Sygnalizacja w eksploatacji portów
- Akademia Morska w Gdyni
Statek żaglowy w drodze, prawa burta. Statek wiosłowy w drodze, prawa burta. Holujący statek o napędzie mechanicznym o długości mniejszej niż 50m ...
Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej.
Statek żaglowy w drodze, prawa burta. Statek wiosłowy w drodze, prawa burta. Holujący statek o napędzie mechanicznym o długości mniejszej niż 50m ...
Sferka 1.Trójkątem sferycznym nazywamy każdą z dwóch części sfery , wyznaczonych przez trzy ortodromy łączące trzy różne punkty tej sfery, nie leżące na jednym okręgu wielkim i takie, że żadne dwa z nich nie leżą na tej samej średnicy....
URZĄDZENIA CUMOWNICZE Podobnie jak inne elementy konstrukcji i wyposażenia statku, urządzenia cumownicze charakteryzują się na współczesnych statkach wielką różnorodnością, wynikającą z ciągłego postępu i poszukiwania doskonalszych rozwiązań. Poniżej zostaną zatem omówione ty...
. URZĄDZENIA KOTWICZNE Stosowane są nie tylko do utrzymywania statku w stałej pozycji na redzie ale również awaryjnego zatrzymania, manewrów cumowania. U.K. rozmieszczone są na dziobówce przed przednią grodzią zderzeniową, na niektórych statkach także na rufie. W skład wchodzą: kotwica, kluza kot...
LONGITUDINAL SECTION – widok wzdłużny Widok z prawej burty. 1 – dennik (floor) 2 – dno podwójne (double bottom) 3 – poszycie dna (bottom plating) 4 – pokrywa międzypokładu (tweendeck hatch cover) 5 – wzmocnienie (reinforcement frame) 6 – ...
Wnioski z eksploatacji systemu GPS W czasie wykonywania pomiarów współczynnik HDOP przyjmował wartości w przedziale od 1,2 do 2,3 .Nie zdarzyło się by współczynnik osiągnął wartość powyżej 4 (nawet w czasie normalnej eksploatacji odbiornika w morzu).Zauważyć można ,że w obserwacjach gdzie HDOP p...
ZASOLENIE – ilość (w gramach) wszystkich soli znajdujących się w 1000g wody. Zasolenie wyraża się w promilach. Zasolenie pełnego oceanu to około 35%. Oznacza to że na 1000g wody przypada tam 35g soli. W ogólnym przypadku wartość zasolenia zmieni...
Stateczność i niezatapialność – kryteria IMO Sprawdzenie stateczności statku wg kryteriów IMO. Data: 20.03.1999 Port: Osaka Stan: wyjście w morze Dane statecznościowe. D=23770.19t Tdz=8,29m Tr=8,93m Tśr=8,61m t=0,32m zG=9,729m xG=83,5m GMp=0,73...
Notatka zawiera między innymi takie zagadnienia jak : podział map, przeliczenia, mapa nawigacyjna, ortodoma, namiar...