Dr Łaniewska

note /search

Koncepcja dziesięciościanu - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • Wprowadzenie do pedagogiki
Pobrań: 3878
Wyświetleń: 7616

Koncepcja dziesięciościanu (metafora, która obrazuje szczególną sytuacje procesu edukacji). Zdaniem Kwiecińskiego wymienione niżej `ściany' edukacji obrazują różne procesy z którymi mamy do czynienia, które zachodzą w naszej kulturze, naszym społeczeństwie. Jeżeli przyjmiemy, że edukacja jest uzależ...

Kontekst ekonomiczny - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • Wprowadzenie do pedagogiki
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1281

KONTEKST EKONOMICZNY Ekonomizacja edukacji: • Ekonomia zaczyna rządzić kulturą • Przesuwają się granice między pedagogiką I ekonomią Kultura neoliberalna • podłoże: kultura wytwarzana w rezultacie poszerzania logiki działania sfery gospodarczej na wszystkie inne instytucje I przestrzenie życia ...

Kontekst kulturowy edukacji - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • Wprowadzenie do pedagogiki
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1246

KONTEKST KULTUROWY Kultura - (XVIIIw.) - jest zw. z odkryciami geograficznymi, Europejczycy zetknęli się z przedst. innych kultur. Ludzie mogą się różnić miedzy sobą, różnice mogą wynikać z odmiennego sposobu, trybu, jakości życia. Początkowo termin kultura był odnoszony do

Kultura konsumpcji - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • Wprowadzenie do pedagogiki
Pobrań: 301
Wyświetleń: 2226

Kultura konsumpcji, 14. 05.13 r. Rozwój kapitalizmu od końca 17 w. początek 18 w. Kiedy produkcja została wyprowadzona ze sfery prywatnej. Rozpoczęcie hodowli. Praca oddzieliła się od życia domowego. Element rozdzielenia produkcji i konsumpcji. Kiedy większość produkcji potrzebnych do przeżycia wyk...

Modele podmiotowości - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • Wprowadzenie do pedagogiki
Pobrań: 259
Wyświetleń: 1183

Modele podmiotowości: praktyki dyrektywne teorie i praktyki niedyrektywne praktyki o charakterze krytycznym i emancypacyjnym nurt odbierający prawomocność wychowania człowieka przez człowieka Modele podmiotowości można definiować wg różnych dyscyplin (socjologii, psychologii, antropologii). 3 ...

Paradygmaty nauk spolecznych - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • Wprowadzenie do pedagogiki
Pobrań: 5726
Wyświetleń: 12383

PARADYGMATY NAUK SPOŁECZNYCH Śliwerski - paradygmat pedagogiczny usytuowany w ramach nauk społecznych ◦ Paradygmat humanistyczny - przyjmuje założenie o indywidualistycznym znaczeniu faktów społecznych (fakty, zjawiska, procesy społeczne kt...

Pedagogika jako dyscyplina naukowa - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • Wprowadzenie do pedagogiki
Pobrań: 350
Wyświetleń: 2352

Pedagogika, jako dyscyplina naukowa. Pedagogika przeszła ogromną zmianę, która wiąże się z przełomem metodologicznym od którego mamy do czynienia z takim „pęknięciem”. (ped. Modernistyczna, ped. Pomodernistyczna) Pedagogika modernistyczna. Metoda rozumowania/założenia: dedukcja - konstruowana od...

Różne teorie niedyrektywne - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • Wprowadzenie do pedagogiki
Pobrań: 238
Wyświetleń: 1722

Praktyki niedyrektywne Eksponują ludzką podmiotowość. Sokrateizm- najstarszy kierunek filozoficzny który był istotny dla powstania pedag. niedyrektywnej (inaczej. pajdocentrycznej, humanistycznej). Pojmowanie człowieka jako istoty zdolnej do rozwoju o ile stworzymy jej sprzyjające do rozwoju okolic...

Socjalizacja - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • Wprowadzenie do pedagogiki
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1463

SOCJALIZACJA - proces kształtowania się mentalności i postaw ludzi przez grupy społeczne. Na gruncie socjologii klasycznej proces socjalizacji umożliwia nam wyuczenie się, nauczenie się, rozpoznanie wszystkiego tego co wytworzyła dana grupa społeczna po to byśmy mogli efektywnie egzystować, działać...

Strategie funkcjonowania w rzeczywistości - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • Wprowadzenie do pedagogiki
Pobrań: 35
Wyświetleń: 483

Strategie funkcjonowania w rzeczywistości: - popełnić samobójstwo, wycofać się - wyznaczać nowe znaczenia, np. skinheadzi „White power”, uciekanie do tyłu- „za moich czasów…”, fundamentalizujemy, kolejne wytwarzające się rzeczywistości powoduje ze się od siebie oddalamy, - próba dotarcia do realn...