają częstotliwość częstość przemieszczeń całej masy w pionie ...

Graniczne prędkości na zakręcie - opracowanie

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 35
Wyświetleń: 273

GRANICZNE PRĘDKOŚCI JAZDY NA ZAKRĘCIE Samochód może wpaść w poślizg boczny gdy więc największa dop prędkość Samochód może się przewrócić, jeśli zatem warunek na wcześniejszy poślizg niż przewrócenie vmax (…) … GRANICZNE PRĘDKOŚCI JAZDY NA ZAKRĘCIE Samochód może wpaść w poślizg boczny gdy więc ...

Przełożenie całkowite - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 28
Wyświetleń: 322

PRZEŁOŻENIE CAŁKOWITE Ic= ns/nk = ωs/ωk = ib ig ir iz (przełożenie skrz. biegów,przekł. głównej, reduktora, zwolnicy). W przeciętnych warunkach ruchu : Ic = [(2*π*60)/1000]*[(ns*rd)/V] Ic = (ns*rd)*2,65v ...

Rozkład nacisków przy hamowaniu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 35
Wyświetleń: 357

ROZKŁAD NACISKÓW PRZY HAMOWANIU Podczas hamowania następuje zmiana nacisków osi zatem reakcje dla samochodu 2 osiowego Z1h = Z1+ΔZ Z2h = Z2 -ΔZ Współczynnik rozdziału sił nacisku i współczynnik rozdziału sił hamowania ...