Dr Marek Guzek - strona 2

Teoria ruchu pojazdów samochodowych - ćwiczenia

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 56
Wyświetleń: 511

ZAD 13 Wyznaczyć przełożenie pierwszego biegu samochodu osobowego, tak aby mógł on: a)w pełni wykorzystać siłę napędową na kołach (ze względu na przyczepność), b)pokonać maksymalne wzniesienie. Z jakim maksymalnym przyśpieszeniem będzie mógł ten pojazd poruszać się na biegu pierwszym (zakładając ż...

Teoria ruchu pojazdów samochodowych - ćwiczenia

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 56
Wyświetleń: 462

ZADANIE 1 Stosując wymagania ECE (μ=0,8) dobierz współczynnik α. Dla dobranego α wyznacz max. nacisk na pedal hamulca przy którym nie będzie blokowania kół żadnej osi, gdy samochód ten hamuje na oblodzonej nawierzchni o współczynniku przyczepności μ1=0,3. Oblicz

Teoria ruchu pojazdów samochodowych - ćwiczenia

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 28
Wyświetleń: 287

ZADANIE 2 Wyznacz max. spóźnienie hamowania samochodu na drodze o współczynniku przyczepności μ1=0,4 dopuszczając blokowanie kół. Optymalna intensywność hamowania uzyskiwana jest na drodze o współczynniku μ1=0,8. DANE : m=1500 [kg] μ1=0,4 μ2=0,3 α=1,81 l1=1,33 [m] l2 =1,17 m h=0,55 m P→ an ...

Teoria ruchu pojazdów samochodowych - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 91
Wyświetleń: 448

ZADANIE 3 Jaki powinien być kąt obrotu kierownicy, aby pojazd o podanych parametrach poruszał się z prędkością V po łuku o promieniu R ? Jaką cechę sterowności posiada ten pojazd ? Jak powinien zmieniać się kąt obrotu kierownicy, aby utrzymać zadany

Teoria ruchu pojazdów samochodowych - ćwiczenia

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 21
Wyświetleń: 497

ZADANIE 5 Pojazd pod wpływem działanie wiatru bocznego wiejącego z jego lewej strony zaczął zbaczać z toru prostoliniowego w prawo. Kierowca, aby utrzymać prostoliniowy kierunek ruchu obrócił koło kierownicy w lewo o kąt 5stopni. Podaj cechę sterowności tego pojazdu oraz podaj jaka była siła wiatru ...

Teoria ruchu pojazdów samochodowych - ćwiczenia

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 14
Wyświetleń: 245

ZADANIE 6 Określić intensywność hamowania oraz długość drogi hamowania samochodu osobowego na drodze o współczynniku przyczepności μ1 przy założeniu, że hamuje on z max. możliwą intensywnością nie powodującą blokowania kół jezdnych. Przyją...

Teoria ruchu pojazdów samochodowych - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 56
Wyświetleń: 553

ZADANIE 7 Wyznacz długość drogi hamowania przy sile nacisku na pedał hamulca PN wiedząc, że współczynnik rozdział sił hamowania jest stały (równy α) oraz współczynnik proporcjonalności między siłą nacisku na pedał hamulca, a zadaną (całkow...

Dobór silnika - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 14
Wyświetleń: 987

DOBÓR SILNIKA Duże samochody ciężarowe wyposażone w silnik ZS Moc silnika dobierana jest na podstawie przyjęcia stosownej wartości mocy jednostkowej mierzonej w jednostkach : [ moc silnika / masa całkowita pojazdu z

Kierowalność i stateczność - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 21
Wyświetleń: 644

KIEROWALNOŚĆ I STATECZ-NOŚĆ RUCHU SAMOCHODU Dla ruchu krzywoliniowego rozróżnia się cechy samochodu: -zwrotność-zdolność do wykonywania skrętów o małym promieniu -kierowalność i stateczność ruchu-więc łatowśc manewrowania i utrzymania pojazdu na danym torze

Sprawność mechaniczna samochodu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • dr Marek Guzek
  • Teoria ruchu pojazdów samochodowych
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1064

SPRAWNOŚĆ MECHANICZNA SAMOCHODU Moc na kołach napędzanych Pk=Ps*ηm ηm- sprawność mech. układu przeniesienia napędu ηm = ηsp ηb ηw ηg sprawność ( sprzęgła / skrzyni biegów / wału napędowego / ) Do obliczeń trakcyjnych ogólną sprawność mec...