Dr Iwona Rudek

note /search

Pedagogika krytyczna - Transformatywny intelektualista

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 700
Wyświetleń: 2625

PEDAGOGIKA KRYTYCZNA Źródła ; Szkoła Frankurdzka, radykalizm społeczny lat 60-tych Przedstawiciele ; w PL - R.Kwaśnica, L.Witkowski - Emancypacja ( wyzwolenie od wcześniej poznanego i zaakceptowanego świata) - Odrzucenie pojęcia istnienia prawdy obiektywnej - Dialog jako sposób bycia 1) Odsłania...

Pedagogika personalistyczna - Emanuel Mounier

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 1309
Wyświetleń: 5789

PEDAGOGIKA PERSONALISTYCZNA Główny przedstawiciel: Emanuel Mounier 1905-1950 , natomiast w Polsce: Pieter, Rykowski Ten kierunek jest wciąż popularny na całym świecie.  Do podstawowych kategorii w pedagogice personalistycznej trzeba zaliczyć takie pojęcia jak:osoba i wspólnota, W tej koncepcji p...

Pedagogika pozytywistyczna - A.Comte

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 658
Wyświetleń: 4263

PEDAGOGIKA POZYTYWISTYCZNA PRZEDSTAWICIELE : A.Comte Przypisywanie najwyższej wartości wiedzy naukowej mającej moc sprawczą. Hierarchizowanie różnych typów wiedzy Metodologia badań empirycznych -  Najwartościowsze są twierdzenia formułowane na podstawie badań opartych na reguła metodologii badań...

Wychowanie w rodzinie-opracowanie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Teoretyczne podstawy rozwoju i wychowania
Pobrań: 504
Wyświetleń: 2135

Rozdział 30. WYCHOWANIU W RODZINIE. Wprowadzenie: Rodzina-naturalne środowisko wychowawcze Sposoby ekologicznej analizy rodziny: modele interpersonalne, mikrosystemowe, mezusystemowe i egzosystemowe. Cechy rodziny-Współczesne modele rodzin polskich-Wychowanie w rodzinie a tradycje kulturowe Funkcj...

Fazy rozwoju pedagogiki-opracowanie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 2891
Wyświetleń: 5950

Czynniki sprzyjające Centralizacja rozpowszechniania i kontroli paradygmatu funkcjonalnego, poszukiwanie projektu edukacyjnego dla którego punktem odniesienia miał stać się określony ideał człowieka Antagonistyczne postrzeganie świata, zamknięcie się na przenikanie wiedzy Wykluczenie innych nurtów...

Teoretyczne Podstawy Wychowania-pytania i odpowiedzi na kolokwium

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 476
Wyświetleń: 3206

1. Co to jest funkcja prokreacyjna? to zapewnienie ciągłości rodziny i nie pozwolenie na wyginięcie rodu,wydawanie na świat potomstwa. 2. Style wychowania: Styl demokratyczny (wg. Marii Przetacznikowej)- dziecko wraz z rodzicami i innymi członkami rodziny omawia sprawy codzienne, planuje i organizuj...

Przedsiębiorstwa na rynku UE - pytania i odpowiedzi

  • Politechnika Wrocławska
  • Przedsiębiorstwa na rynku UE
Pobrań: 21
Wyświetleń: 714

1. Prawo pierwotne UE zawarte jest w: Traktatach akcesyjnych Traktatach rewizyjnych Traktatach stanowiących UE i WE Wszystkich wyżej wymienionych 2. Do instrumentów protekcjonizmu w handlu zagranicznym nie należą: cła opłaty wyrównawcze kontyngenty importowe VAT 3. Etap integracji polegają...

Egzystencjalizm - Koncepcja człowieka

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 553
Wyświetleń: 3059

Geneza egzystencjalizmu- czy to coś nowego, czy już to kiedyś było? Wg Franciszka Sawickiego, filozofia egzystencjalna towarzyszy nam od dawna i można ją znaleźć chociażby u średniowiecznych myślicieli chrześcijańskich, takich, jak chociażby św. Augustyn, Pascal czy Newman. Wg Jana Legowicza

Pedagogika pragmatyzmu

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 1610
Wyświetleń: 4942

PEDAGOGIKA PRAGMATYZMU John Dewey (1859-1952) uczenie się przez doświadczenie i działanie indywidualizm pedagogiczny edukacja i demokracja.  Dewey krytykował przeszłość i odrzucał sposób kształcenia oparty na przekazywaniu materiału, kształc...

Pedagogika egzystencjalna

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 427
Wyświetleń: 1680

Notatka zawiera między innymi takie zagadnienia jak : podstawy pedagogiki egzystencjalnej, przedstawiciele...