Dr Joanna Rogozińska-Mitrut - strona 2

note /search

Charakterystyka modeli rachunku kosztów

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 238
Wyświetleń: 1708

Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Praca zaliczeniowa z przedmiotu: Rachunek kosztów dla inżynierów. Ćwiczenia. Temat : Charakterystyka modeli rachunku kosztów. Rachunek kosztów j est to proces ustalania kosztów prowadzenia działalności gospodarczej polegając...

Definicja marketingu - opracowanie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 42
Wyświetleń: 917

Definicja marketingu została opublikowana przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu po raz pierwszy w 1941r. Według niego jest to” prowadzenie działalności gospodarczej, odnoszącej się do przepływu towarów i usług od producenta do konsumenta lub użytkownika”. W okresie powojennego boomu ekonom...

Koszty i pojęcia

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Rachunek Kosztów Dla Inżynierów
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1162

Z ekonomicznego punktu widzenia kosztem jest wyrażone w pieniądzu celowe zużycie różnych czynników produkcji związane z normalną działalnością przedsiębiorstwa. Koszty charakteryzują się cechami: Są wyrażone w pieniądzu; Zostały poniesione w określonym celu; Wyrażają zużycie czynników produkcji; ...

Rachunek kosztów ciągłego doskonalenia

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Rachunek Kosztów Dla Inżynierów
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1386

RACH KOSZTÓW CIĄGŁEGO DOSKONALENIA Kaizen jest kluczem do zrozumienia sukcesu rynkowego. Bezpośrednie tłumaczenie oznacza „ciągłe doskonalenie”. Słowo kaizen nie oznacza jakiejś wyodrębnionej oraz jednorodnej pod względem metody zarządzania ISTOTA KA...

Rozliczenie kosztów w czasie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Rachunek Kosztów Dla Inżynierów
Pobrań: 77
Wyświetleń: 854

ROZLICZENIE KOSZTÓW W CZASIE Rachunek kosztów jest procesem ustalania kosztów prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na wytwarzaniu i sprzedaży wyrobów lub świadczeniu usług. PRZEDMIOT: koszty prowadzenia danej działalności gospodarczej PODMIOT: jednostka gospodarcza prowadzącą daną dz...

Główne grupy technik wywiadowczych

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 0
Wyświetleń: 441

4 główne grupy technik wywiadowczych: 1. zdobywanie informacji od pracowników firm konkurencyjnych i nowo przyjmowanych- rozmowy z pracownikami, na konferencjach, zatrudnianie osób pracujących u konkurencji 2. zdobywanie informacji od ludzi, którzy robią interesy z konkurentami- klienci, dostawcy 3...

Rynkowy wymiar konkurencji

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 21
Wyświetleń: 777

RYNKOWY WYMIAR KONKURENCJI Pojawienie się konkurencji powoduje, że działania sprzedawców na rynku podlegają oddziaływaniu funkcji, które ona spełnia. Konkurencji są przypisywane zazwyczaj następujące funkcje: -FUNKCJA STEROWNICZA- sterowanie podziałem oraz przepływem produktów i usług według kryter...

Analiza SWOT - definicja - Analiza strategiczna

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1414

Analiza SWOT jest jedną z podstawowych metod analizy strategicznej, może być także wykorzystywana w działalności doradczej (consulting) jako technika diagnozy organizacji. Można ją stosować w poszczególnych sferach funkcjonowania firmy, np. w marketingu, finansach, produkcji. Nazwa metody jest akro...

Identyfikacja celów firm konkurencyjnych - Konkurencja

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 0
Wyświetleń: 266

Identyfikacja celów firm konkurencyjnych Znajomość ważności poszczególnych celów konkurenta pozwala na stwierdzenie czy konkurent jest zadowolony z obecnych wyników finansowych, jak zareagowałby na różne typy ataków konkurencji itp. Przedsiębiorstwo powinno także monitorować plany ekspansji konkure...

Ogólne zasady formułowania i wdrażania strategii

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 70
Wyświetleń: 644

OGÓLNE ZASADY FORMUŁOWANIA I WDRAŻANIA STRATEGII -zasada bycia pierwszym (liderem) wymaga stworzenia takiej kategorii rynkowej, która uzyska palmę pierwszeństwa -zasada koncentracji wymaga gromadzenia