Dr Leopold Żurawski

note /search

Funkcje i rodzaje celów w organizacji

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 1036
Wyświetleń: 2772

Funkcje i rodzaje celów w organizacji Funkcje celów - cele w działalności organizacji spełniają 4 funkcje: stanowią wskazówkę i nadają jednolity kierunek działaniom ludzi pracujących w organizacji - pozwalają zrozumieć dokąd organizacja zmierza. skuteczne wytyczenie celów sprzyja dobremu planowan...

Warunki podejmowania decyzji

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 42
Wyświetleń: 868

Warunki podejmowania decyzji - Osoba podejmująca decyzję działa w warunkach pewności, ryzyka niepewności. Podejmowanie decyzji w warunkach pewności - sytuacja, w której podejmujący decyzję zna z rozsądnych zakresów pewności dostępne warianty wyboru oraz ich warunki Podejmowanie decyzji w warunkach ...

Szkoła behawioralna

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1316

SZKOŁA BEHAWIORALNA HOMO SOCIUS - Twórcą tej szkoły był E.Mayo - przeprowadzał on eksperymenty w zakładach Hawtrorna, m.in. obserwował wydajność pracowników, którym zmieniono oświetlenie miejsca pracy oraz tych, którzy pracowali w nie zmienionych warunkach. Ku zaskoczeniu wszystkich wzrosła wydajno...

Systemowe podejście do organizacji

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 203
Wyświetleń: 889

Systemowe podejście do organizacji Organizacja - jest to system zachowujący się rozmyślnie (ten sam wspólny cel), zawierający przynajmniej 2 zachowujące się również rozmyślnie składniki, mające wspólne zamierzenia. Jego podzielne składniki mogą na wzajemne zachowanie się odpowiadać w formie obserwa...

Weber-biurokratyczny model organizacji

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 70
Wyświetleń: 994

WEBER - “biurokratyczny model organizacji” - uważał, że biurokracja jest modelem struktury organizacyjnej, że biurokratyczna forma organizacji jest logiczna, racjonalna i sprawna. Wg Webera idealna biurokracja wykazuje 5 podstawowych cech: organizacja powinna przyjąć wyraźny podział, a każde stano...

Pojęcie zarządzania i funkcje kierownicze

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 84
Wyświetleń: 987

Pojęcie zarządzania i funkcje kierownicze Celem firmy jest zarządzanie - jako forma praktycznej działalności polegającej na podejmowaniu decyzji (mających na celu efektywne wykorzystanie zasobów kapitałowych, ludzkich, rzeczowych i informacyjnych), które zapewniałoby firmie zysk. Zarządzanie to zes...

Struktura organizacyjna i organizowanie

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1078

ELEMENTY STRUKTURY Struktura organizacyjna i organizowanie Struktura organizacyjna - zestaw elementów konstrukcyjnych, które mogą być użyte do ukształtowania organizacji. Powstaje w wyniku wykorzystania konkretnego układu elementów organizacji i ich wzajemnych powiązań. Organizowanie - polega na de...

Zarządzanie projektowaniem organizacji

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 525

ZARZĄDZANIE PROJEKTOWANIEM ORGANIZACJI Model biurokratyczny - WEBER - to podejście uniwersalne do projektowania (jeden najlepszy sposób zarządzania) - oparty na zalegalizowanym systemie władzy formalnej. Biurokratyczna forma organizacji jest logiczna, racjonalna i sprawna. Wykazuje ona pięć podstaw...

Przywództwo i proces oddziaływania

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1547

PRZYWÓDZTWO I PROCES ODDZIAŁYWANIA Przywództwo - polega na użyciu wpływu bez sięgania po środki przymusu w kształtowaniu celów grupy lub organizacji. Jest akceptowane prze całą organizację. Władza - to zdolność do wpływania za zachowanie innych ludzi - posiadanie autorytetu formalnego, który jest ź...

Motywowanie do pracy

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 98
Wyświetleń: 952

Motywowanie do pracy. Podejścia do motywowania . Motywowanie - jest takim działaniem, które powoduje, że pracownicy zachowują się w określony sposób. Nowoczesne organizacje zmierzają do tworzenia struktury organizacji „płaskiej” - likwiduje się średnie jednostki organizacyjne. Każdy pracownik chce ...